Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna klaar voor de eerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bijna klaar voor de eerste kweek

    Korting op 420shop
    Beste growers en blowers,

    Ik heb vandaag men kast in mekaar gevezen (210x120x100) wou de binnenkant vd kast bekleden met alu folie is dit een goed idee of zijn hier andere (goedkope) alternatieven?
    Ik heb ook een 400w lamp besteld zou ik hier mee toekomen of beter 600w of 2 van 400w ik hoef geen mega opbrengst hebben maar zou wel willen toekomen tot de volgende oogst?
    Voor lucht circulatie heb ik 2 'pc' fans op 220v van 12 op 12 kom ik hier mee toe of moet ik er meer installeren plaats ik de inlaat laag en de uitlaat hoog of ...?
    Hoe houden jullie je kast warm na lights out? Zou inpakken met rockwool helpen want ze staat in men tuinkot

    Zal morgen pics posten van de kast

    Thx
    Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

      Ik denk aan een plant of 4/5 mijn tuinkot gaat zowiezo later nog geisoleerd worden zijn nog volop aan het verbouwen maar dat kot heeft niet echt de prioriteit voor de moment. Over geur maak ik me niet echt zorgen aangezien achter mij garages staan. Verf heb ik ondertussen al gaan halen
      Wou fotos posten maar kan ze niet uploaden van men telefoon zal het via mijn computer moeten doen blijkbaar
      Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

      Comment


        #4
        Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

        IMG_0243.jpgIMG_0244.jpgIMG_0245.jpg
        Voila bij deze een paar pics van het kot en kast ok de tuin is nog ne mess hoopelijk na deze zomer niet meer voor de rest ... kast is gemaakt van MDF en de laatste pic is een van die fans de andere steekt in het plafond van de kast
        Last edited by DrGreenthumb; 8 January 2012, 11:32.
        Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

        Comment


          #5
          Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

          Over geur maak ik me niet echt zorgen aangezien achter mij garages staan Je hebt een koolstoffilter met goede afzuiger nodig reken maar dat je anders van Ongenodigde gasten visite krijgt
          Last edited by stiekel; 6 January 2012, 16:09.

          Comment


            #6
            Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

            Goed dan zal ik het nodige daarvoor doen iemand een idee hoe zwaar die afzuiger moet zijn want heb eens gekeken en zou begot niet weten voor hoeveel m3 ik moet nemen liefst niet al te kostelijk. Ik heb ook een iets gelezen over een ionisator ofzoiets ne bol gevuld met water die geuren uit de lucht zuiverd is dit mssn een oplossing ? Ondertussen heb ik de kast bekleed met radiatorfolie... Kwam net iets goedkoper en saved me some time en die verf kan ik in huis gebruiken
            Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

            Comment


              #7
              Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

              Mooie kast hoor! Lijkt behoorlijk op de mijne, en ook al in een schuur. Is het slim om die foto hier neer te zetten? Kan niet een toevallige buurman die foto herkennen? Je kan niet voorzichtig genoeg zijn...

              Over afzuiging vond ik een goed verhaal van Monty:

              Je plantjes verbruiken tijdens de fotosynthesen CO2 . Deze moet aangevuld worden om de fotosynthese op gang te houden. Hiervan is de eerste vuistregel afgeleid. Deze gaat dus puur over de minimale luchtverversing die je nodig hebt om geen tekort aan co2 in je ruimte te krijgen wat een negatieve invloed op de groei zou hebben. Kweekt men bijvoorbeeld onder led of TL dan heb je weinig last van te veel warmte in je ruimte en volstaat deze afzuiging doorgaans. Vuistregel: lengte x breedte x hoogte x 20
              Je lucht in de ruimte word dan om de 3 minuten in zijn geheel ververst (20 x per uur).

              Een tweede reden om af te zuigen is het afvoeren van de warmte uit je ruimte. Kweekt men onder HPS of onder HPI (deze brengen veel warmte met zich mee) Dan volstaat de minimale afzuiging die je voor je co2 nodig hebt bij lange na niet om je temperatuur beneden de 28 graden te houden. De vuistregel voor HPS is:
              Neem de helft van het wattage van de HPS lamp en tel daar 20 % van het wattage bij op.

              Bijvoorbeeld:
              Voor 600 wat HPS: 600 / 2 = 300 +120 = 420 m3/h

              Voor 400 wat HPS: 400 / 2 = 200 +80 = 280 m3/h

              Een derde reden om af te zuigen is je LV controleren. Afhankelijk van de weersomstandigheden , waar je je lucht vandaan haalt, in welke ruimte je tent of hok staat enz moeten we vooral in de bloei op dagen dat we een hoge LV buiten hebben flink afzuigen om alles een beetje in toom te houden.


