Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help wanted!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help wanted!

    Korting op 420shop
    Ok mannen en vrouwen, nu even serieus.

    Ik heb vier planten staan, alle vier onder dezelfde omstandigheden. Twee zijn echter niet om aan te zien. Het zijn wel vier verschillende soorten.
    Gaat het nog wel rendabel zijn elektriciteit te verbruiken? Ik wil gewoon telkens toekomen tot de volgende oogst en rook liefst dagelijks.

    Ik stel mij grote vragen bij deze teelt en overweeg al meteen terug over te stappen naar indica's. Enfin 't is te zeggen, die twee (zie foto) vervangen door indica's en die wel goed gaan laten staan. Overvoeding kan dit toch zeker niet zijn? Ze krijgen 1ml/2L wortelstim om de drie dagen en staan nu al wel een maandje in dit medium. Tijd om over te potten of is er hier een gebrek aan iets dat ik vloeibaar moet geven?

    Let wel, zelfs mijn grond wil ik nu tot in de puntjes goed doen. Enfin, geen mistakes. Niet meer bij de eerste waterbeurt zeiknat zetten zoals ik al geleerd heb. Ik ben compo sana potgrond van 50L gaan halen en heb nog een kleine 40L van universele potgrond over.

    Ik ga proberen elke 4 planten een 20L aarde te geven. Gewoon compost, kleikorrels, steengruis, en wat beendermeel en ik ga dit weekend voor ik de grond maak nog shoppen, dus..........


    I really could use some help! Blow me away!
    Attached Files

    #2
    Re: Help wanted!

    Je hebt inderdaad 2 gezonde en 2 minder gezonde planten staan. Misschien gaan die laatste 2 het ook nog redden. Je zou eventueel na het verpotten de gezonde planten kunnen toppen en de toppen gelijk in zaai- of stekgrond steken. Binnen 1 week zijn de nieuwe stekken aan de wortel. Dan kun je altijd nog bezien of je die andere planten in de kliko gooit. In ieder geval win je tijd in vergelijking met nieuwe zaden. Stekpoeder e.d. gebruik ik nooit, omdat het zonder ook lukt.

    Comment


      #3
      Re: Help wanted!

      Ik heb eens voor de grap uitgerekend, dat als je 1 gram per watt haalt, een gram ongeveer 1 kilowattuur kost, dus zowat 20 eurocent. Je moet wel een verschrikkelijk slechte oogst hebben om boven de euro per gram te komen; laat staan de 10 euro die de shop ervoor vraagt. Wat dat betreft is doorgaan altijd lonend.

      Maar maak je stekken of nieuwe zaden, dan zit je altijd beter. Je kunt ook eigenlijk altijd beter een zaadje extra in de grond steken mislukkingen.

      Ehh.... Wat zou ikzelf doen? Ik zou er op rekenen 2 van de huidige planten over te houden. Ik zou er nog 4 zaadjes bij poten. Die lopen dan een stuk achter, maar met zijn vieren kunnen ze de 2 mislukkingen vervangen als ze allemaal tegelijk in bloei gaan over 3 weken ofzo.

      Stekken kan natuurlijk, maar zaadjes heb je ook overmorgen in huis.

      Comment


        #4
        Re: Help wanted!

        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Stekken kan natuurlijk, maar zaadjes heb je ook overmorgen in huis.
        Bijkomend voordeel :

        - je weet zeker wat je kweekt
        - nauwelijks kans op besmetting van al staande planten door nieuw in te brengen materiaal (stekken als bron van beestjes/schimmels..altijd preventief behandelen als je ze ergens bij zet)
        - kans op man, daarmee mogelijkheid tot voortplanting en daarmee toekomstige kweekjes verzekerd tegen minimale kosten
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Help wanted!

