Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kast warmt niet genoeg op wanneer lamp uit staat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kast warmt niet genoeg op wanneer lamp uit staat

Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

Een stomme vraag, maar ik kom er niet uit, dus brainstorm even met me mee, misschien hebben jullie dit al voorgehad.
    Ik heb dus een kast van 1.2 op 1.2 op 2m, deze koelt natuurlijk goed af wanneer de lamp uit staat.
    Om dit op te lossen heb ik een Keramische kachelplattegrond-edit.jpg

Het keramisch Verwarmingstoestel draait in de richting die ik heb aangegeven met de pijltjes.

Thanks in advance!

Re: Kast warmt niet genoeg op wanneer lamp uit staat

Als de lamp uitgaat koelt het erg snel af, zeker als de ventilator afzuigt. De warme lucht wordt dus sneller afgezogen dan de nieuwe koude verse lucht wordt opgewarmd. In de donkerperiode de afzuiger op zijn allerlaagste stand zetten kan wellicht helpen. De minimax geeft de laagste en de hoogste temperatuur weer ook al is het maar gedurende een minuut. Probeer je kacheltje eens in een andere kleine ruimte, bijvoorbeeld een wc.

Comment

Heb dit al uitgetest en werkt zeer goed, zou ook binnen de 5 minuten moeten aanschieten.
      Het kan dus zijn dat de temp in die 5 minuten 11 graden gedaald is? De afzuiging staat op max, heb geen dimmer… :s

Thx

Comment

Een dimmer (fancontroller) zal het euvel waarschijnlijk oplossen. In 5 minuten is alle verwarmde lucht wel verdwenen en vervangen door koudere lucht. Je kacheltje zal waarschijnlijk heel de nacht flink stroomverbruiken: die dimmer van zo'n 30 euro verdien je binnen 1 kweekje terug. Bovendien is de plaats van de thermometer van groot belang: bij de filter en boven de lamp heeft mijn voorkeur. Anderen hangen de thermometer ergens halverwege tussen de planten. In ieder geval niet recht onder de lamp i.v.m. de overdracht van IR-straling. Blani heeft ergens in een topic een handige manier weergegeven om je fancontroller goed af te stellen.
        Last edited by Xtreme; 10 January 2012, 15:52.

Comment

fan controler kost dankzij onze chineese vrienden bijna niks meer,voor nog geen 60 pleuro heb je er al een.

Comment

Er zijn al fancontrollers beneden de 30 euro. De G-tools met mini-max instelling kost ongeveer 75 euro.

Comment

De mijne hangt onder de lamp, maar niet rechtstreeks, tegen de muur op ong 1 m hoogte.
              Dus 't beste is net onder de koolstoffilter vanboven in de kast?

Comment

Mee eens: Koop een fancontroller.

Die uitleg waar Xtreme naar verwijst, die kan ik me herinneren, maar ik kan 'em niet meer vinden. Ik gebruik ook geen gewone controller, maar eentje van eigen fabrikaat die goedkoper is, stiller en precieser:
                Wat is de ideale opstelling voor het kweken van wiet, lees hier over de ervaring van andere gebruikers of stel je vraag!

Comment

Wellicht ten overvloede sticky maar toch een summiere uitleg over het nut van de fancontroller: een fancontroller regelt de snelheid van je afzuiger. Als je de controller instelt op bijv. 27 graden gaat je afzuiger via de aansturing door de fancontroller sneller afzuigen zodra de temperatuur hoger wordt dan 27 graden en gaat langzamer draaien zodra de temperatuur lager wordt. Bij een fancontroller met minimum afzuiging blijft de controller ook 's-nachts draaien op zijn laagste stand. Dus dan wordt 's-nachts niet alle warmte van je kachel weggezogen. Zonder controller krijg je de temperatuur nooit onder controle (soms is met al een hele opgaaf). Eigenlijk is een controller een soort dimmer met thermostaat.

Comment

Okay X, bedankt voor je uitleg man!
                    Blani, ik denk da'k voor je ontwerp ga gaan, maar ben een n00b op/in dat v(l)ak!

BTW: man wat een discussie hadden jullie zeg

Zien we wel!
                    Thx guys, peace out
                    Last edited by Stickie; 11 January 2012, 00:56.

Comment

Bezig...
                    X