Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde - Verwarmingselementen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aarde - Verwarmingselementen

Korting op 420shop
    Goeiedag,

ik ben ondertussen toe aan mijn 3e kweek, al altijd gebruik ik critical van rqs
    deze maal zijn mij planten echter veel kleiner dan voordien!
    ik zit nu in week 3 bloei en normaalgezien tegen nu staat mijn hok mooi groen
    dit is nu slechts min of meer het geval, de planten zijn nauwelijks groter dan hun pot (11l) terwijl dit de vorige malen veel groter was
    ik doe altijd ongeveer hetzelfde, ik heb enkel dit maal andere aarde gebruikt.
    Andere keren gebruik ik de plagron aarde voorbemest en met perliet, deze maal heb ik aarde gebruikt met veen in, die iets goedkoper is in growshop alien.
    Zou dit de reden van dit alles kunnen zijn? Ik dacht namelijk dat dit er nou niet zoooveel toe deed...

Sinds deze kweek ook gebruik ik een olieradiator in mijn hok zodat mijn lievelingen de koude overleven overdag.
    Ik merk echter dat de planten die net naast mijn radiator staan er zeer belabberd uitzien en praktisch geen opbrengst zullen leveren, hoewel ze bijna vlak onder de lamp staan.
    Nu vroeg ik me af hoe ik dit kan verhelpen..
    Ik dacht aan vloerverwarming gespreid over mijn gehele hok eventueel maar weet eigenlijk niet of zoiets bestaat?
    Kan iemand me verder helpen?

Alvast bedankt hoor
    Groets

Re: Aarde - Verwarmingselementen

Lees topic kweekruimte ff door..
    Daar staan paar oplossingen voor hetzelfde probleem.
    Het werkt! De metingen lopen..

Suc 6 en smookse

Comment

Yep beetje lezen daar
      Verschillende aarde kan inderdaad erg veel uitmaken.
      Een radiator in je hok is niet handig, als die aanslaat, wordt-ie gloeiend heet, tot de ingestelde temperatuur bereikt is.
      Tegen die tijd zijn de plantjes die er naast staan al doorgebakken.
      Beter zet je die voor de luchtinlaat, of hou je de ruimte waar je hok staat op temperatuur
      Er bestaan ook verwarmingskabels, je hebt daarbij wel een thermostaatje nodig.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Inderdaad, daar heb QnQ gelijk in.

Dit heb je nog nodig, en knallen maar !
        --> http://www.terramania.nl/webwinkel/s...620a5a119.html
        Last edited by WeedoHolic; 31 January 2012, 23:39.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Ik heb ook eindeloos zitten rommelen met inlaat-temperatuur en kachels. Ik heb het nogal bot opgelost: Door zowel de kachel als de inlaat naar boven te verplaatsen. De tafelventilator (die toch al altijd draaide) zorgt dat de warmte en verse lucht netjes verspreid worden door de kast.

Comment

Ik kijk even rond op kweekruimte in ieder geval
            Denk je dat die kabels mijn hok voldoende kunnen verwarmen?
            Ik kan dat bijna niet geloven en voor ik opnieuw kosten doe ga ik dit eerst even uitpluizen.
            Een thermostaat heb ik alvast.
            Jou oplossing wordt iets moeilijker Blani, maar ik kijk ook wel eens of het al dan niet mogelijk is.
            Dankje hoor

Comment

Een tijdje geleden had ik bij een klant de opdracht om vloerverwarming in zijn huis te maken ( op c.v. basis en stofvrij infrezen linkverwijderd.nl ). Ik ontdekte dat hij een hok had. Toen we aan de praat raakte en hij dus wist dat ik zijn hok had ontdekt. Kon hij nog maar twee dingen doen. Er mee doorgaan of de boel op ruimen. Tijdens het gesprek vertelde hij dat hij met led lampen werkt (minder elektra verbruik). Maar hij had er wel een elektrische heater bij staan. We hebben de vloerverwarming direct maar wat groter aangelegd. Zijn opbrengst is met 5 tot 10% verhoogd en hij hen minder stroom verbruik.
              Ook op meerdere plaatsen in Nederland ontdekte ik kweek. Bij led lampen adviseer ik vloerverwarming.
              Last edited by Jointjedraaien; 5 February 2012, 19:00.

Comment

ik denk dat je maar wat lult,heb er een soort radar voor vandaar

Comment

Bezig...
                X