Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna klaar voor de eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

Ik ga zowiezo nu al beginnen 'proefdraaien' met autoflowers zien wat het zegt en als het goed komt desnoods verder doen...
    Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

Comment

veel succes met proefdraaien en wat voor autoflowers maak er een mooi verslagje van ik volg u

Comment

Autoflowers zijn nothern light vanaf dat ik er aan begin zal ik een verslagje maken

Comment

Nog wat pics van men kastje

IMG_0257.jpg
          Bodem van de kast bekleed met vijverfolie
          IMG_0258.jpg
          Isolatie aangebracht rockwool 15cm (had ik nog van men verbouwingen)
          IMG_0259.jpg
          Plaat erop die aan de onderkant een dampscherm bevat tegen de condensatie die eventueel zou kunnen ontstaan

IMG_0261.jpg
          Plank met dampscherm (foto staat wel onderste boven )
          IMG_0263.jpg
          Terug een vlakke vloer en opnieuw bekleed met vijverfolie
          naden dienen nog afgeplakt te worden met alu tape.
          Kettingen voor de lamp hangen ook al
          Morgen filter met afzuiger monteren... ---> hier had ik nog een vraag over waar hang ik de filter het beste met alles op de kast (buitenkant) of in de kast ?
          Is het verstanding om de afgezogen lucht te hergebruiken ? bv lucht komt uit de kast word in een buisgeblazen die dan op zich terug in een van de 2 inlaten laat inblazen om warmte te recuperen...

Voor de rest hoop ik dat ik ze vant weekend kan laten draaien mits nog enkele aanpassingen...
          Last edited by DrGreenthumb; 10 January 2012, 21:34.

Comment

Mooie kast, man!

Ik zet wat vraagtekens bij de lichtdichtheid. In mijn eigen kast moet het licht altijd 2 hoeken om voor het naar buiten kan, en dan zijn die hoeken ook nog zwartgeverfd. Maar jij kweekt autoflowers, toch? Dan maakt het niet uit, in ieder geval niet voor deze kweek.

Afgezogen lucht hergebruiken is een prima plan - maar dan moet je dus wel een extra zware afzuiging en koolstoffilter hebben. In de winter kan het prima met een kleine afzuiging, maar in de zomer, als je echt zoveel mogelijk warmte naar buiten wilt hebben, moet je misschien wat herbouwen zodat de lucht niet circuleert.

Waar die zooi moet? 't Is maar wat je wilt. De fan kan zowel in als buiten de kast. Het koolfilter kan in de kast, zodat de lucht van buiten naar binnen in het filter wordt gezogen; maar het kan ook aan de buitenkant, zodat je de lucht van binnen in het filter naar buiten blaast. Monty bijvoorbeeld gebruikt zijn filter als uitlaat en demper tegelijk op die manier.
            Bij mij hangt het filter in de kast en de fan erbuiten. Dat kwam handig uit op het moment dat ik met de boor in mijn hand stond.

Comment

De afgezogen lucht terug gebruiken is enkel de bedoeling voor in de winter in de zomer zet ik beide ventilators op.
              Qua licht dichtheid moet ik nog een paar opstaande randen maken met tesa tochtstrips rond de deuren want voor de rest is ze potdicht als de deuren dicht zijn.
              Zal vanav is kijken hoe ik alles het beste monteer...

Comment

Btw nog is ff een vraag Over warmte zou een broedlamp voor kuikens ook kunnen werken ipv verwarming ?

Comment

Zo'n broedlamp geeft licht volgens mij. Dat zullen je plantjes niet leuk vinden, 's nachts. Overdag zou een verwarming niet nodig moeten zijn, dan geeft je verlichting genoeg warmte.

Comment

De meeste broedlampen zijn donkerstralers en geven dus geen zichtbaar licht.

Comment

Okee, mijn fout. Het kan dus wel.

Vraag ik me wel af: Wat kost zo'n lamp? Een 500watt kacheltje (oliegevulde radiator) koop je voor 30 euro. Wat kost 500 watt aan broedlampen?