          Bedankt om te antwoorden mannen.
          De klok gaat op 12/12 dit weekend. Dus als ik daar nu nog indica's bij zet zullen die gedwarfd worden. Maar is er niets dat ik kan doen om die twee toch nog recht te trekken? Ik vind dat de grootste lelijkaard veel trekken heeft van uitdroging terwijl ik het medium niet heb laten uitdrogen. Natuurlijk verdampt het vocht in het medium snel door de hps, maar toch... Ik ben er dagelijks bij om bij te sturen dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
          Als ik hier een topic van Jona zag over een magnesium tekort, zie ik gelijkaardige trekken op de grootste bladeren.
          Het is een schakazilla en een mad shack die slecht gaan en ik ben er heel nieuwsgierig naar. Dus zou er toch alles aan willen doen die nog recht te krijgen.

          Over stekken, zelf kan ik ze (nog) niet nemen. De planten zijn naar mijn mening nog te klein. Ik denk zelfs dat ze nog niet toe zijn aan toppen?
          Ja zaadjes bij zetten dan maar... Ik denk te gaan voor Northern lights van Royal Queen Seeds.
          Ik heb sinds vrouwelijk zaad bestaat geen enkele keer meer regulair zaad gekocht

          Nog een bijkomende vraag: het is de fem mix van Sannie. Sugar Punch, killing fields, shackazilla en dan de freebies mad shack. Afgaand op de foto (van gisteren oud), hoe groot denk je dat ze gaan worden als dit weekend de klok op 12/12 gaat? Ze gaan in in minstens 11L aarde en maximum 20L. De juiste hoeveelheid weet ik nog niet, want het is veel werk zoveel aarde te maken. Ik denk dat het meer energie vreet dan een weekje de lamp aan laten. Microgolven en bakken in de oven tegelijk
          Ik heb zo eens een vliegjes plaag gehad van potgrond die buiten had gestaan. Sindsdien kook ik alles dood.

          Comment


            #6
            Re: Help wanted!

            HELP!!!! Wat moet ik nu doen met die twee? Gewoon water geven en stoppen met de wortelstim?
            Want als je overpot moet je ook wortelstim geven, kan het niet zijn dat ze slecht reageren op de wortelstim? Ik heb echt een beetje bijstand nodig mannen
            puh lease!

            Comment


              #7
              Re: Help wanted!

              Ik zou ze in een nieuwe grotere pot verse aarde zetten keer water sproeien en dan ze even paar dagen tijd geven
              en geen wortel sim meer gewoon water tot ze bij gekomen zijn
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Help wanted!

                Dit weekend dan maar 52L aarde verdeeld onder 2x20L en 2x11L. De aarde is zeer luchtig, niet aangedrukt. Het zakte zelfs nog een heel stuk toen ik ze waterde.
                Die twee "slechte" heb ik besproeid met vloeibaar bitterzout. Mocht als bladvoeding dienen volgens de fles. Dus afwachten en zien hoe ze nu gaan reageren. Bij het overpotten toch een groot verschil gemerkt. De twee goede hun medium was helemaal doorworteld en mooie witte wortels. Die twee slechte hadden wel witte wortels, maar veel fijner en kleiner. Ze verbruiken ook veel minder. Ik heb het medium losgemaakt (voor lucht) en in de luchtige aarde gestopt. Kijken en afwachten nu. Fingers crossed.

                Door die tegenslag denk ik er toch aan om ze nog een week in groei te houden om opbrengst te verhogen. Als ik ze nu in bloei smijt haal ik zeker de 100g niet. Daar mag ik nu al achter fluiten denk ik. Nuja, als we dichtbij komen en zuinig rook zal ik toch nog toekomen tot de volgende.
                Hopelijk schieten ze het dak niet uit, maar ik denk dat ze nog wel een weekje groei kunnen benutten? De ruimte is een meter tachtig en ze hebben nog plaats over om gebogen/geknakt te worden.

                Nog groeien of al bloeien?

