Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PC Fan laten Of Dit...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

PC Fan laten Of Dit...

Korting op 420shop
    Beste mensen ik heb een vraag.. Ik heb zelf een koolstoffilter gemaakt op mijn 2 pc fannentjes met bestwel een grote snelheid voor pc fannentjes 183 m3 LV op een 12 v adapter.. Nu ik wat meer van dit allemaal af weet vroeg ik me af of ik niet beter dit kan kopen of dat mijn eigen systeem al goed genoeg is want mijn klimaat is ok verder...Hier zat ik naar te kijken ,,,http://www.desjop.nl/index.php?item=...=16676&lang=NL dit is denk ik wel wat mooier gewoon.
    Greet MasterG

Re: PC Fan laten Of Dit...

Never change a winning team zou ik zeggen. Tenzij je de esthetische kant wat wil bijschaven . Is ook weer wat geld uitgespaard als je met een eigen bricolage het koel kan houden.

Comment

Waarom nog steeds koolstoffilters???
      b_16676.jpg

Waarom geen carbonfilters???
      activated-carbon-filters12749523770.jpg

Comment

Heb je die zelf ook hangen/staan/liggen (?) Sudoma ?
        Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring, prijzen en verkrijgbaarheid.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hey yes ik daarom vroeg ik of ik niet beter die bovenste plaatje kon kopen dan mijn eigen gemaakte filter. Maarja eigelijks is het wel zo dit werkt perfect en ik ruik echt helemaal niks aan geur dus waarom zou ik het veranderen.
          Greet G

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Heb je die zelf ook hangen/staan/liggen (?) Sudoma ?
            Dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring, prijzen en verkrijgbaarheid.
            Heb er op dit moment eentje ja maar deze zit nog ingepakt omdat mijn gewone filter nog niet op is.
            Toen het filter binnenkwam dacht ik dat hij zwaar zou zijn maar dit voelde aan alsof de doos leeg was haha
            De prijs ligt op ongeveer 60euro voor 200m3
            Ervaring met dit filter heb ik nog niet.

Wat is het verschil tussen CarbonActive Future Filters en conventionele koolstoffilters?
            1. HET GEWICHT2. DE LEVENSDUUR
            Als resultaat van een nieuw type structuur en een toespitsing op luchtfiltering hebben de nieuwe Aktief Kool Filters bij een juiste toepassing een langere levensduur.
            3. DRUKVERLIES
            De nieuwe Aktief Kool Filter heeft tot 70% minder drukverlies dan alle conventionele AKF's.
            Gebruik nooit een afzuiger met overcapaciteit met de nieuwe Aktief Kool Filter!
            4. ONGEZUIVERDE LUCHT
            Doordat de aktief kool matten aan bodem en deksel verzegeld worden, kan er geen ongezuiverde lucht aangezogen worden. Hierdoor garanderen wij een 100% neutralisatie van de afgezogen luchtstroom, hoewel dit een vervanging van de Aktief Kool matten verhinderd.
            5. VOORFILTER
            Het voorfilter is een speciale F6 fijnraster stoffilter. (G3-F6 met Velcro (klittenband-) systeem bij de Profi-Line) Alle stofdeeltjes die kleiner zijn dan de Aktief Kool worden tegengehouden. Met als resultaat een grotere levensduur van de Aktief Kool Filter. Doordat er meer stofdeeltjes dan conventionele filters worden tegengehouden, is het belangrijk om het voorfilter regelmatig te vervangen.
            6. OPHANG OGEN (PROFI-LINE)
            Door de stevige ophangogen kun je de CarbonActive Filter met gemak aann het plafond ophangen.
            7. VERZENDKOSTEN / VERPAKKING
            Alle CarbonActive Future Filters worden in verzendklare dubbelgolf kartonnen dozen met handvatten geleverd. Elke maat filter kan door zijn geringe gewicht en afmeting zonder probleem verzonden worden.

Bron:
            https://www.growshoponline.nu/koolst.../carbonactive/

Ik heb er eentje gekocht vanwege het fijt dat ik een kweektent heb en geen zin heb elke keer die zware koolstof filter boven mijn hooft op te hangen in de tent. Of dit filter ook net zo goed zijn werk doet moet dus nog blijken.

Last edited by Sudoma; 17 February 2012, 00:01. Reden: Bron vergeten

Comment

Okidoki, ik ben benieuwd hoe die je gaat bevallen en of we dat gaan horen want die reclamepraatjes ben ik niet zo van onder de indruk.
              De prijzen zijn natuurlijk belachelijk. Een "ouderwets" meterfilter is goedkoper en heeft 36 kilo meer materiaal

Ik vertrouw die meer dan een filter van 4 kilo die zegt hetzelfde te kunnen, met hetzelfde soort materiaal alleen minder.
              Dat moet ergens gaan wringen denk ik dan.

Thanks voor de link, nu ik zo die site zie herinner ik me dat ik ze al eerder gezien heb.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Helemaal met je eens QnQ, ik zal het jullie zeerzeker laten weten of ik tevreden ben met dit filter.
                Zoals overal staat hebben deze filters meer porien en staan deze dichter op elkaar.
                Ergens had ik ook het idee dat bijvoorbeeld stof de levensduur van deze filters aanzienlijk zal verkleinen want hoe kleiner de porien hoe sneller ze dichtzitten dacht ik. Maar daarom kunnen deze filters ook weer geactiveerd worden d.m.v ze te koken of zoiets, en dus ook veel vaker kunnen worden gebruikt dan normale koolstof filters. Ik was liever mijn filter vaker dan elke keer een nieuwe kopen.
                Maar goed dit moet in de praktijk eerst maar eens geprobeerd worden idd.

Heeft niemand anders hier op het forum zo een filter? Dus niemand ervaringen hiermee?
                Met zoveel leden zal er toch wel iemand zijn met zo een filter. (ja ik schijnbaar )

Nou als ik de eerste ben dan ga ik de volgende ronde dit carbonfilter gewoon gebruiken en ga daar een verslagje van maken, van hoelang deze het doet en of het een stof vreter is en of het hergebruiken ook zo goed mogelijk is als dat overal staat.
                Ik weet dat deze filters ook in je keuken afzuiging worden gebruikt en dat deze het wel een half jaartje houden voordat je ze moet uitkoken. Maar bij een kweek gaat er toch echt constant lucht/geur/vocht doorheen en zal het filter het niet zolang doen als in de keuken.

We gaan het eens testen en dan laat ik jullie dat echt wel weten, zodat ook medekwekers een idee hebben van hoe deze filters hun werk doen. En of het rendabel is voor een kleine kweek of grote kweek.

Comment

Bezig...
                X