Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Planten groeien niet.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Planten groeien niet.

Korting op 420shop
    Goede morgen,

ik ben sinds eind december/begin januari begonnen met een kweekje. In een homebox 1,20x1,20x2 met een 400W HPS, en alles wat erbij hoort eigenlijk. Ik kweek op grond en gebruik Fleurella (universeel) van de bouwmarkt. Heb de voedings lijn van Plagron die ik nog over had van de vorige ronde, maar heb eigenlijk nog niets gegeven alleen Roots.

Mijn probleem is, dat mijn planten niet in de hoogte willen groeien. Normaal ben ik gewend dat ze ongeveer 10cm worden na +-14dagen, ze zijn nu 13dagen en nog geen 6cm hoog. Iemand enig idee waar dit aan ligt? En wat ik zou kunnen doen?

IMG_0175.JPG
    Last edited by Towelie; 15 January 2012, 10:35.

Re: Planten groeien niet.

Geduld is een schone zaak. Volgens mijis deze grootte naar de tijd die jij noemt gewoon normaal. Dus gewoon wachten!
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

Comment

Ziet er goed uit!
      Elke zorg is in deze overbodig..

Smookse

Comment

Aha oke bedankt! Wou ze eigenlijk na 14dagen in de bloei-sturen. Maar zal ik daarmee dan maar wachtten tot ze wat hoger zijn?

Comment

:s Uw planten groeien, er is echt geen probleem. Internodes zitten korter op elkaar en dat hoort zo. Ik zou echt niet weten waarom je ze wilt gestrekt hebben, om ze dan te moeten ondersteunen met stokjes.

Comment

lightmix kopen,wil ook wel eens helpen

Comment

Het is idd niet de ideale aarde en deze lijkt ook wel wat te droog

Comment

Precies Tumble.
                Afzuiger 24/7 aan ook.

En die LV moet omlaag, en niet nat sproeien anders worden de wortels lui.
                Ze moeten zoeken naar water.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb nog lightmix. Geen idee waarom ik dit eigenlijk niet heb gebruikt. Zou ik ze nog kunnen overpotten?
                  De toplaag van me aarde is best droog ja, maar onderin valt het wel mee, heb gister nog water gegeven, en de potten voelen nog goed zwaar aan.

Ik zal me afzuiger voortaan aan laten maar dan heb ik dus helemaal geen LV, dan geeft me metertje '--%' aan.

Nat spuiten heb ik 1x gedaan met Phyt-Amin.

Comment

Oke, spuiten met phyt-amin is prima, maar alles ziet er erg nat uit op de foto, plus een sproeier op de voorgrond, 1+1=2 dacht ik
                    -- op de meter betekend <25% dat is erg laag, in huis zou je op 50-60% moeten zitten toch als je CV niet op 35 graden staat ?

Misschien de afzuiger zachter laten lopen dan, als je maar verse lucht aanvoer hebt.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Beste JD-ers,

Mijn lampen zijn zojuist aangegaan, en ik heb zomaar even onder me potten gekeken. Wat ik zag was dat de wortel(s) door me pot zijn gegroeid (11L potten). Zou dit misschien de probleem zijn waarom ze niet door willen groeien?

Comment

Nee, ik gebruik 6,5 liter potten en gaan als een kanon omhoog. Gaat altijd na het bewateren van onder een zwarte zak overheen zodat de wortels niet afsterven en werkt perfect. Zo kun je 100ltr nabootsen in 1ltr potten

Mischien de temeratuur te laag met de lamp uit?

Comment

Bezig...
                          X