                DSC01817.jpgDSC01814.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Help wanted!

                  die tweede foto laat wel fris groeiwerk zien, dat plantje zou ik niet weg doen. Die andere die erachter staat hmmm... nee dat soort spul zou ik niet verder laen komen dan de groenbak
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Help wanted!

                    Ja maakt betere groenere bladeren aan he? Maar toch nog gele puntjes
                    Nuja die achterste, ik geef ze toch nog een weekje. Allemaal. Ik ga nu zien hoe ze reageren op dat vloeibaar bitterzout en ze terwijl aan hun nieuwe medium laten wennen.
                    Wou ze nu al in bloei smijten, maar zal voor volgend weekend zijn. Pas oogst in mei pfff

                    Maar die achterste opgeven doe ik nog niet. Misschien komt er nog iets goed uit.

                    Comment


                      #11
                      Re: Help wanted!

                      Jawadde mensen Dat overpotten was echt iets dat ik veel eerder had moeten doen. Ik verschoot me een bult bij het terugzien Het is zodanig erg dat ik de klok meteen op 12/12 heb gezet. Want ik voorspel nu al dat ze ferm de hoogte in gaan schieten. Het zullen bendy ladies worden. Ik kijk er al naar uit ^^

                      Nu maar hopen dat ik niet teveel organische shizzle gedoseerd heb in de aarde en dat ze zo goed blijven gaan.
                      Maar moreweed heeft gelijk. Die achterste lijkt klaar voor de afvalbak. Complete stilstand. Jammer, moet ik verder met 3 planten. Dat vind ik eigenlijk wel zonde van elektriciteitsverbruik.
                      Alhoewel ze niet in de weg staat, dus ze blijft staan zolang ze rechtstaat. Goede nieuws is dan weer dat die andere "slechte" zijn bladpunten groen blijven nu.
                      De regenbeurt van vloeibaar bitterzout werpt vruchten af, maar kan ook aan de grond liggen. Door de goede reactie erop weet ik dat ze geen calcium te kort heeft.
                      Last edited by Micronaut; 17 January 2012, 17:21.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Help wanted!

                          foto's foto's foto's... en hopen geduld...

                          Comment


                            #14
                            Re: Help wanted!

                            Ik kan vanavond wel een foto posten, maar daar ga je niets verkeerd op zien. Ze stellen het heel goed. Zijn al aanzienlijk toegenomen in grootte. Ongetopt weliswaar, it's all haze. Foxtails hoop ik te ontvangen. Maar ik heb er nu zo'n slecht gevoel bij, want de haartjes waar ik al even op staar blijven haartjes. Ze krijgen geen gezelschap, ze staan er alleen bij. Als ik de herijuana had staan zag je de haartjes echt telkens vermeerderen. Dat heb ik nu niet.

                            Comment


                              #15
                              Re: Help wanted!

                              Ja de foto is wat laat he. De foto is echter wel niet recent. Ik heb die toen die avond getrokken. Was ik wel even geschrokken die avond omdat ik daar een Sugar Punch in volle bloei zag. Enfin, de beginfase maar ik erkende direct de "weeldige" bloei.

                              Het is dan ook de eerste keer dat ik Sativa's binnen kweek. EN... Van de twee dat goed gaan, Sugar Punch Killing fields, blijft de Killing fields toch maar bij de haarfase zitten. Het doorschieten zit er niet in zoals bij de Sugar Punch. Ik ben net gaan zien en ik zie nog altijd geen verandering, zelfs niet in groei. Iemand ervaring met de Killing Fields Fem van Sannie?
                              Wanneer schieten die in bloei zoals ik opmerk bij de Sugar Punch? Daar was iets minder dan twee weken.

                              Bon, alhier de foto's. Maar ik kan echt hulp gebruiken want ik ben een pure leek betreft Sativa's indoor.
                              De beide foto's zijn van Sugar Punch en Killing Fields. Okselfoto is van SP.
                              Attached Files
                              Last edited by Micronaut; 17 February 2012, 18:48.

                              Comment

                              Bezig...
                              X