Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijna klaar voor de eerste kweek

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bijna klaar voor de eerste kweek

Ik heb hier vd week een verslag gelezen van iemand die dit gedaan heeft in zijn potten ik dacht mohawk ofzoiets die heeft zijn zolder helemaal omgebouwd mooi project wel. Ik zal mij maar zo een badkamerverwarmingske aanschaffen voor de nacht en deze laten werken met intervallen van een uur tot 2 uur. Hooplijk heb ik ze vant weekend af en kan ik volgende week beginnen...

Trouwens Blani ik kweek niet uitsluitend autoflowers deze heb ik gekozen om mee te beginnen en de plant zo wat te leren kennen... Omdat je er op zich 'niet al te veel' mee verkeerd kunt doen qua belichting enzo.
    Gisteren men filter en afzuiger aan elkaar gemonteerd en morgen hangen
    En alles afwerken
    Truckload ready to hit the highway, don't let eye in the sky fly my way

Comment

Ik heb vorig weekend het hok veranderd. En vanaf maandag zitten ze op 12/12. Wat ik doe om warmte te winnen is ze 's nachts laten branden en overdag zuig ik van de kamer eronder aan. Die is altijd "aangenaam". Maar ik kan dat 's nachts niet aanlaten zonder slaap te verliezen. Het maakt wel meer lawaai. Daarom zuig ik 's nachts passief aan door af te zuigen. (die draait altijd). Ik vraag me wel af of onze nachtadem enige invloed op de planten gaan hebben.
      Ge kunt als je overdag niet thuis bent alle verwarmingen toedraaien en behalve die op de kamer waar je van aanzuigt lichtjes laten branden. De slang van je afzuiging dan wel niet te ver van je verwarming doen.

Isolatie houdt ook maar alleen de warmte langer binnen, het is geen wondermiddel als het buiten alsnog koud is
      Warme lucht aanzuigen lijkt me toch nog het beste voor als het donker is. Mijn ruimte is wel "maar" een een vierkante meter op 1.8m hoog, dus vraagt niet veel om warm te krijgen.

Sowieso denk ik dat het zowel in de winter als de zomer beter is je lampen 's nachts te laten branden. Qua warmte en koude voordeel dan. En je kan 's morgens voor het werk even kijken en 's avonds voor het slapengaan ff.

Comment

IMG_0267.jpg
        Filter

IMG_0269.jpg
        Een van de inlaaten

IMG_0270.jpg
        De lamp brandt !!

IMG_0271.jpg
        Tochtstrips op de deuren

IMG_0273.jpg

Inlaatfan aan de binnenkant van de kast is nu afgedekt met donkere gaas
        IMG_0275.jpg

Kast met verwarming en ventilator
        IMG_0276.jpg

Comment

@Micronaut: Die warmte kamer waaruit je aanzuigt, die heeft waarschijnlijk een kachel. Je aanzuiging maakt tocht in die kamer, waardoor de kachel harder moet branden. Dat kan zomaar twee keer zo veel energie kosten als je lamp, dus calculeer dat in. Energie uit gas kost de helft van energie uit electra, dus dat valt weer mee.

@Greenthumb: Mooie kast man! Succes met je eerste kweek.

Comment

Ik heb nu de buis van de afzuiger aangesloten op een van de inlaatfans die hoef ik geen voeding te geven aangezien
            De afgezogen lucht hem aandrijft. Ok het is wel een afstand maar heeft toch wat effect en blaast lauwe lucht rechtstreeks op de damens hun wortels... Voor de rest houd een badkamerverwarming samen met de lamp toch moot tussen de 25 a 30 graden. Maar nu blijkt dat het nog serieus gaat vriezen ...

Comment

Bezig...
            X