Comment

Veel meer: als je er 5 koopt met keramische fitting en reflector kap kun je voor het zelfde geld 5 van die kacheltjes kopen. Overigens wordt er ook al geexperimperimenteerd met "donkerstralende IR-panelen" als huiskamerverwarming. In plaats van 100 watt per m3 (radiatoren) zou je 100 watt per m2 nodig hebben. Alleen moet je er vlak voor gaan zitten: op enige afstand is de straling te veel afgezwakt.
                        Last edited by Xtreme; 11 January 2012, 14:44.

Comment

Comment

Er zijn Elstein broedlampen (donkerstralers) in de range 50 tot 250 watt. En wellicht is dat voor een "buitenkast" een goede oplossing. Een radiator verwarmt de omringende lucht. Een donkerstraler doet dit niet of in ieder geval veel minder. De Infrarood-stralen hebben pas effect als ze door vaste materie worden geabsorbeerd. Nooit tijdens wintersport in badkleding op een tuinstoel in de sneeuw gezeten? De berglucht is vrij koud, maar de IR-straling van het zonlicht verwarmt je lichaam behoorlijk, zodat het toch behaaglijk is.
                            Terzijde: verwar een donkerstraler niet met een zwartstraler. De ouderwetse gloeilamp is een zwartstraler. De "kleur" zwart absorbeert het volledige spectrum. Bij opwarming ("het licht aandoen") van een zwartstraler zendt die ook het volledige spectrum weer uit. Vandaar dat zwartstralers nog steeds de hoogste CRI hebben. Dit kunstlicht komt het dichtst in de buurt van het licht van de zon.
                            Last edited by Xtreme; 11 January 2012, 19:25.

Comment

Mee eens: Met een warmtestraler kan je misschien efficient je planten warmhouden zonder de ruimte te verhitten. Maar...

- Je hebt geen manier om te meten of het werkt, want een thermometer reageert heel anders op straling dan een plant. Pas als je plantjes achterblijven (vergeleken waarbij?) weet je dat ze het toch te koud hebben.
                              - Net als met licht zullen er schaduwen zijn, waarin je plantjes nog steeds koud worden. Warme lucht heeft dat niet: Het verwarmt regelmatig.
                              - Als je wanden van de kast niet reflecteren, dan nemen die stralingswarmte op. Dat doet het hele effect teniet, dus je wanden moeten reflecteren, en wel in het IR gebied. Lang niet alle folie reflecteert in dat gebied, dus daar moet je zekerheid over krijgen. Ik zou niet weten hoe.

Ik blijf toch bij de radiatorkacheltjes.

Comment

Ik vraag me af of de nachttemperatuur of de grootte van het verschil tussen de dag- en nachttemperatuur inderdaad zo belangrijk is. In zijn natuurlijke habitat krijgt cannabis immers wel met grote temperatuur verschillen te maken. In Nepal en Marokko kunnen door uitstraling de nachten behoorlijk koud zijn, tot aan het vriespunt toe. Echter, de grond is aldaar gedurende de nacht behoorlijk warm door de zoninstraling overdag. Wellicht is gedurende de nacht de worteltemperatuur van groter belang dan de bladtemperatuur. SpeesKees heeft daar een interessante theorie over: hasj uit gebieden met grote verschillen tussen de dag- en nachttemperatuur is vaak vetter (kleveriger) dan andere soorten. Volgens Kees hebben die planten zich aan de omstandigheden aangepast. Tijdens de hoge dagtemperatuur maken de planten extra hars aan om de vruchtbeginsels te beschermen tegen de nachtelijke koude. Maar de plant heeft aldaar wel warme "voeten".
                                Op grond van vorenstaande zou nachtelijke grondverwarming (verwarmingsmatjes) een experiment wellicht rechtvaardigen. Heeft iemand daar ervaring mee of ergens iets over gelezen?
                                Overigens is het wel zaak om bij de overgang tussen nacht en dag het temperatuursverschil niet te snel te overbruggen. Een geleidelijk oplopende temperatuur voorkomt dauwvorming op het blad. De zon verwarmt de buitenlucht immers ook niet van het een op het andere moment met 5 of meer graden. EVSA's die gefaseerd meer vermogen aan de lampen geven bieden daarbij wellicht soulaas.
                                Last edited by Xtreme; 12 January 2012, 12:47.

Comment

Bezig...
                                X