Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lamp schiet niet aan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: lamp schiet niet aan

    Je moet ALTIJD van de VSA naar de lamp 3x 2,5mm2 gebruiken.
    Elke tuinder heeft minimale kabels van 2,5mm2!! Kijk naar de 380v kabels.Massieve kern en minimaal 2,5mm2.
    Dan kan je nog wel 100mtr gebruiken.
    De kabel vd EVSA LUMATEK is ook standaard 2,5mm2.

    Comment


      #17
      Re: lamp schiet niet aan

      Ja, doe jij 100M 2.5mm tussen je eVSA en je lamp, dan sta je volgend jaar nog te wachten tot-ie start.

      De originele kabel, die je erbij krijgt, iets inkorten werkt vaak afdoende als je opstartproblemen hebt.
      Sommige merken eVSA kunnen ook wat slechter met bepaalde lampen overweg, alhoewel niet iedereen daar last van schijnt te hebben.

      Als het niet lukt, en je nog garantie hebt (elektronica = 2 jaar), kun je ook gewoon de shop bellen waar je 'm vandaan hebt, dan moeten zij het maar oplossen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: lamp schiet niet aan

        Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
        ^^ Mooi Blani, dat is mooi gedefineerd.

        Maar als je je lamp in hoogte wil verstellen en daarbij opgeteld dat je je eVSA buiten je kweekruimte hebt hangen, dan is een meter best kort.
        Zelf was ik van plan om eerst de kabel tot 3meter in te korten en dan kijken of die wel op de schakelklok reageert.
        Misschien kunnen jullie even vermelden hoelang die van jullie is. Vraag graag letterlijk nemen

        het lijkt mij niet dat het aan de lengte van het snoer ligt maar aan de kwaliteit van het snoer, ik werk zelf met kabels van 7 meter maar dan wel zware 400volt kabels.
        maar ik kan het mis hebben natuurlijk

        gr Gio
        Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

        Comment


          #19
          Re: lamp schiet niet aan

          hey ,

          QNQ, volgens whazzup van WF zou een greenpower niet geschikt zijn voor hun vsa. Terwijl men bij gavita-holland website zelf de greenpower 4 sterren geeft.

          problemen schijnbaar enkel op de digistar 400 op de digistar 600 werkt het wel blijkbaar. Vindt het allemaal maar raar.

          dat het wireframe van die lamp kromtrekt door overdreven hitte kan ik inkomen maar dat de lamp niet wil starten ??? daar heeft het wireframe niks mee van doen tenzij de lengte ervan iets zou afdoen aan hoe de lamp werkt maar zie niet echt dat dit een probleem kan vormen. het gaat tenslotte over elektronen en niet over toverij.

          en uiteraard zal whazzup van gavita dan wel opmerken dat ik beter een gavita hps lamp erin steek. Hadden ze dat niet op de doos kunnen zetten dan ??

          aan verkoopspraatjes heb ik niks, harde feiten en natuurkundige principes, daar draait het om.
          een bedrijf is altijd beter af door zen fouten te verklaren en recht te zetten dan om er verhaaltjes rond te verzinnen.

          dit gezegd zijnde hoop ik dan ook dat die digistar 600 wel degelijk overweg kan met greenpowers ook op 400w zoals de meeste gebruikers ervan mogen ervaren.

          grtn

          Comment


            #20
            Re: lamp schiet niet aan

            Op fora moet je idd op je hoede zijn voor verkooppraatjes, dat is op elk forum zo, maar Gavita is natuurlijk niet een klein flutbedrijfje, dus je mag best een goeie service verwachten vind ik.
            Toevallig zitten op dat forum wat meer shopeigenaren en fabrikanten dus kans op wat meer input.

            Ik heb momenteel 250W Sylvania's in m'n Digistar zitten, en heb nog geen problemen gehad.
            Nou heb ik ze ook pas een paar weken draaien. Ik heb wel de kabel ingekort

            Bij een eVSA maakt de lengte van de kabel tussen eVSA en lamp wel uit, omdat deze als een soort antenne werkt. (EMI)
            Vaak raden fabrikanten ook af om andere kabels te kruisen of deze er vlak naast te leggen.
            Ik denk dat het effect met echt afgeschermde(shielded) kabel minder aanwezig is.
            Dit geldt niet alleen voor Gavita natuurlijk.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: lamp schiet niet aan

              Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
              Ik wil erbij zeggen dat mijn Lumatek altijd aangaat sinds ik de kabellengte tussen lamp & eVSA heb ingekort op 2.30meter.
              Ook heb ik 2 lampen gebruikt:

              -Een 400watt Greenpower
              -En een 400watt HPI van Superplant
              Op het bovenstaande moet ik ff terugkomen.

              Vannacht is mijn lamp spontaan halverwege de cyclus uitgegaan.
              Wel staat er stroom op de fase (bruine draad) van de ballast, maar gek genoeg word de lamp niet geschakeld
              Ik heb ook gekeken of het aan de lamp lag door de HPI erin te zetten maar zonder resultaat.

              Fijn zo'n digitale ballast, maar op deze gebrekkige manier van werken midden in je bloei voel je je toch aardig in je bips genomen.
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #22
                Re: lamp schiet niet aan

                Heb daar soms ook problemen mee. Heb zelf een Gavita Digistar EVSA.
                Het snoer is in mijn opinie ook veel te lang; iets rond de 2,5~3 meter. Veel te veel dus.
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment


                  #23
                  Re: lamp schiet niet aan

                  Tsja de kabellengte, ik weet het niet.
                  Wel weet ik dat het hier met een kabellengte van 2.30meter al 6 weken heeft gedraait.
                  Raar dat die er dan opeens mee ophoud. Midden in de dagcyclus van de plantjes.
                  Last edited by WeedoHolic; 18 May 2012, 15:56.
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #24
                    Re: lamp schiet niet aan

                    Ergens heb ik gelezen dat die greenpowers niet goed tegen het niet 100% horizontaal hangen kunnen.
                    Maar als beide lampen het hebben zou ik het toch in de vsa zoeken.
                    Die lumatec komt toch met een snoer eraan? dus je zou verwachten dat als je dat niet langer maakt lengte ook geen probleem is.
                    Ik zou contact opnemen met de leverancier.

                    Comment

                    Bezig...
                    X