Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kleine kweek, hulp nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kleine kweek, hulp nodig

    Korting op 420shop
    hoi!
    Ik had graag een kweeklamp+benodigdheden gekocht en wat advies van jullie verkregen. Ik weet totaal niks af van elektriciteit enzo
    Ik weet niet of er een mogelijkheid bestaat zodat ik alles makkelijk kan verbinden en gewoon een stekker in het stopcontact hoef te steken.
    Ook zoek ik de meest brandveilige manier om te kweken. Ik had gedacht om hierbij een 400 watt lamp te gebruiken.

    #2
    Re: kleine kweek, hulp nodig

    Als je 400 watt hps wil gaan kweken dan heb je al snel een kweekruimte nodig van 1m2 vloeroppervlak en een hoogte van minimaal 1.80 meter. Kijk eens bij de diverse growshops zoals Alien of 123tuintechniek bij kant- en klare kweektenten. Zelfs als je geen tent wil kopen omdat je in een kast o.i.d. gaat kweken dan krijg je op zijn minst enig idee wat je allemaal nodig hebt en wat het gaat kosten.

    Comment


      #3
      Re: kleine kweek, hulp nodig

      Yes u can.

      400w en je afzuiging mag je gewoon in je stopcontact pluggen. Zorg ervoor dat je een EVSA koopt en geen VSA. VSA moet je zelf de draden gaan vertinnen met soldeertin en bij een EVSA zit meestal al een stekker aan. Tevens verbruikt een VSA veel meer stroom dan een EVSA

      Probeer geen van beide VSA of je EVSA met een schakelklokje aan te laten gaan. er gaat 400volt door je trafo wat ervoor zal zorgen dat je schakelklokrelai op een gegeven moment vastsmelt.
      Koop dus een schakelbord, of haal een degelijk 230v magneetschakelaar met NO (Normaly Open) contacten.
      Lees even op wiki als je niet weet waar ik het over heb...


      Succes met de aanschaf van je spullen.

      Comment

      Bezig...
      X