              Het is dus afhankelijk van met welke lampen je kweekt waar je ruimte is (zolders zijn in de zomer erg warm dan is voor 600 wat HPS 500M3/h misschien nog te min. In een koele kelder kom je met 360 m3/h gemakkelijk onder je maximale temperatuur.

              Hopelijk snap je de uitleg een beetje en kun je een goede keuze maken. Ja kan bij de aankoop van de afzuiger ook vragen of je het een week kan uittesten en als het onvoldoende blijkt te zijn voor je temt dat je dat dan kan inruilen tegen een grotere.
              Over Monty's laatste opmerking: Meestal hoort bij een bepaald formaat afzuiger een bijbehorend formaat filter en afzuigslang. Misschien kan je een afzuiger wel ruilen, maar slang en filter beslist niet.

              Comment


                #8
                Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                Hey Blani bedankt voor de info deze zal me zeker helpen. Allen LV = luchtvochtigheid? Over die foto heb je eigenlijk wel gelijk maar mijn buren kennende denk ik niet dat ze hier opzitten zijn langs beide kanten 60+ maar ga hem er toch afhalen morgen beter voorkomen dan genezen had hem erop gezet voor QnQ.
                Als de jouwe ook in een schuur staat heb je je kast dan ook geisoleerd ? Wat doe je dan 's nachts voor de temp, met een kacheltje of een chauffage op elek zou dat ook werken? Maar dat zijn wel serieuze stroom vreters...
                Zal het er morgen eebs over hebben in de winkel...
                Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

                Comment


                  #9
                  Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                  Over de warmte in mijn kast heb ik een heel topic opgezet:
                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...selaar-gebouwd.

                  Want die warmte is een probleem in een schuur. Zeker als de winter echt gaat aankloppen. (Geeft niet voor mij: Mijn kast staat uit. Ik heb genoeg voorraad om mijn winterslaap door te komen. )

                  Comment


                    #10
                    Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                    een 600 wattert en een 500 cub soft box gaan goed samen zomer en winter,zet er een fancontroller op,kost iet van 60 pleuro met termosstaat.de softbox is iets van 100 a 120 pleuro.koop een olie radiateur van 500 watt en laat hem volop knallen met de lampen uit.om een mooi rendement te krijgen bouw je voor je passieve lucht inlaat een kist waar je hem inzet,zo word de warme lucht direct je hok in gezogen.nu nog een goed geisoleerde bodem maken voor je planten.bv piepschuim met daarop een goede water vaste plaat.dan vijverfolie,en dan weer piepschuim onder je groter potten zo houden ze langer de warmte vast.mooie plek daar

                    Comment


                      #11
                      Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                      Erg mooi kastje. Ben benieuwd hoe het gaat draaien?
                      Smoke weed every day!

                      Comment


                        #12
                        Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                        Dat inlaatkacheltje van Tumble Trimmert moet eigenlijk wel dag en nacht draaien. Je verwarmt dan altijd de inlaat naar 15/18 graden. Staat de lamp aan, dan verwarmt die de lucht verder naar 25 graden. Zo heb je altijd een mooie dag/nacht temperatuur.

                        Maaar dan staat er dus wel 24 uur per dag een 500 watt kachel te loeien. Dat kost je 80 euro per maand aan stroom. Calculeer dat wel even in...

                        Comment


                          #13
                          Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                          Heren,

                          Bedankt voor alle info en commentaar heb het gisteren het er is met de 'winkelier' over gehad en hij heeft me een buisventilator met fancontroller en bij passende filter aangeraden dus heb deze ook besteld... Voor de rest ben ik ook benieuwd het gaat lopen...
                          Blani heb jou topic eens door gelezen en was heel intressant maar denk dat ik het ook zoals jou ga doe
                          En alles geven in de zomer om de winter door te komen...
                          Hou jullie up to date met de bij horende pics...
                          Nu ff wat relaxen en de vlam erin zetten
                          Peace out !
                          Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

                          Comment


                            #14
                            Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                            Een kweek in de lente of de herst zou dan het beste zijn. Maar ja, dan moet je nog 3 maanden wachten, terwijl je NU je kast aan het bouwen bent. Ik zou gewoon gaan kweken hoor. Dan maar een kacheltje erbij.

                            Comment


                              #15
                              Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

                              gewoon vol zetten met autoflowers duie bewezen hebben dat ze opbrengst geven,en dan je lamp gewoon 24 uur laten branden,door her autoflower karakter van de plant zullen ze toch afbloeien.

                              Comment

                              Bezig...
                              X