Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp gevraagd. overbemesting? (black jack)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: hulp gevraagd. overbemesting? (black jack)

heb net de ec en ph-waarde van men medium gecontroleerd met demi water.
    voor de klein plant: ph 6.4
    ec 6.56??? ik schrok me rot. hoe is dit mogelijk?? zou ik hem dan toch niet eens spoelen? anders denk ik dat het een verloren zaak is?
    voor de grote plant: ph 6.4
    ec 1.4 dit is mss iets te weinig?

het ec van het kraantjeswater heb ik ook gecontroleerd en dat lag vrij hoog denk ik = ec 0.97

of zou men ec-meter niet te betrouwen zijn en koop ik best een ander? (adwa = het merk)

groetjes

Comment

@next4
      Doe nou niet in eens zo gestressed en bekijk het eens nuchter!
      Haal dat plantje nou eens uit z'n bakkie , spoel z'n wortels een goed schoon , knip ze zonodig wat bij (d.w.z.af) - nieuwe (goede) compost - een nieuw bakkie (het oude bakkie kan n.l. een virus hebben!) - 1e week alleen water en naar 6/18 -
      overvoeding of/niet er is iets ernstig mis en dat moet opgelost worden.
      Hoeveel weken waren jouw ladies? Om maar eens wat te noemen!
      groetjes
      denker

Comment

Denkert denk ns na joh,
        Gaan toch plantjes niet uit de bloei halen??
        Ben niet zo'n hermafan.

Smookse

Comment

Gewoon spoelen. Geen domme dingen doen en willen anderen eens goed nadenken over de tips die men geeft... Je kan wel overpotten naar een grotere pot met vers medium . Post ook nog eens een foto aub

Greetzzz

Comment

Nu een weekje afwachten (geen voeding geven, enkel afgezuurd water). Verbetering nog niet zichtbaar maar dergelijke problemen voorkom je volgende keer gewoon beter. Overvoeding is ALTIJD slechter dan ondervoeding, laat het alvast een les zijn. Je zal hier wel een weekje of 2 vertraging mee oplopen, het zal de yield ook niet ten goede komen vrees ik (evenals de kwaliteit). Hopen dat dit nog te redden valt. Zie er een uitdaging in

Comment

nu zit ik met mijne "grote" toch ook weer met wat twijfels. de grootste bladeren onderaan vertonen een beetje hetzelfde als die van de kleine plant.
              + vergeling onderin de plant + als je goed kijkt op sommige blaadjes zijn er allemaal lichte puntjes op (dit is al ff)

hier de pic's van de "grote"
              Attached Files

Comment

ik hoop gewoon dat er nog iets te roken van komt... het is al de 2de maal dat ik zo tegen de lamp loop, al heb ik deze keer minder voeding meegegeven dat de 1ste maal.
                is het een idee volgende keer op een ander medium over te stappe? mss coco's? of is dit helemaal niet verstandig?
                heb in ieder geval nog geen zin om er mee te stoppen, vindt het een super hobby.

grtjes

Comment

Gewoon eens NIET naar die schema's kijken en hier op het forum zeggen wat je staan hebt van voeding, een BETROUWBARE EC-meter aanschaffen, foto's posten van de plantjes = dan komt het helemaal goed de volgende keer. Wat nu betreft: er zal zeker nog wat van afkomen als dat medium van je wat gespoeld is en je nu enkel afgezuurd water geeft (met niets van extra voeding bij voor de duidelijkheid). Voor de rest moet je gewoon een weekje wachten, dan zien we wel.

Comment

Ik heb ne EC meter gevonden van 25 euro. Echt geen geld, toch?
                    Eerste link in google. Zoepopdracht: Ec meter.
                    De hoogwaardige ec-meters worden gebruikt om de microsiemens van het water te meten en zijn eenvoudig in het gebruik.

Comment

ok ik zal een weekje afwachten nu. het kleintje ziet er precies al beter uit, verergerd niet.
                      enkel de grote wordt maar geler en geler, niet verbrand (denk ik).
                      ik heb een ec-meter van adwa enkel weet ik niet of die zo betrouwbaar is.
                      heef iemand ervaring met bovenstaande meter?

---------- Post added at 19:13 ---------- Previous post was at 18:20 ----------

de grot zijn bladeren verwelken nu echt ik deze ook geen voeding meer geef. hij laat zijn blaadjes zou vallen, deze zijn dan wel niet totaal uitgedroogd en geen verbrande randen.
                      Zou deze dan geen tekort hebben?

Comment

zoals je vermelde is de ene overvoed geweest en dat heb je rechtgezet met te spoelen tot een goede ec en ph.
                        de opgelopen schade zal zich niet herstellen maar de verdere groei zal wel goed moeten zijn dan.

de andere plant had je een lage ec en goede ph waarde, als je deze geen voeding meer gaf dan moet je die nu wel een keertje gaan voeden.
                        als je eender welk schema bekijkt dan zie je dat een plant van laag naar hoog en dan terug naar laag gaat in ec op einde van de kweek,
                        hou daar ook rekening mee.

grtn

Comment

Post nog eens even en zeg duidelijk bij elke foto welke plant het is. Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij Cplifj.

Schade aan een plant herstelt zich niet maar stopt met verergeren.

Comment

hier de foto's van de grote plant vandaag
                            heb daarnet men medium nog eens getest: ec 1.67 ; ph 6.3P1020199.jpgP1020214.jpgP1020211.jpgP1020210.jpgP1020208.jpgP1020207.jpgP1020206.jpgP1020205.jpgP1020204.jpgP1020203.jpgP1020202.jpgP1020201.jpgP1020200.jpgP1020197.jpgP1020216.jpg

Comment

hier nog wat pic's van de "grote"
                              voor voeding voor de bloei heb ik plagron terra bloom en green senstaion

grts
                              Attached Files

Comment

Bezig...
                              X