Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur einde bloei omlaag?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Temperatuur einde bloei omlaag?

    Korting op 420shop
    Heren en misschien een paar dames?

    Al weer een tijdje actief in de wondere wereld van onze hobby, zit ik met een vraag.....
    Laatst vertelde iemand mij dat het slim was om de temperatuur aan het einde van de bloeiperiode (week 8) te laten zakken van 28 naar 16 graden (airco), tevens de co2 te verhogen naar 1500ppm. Nergens vind ik uitleg over deze theorie. Wat zeggen de geleerden alhier?

    Greetz Ganjagrower.

    #2
    Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

    Ik weet niet of dat slim is , onder de 18 gr staat je plant een beetje stil en waarom zou je ze stresse om meer thc te krijgen wat dan weer ten koste gaat van het volume ?!

    Theorie achter achter jou verhaal is nabootsing van de herfst , kouder en meer co2 wegens afvallen bladeren en verotting hiervan

    Ajo
    Ventje
    Living in Second live for real

    Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

    Comment


      #3
      Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

      Onzin. Knalle!
      Licht = gewicht.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

        Niet doen, je gaat je planten toch niet op het laatste moment nog stressen. Als je ze geknipt hebt dan is het drogen op 16graden perfect want laat je ze te warm drogen zal er veel effect/thc verloren gaan.

        De laatste dag of 2 (als ze klaar zijn) mag je ook inderdaad het licht uitlaten wat ervoor zal zorgen dat de temp idd naar onder zal zakken en je plant zoiets heeft van ohja ik moet sterven en dus gooit hij snel al zijn overige sappen in de toppen en sterft af wat je idd net iets meer zal opbrengen dan dat je ze op temp laat staan.

        Er zit een bron van waarheid in maar weet niet precies of je dit bedoelde.
        Heb het getest en je ziet duidelijk verschil als je 2dagen het licht uitlaat. Zelf had ik wel het gevoel dat deze planten wel degelijk beter knalde dan de planten die ik geoogst had zonder dit te doen. (co2 verhogen hoeft niet doet de natuur ook niet als het winter wordt. De lucht wordt door de kou zoieso dunner en dus zal je plant direct meer co2 krijgen)

        Comment


          #5
          Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

          Zou een lagere temperatuur evenals een lagere LV ook niet bijdragen aan het voorkomen van toprot?
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

            lager lv wel, temperatuur lager => stijgt lv, zo niet kan zijn dat het ook niet klopt maar geloof me, beter een hogere temperatuur wil je toprot voorkome
            maar kijk gwn dat je lv op het einde zo laag mogelijk is, geeft extra stress = meer thc, en minder kans op toprot
            ga nu ook niet je boeiltje als het ware zitten drogen ea, dus geen vochtvreters of zo, haha (tenzij je het groen in je wietje wilt proeven natuurlijk)
            groetjes mister frank

            Comment


              #7
              Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

              Planten aan het eind in het donker zetten heeft weinig zin. Het legt de THC productie juist stil.
              Check het filmpje uit dit bericht.

              Als m'n plantjes klaar zijn, en ik heb even geen tijd om te knippen zet ik ze soms wel een of meerdere dagen donker.
              Ze ontwikkelen dan niet verder, en zo kan ik de knip even uitstellen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Temperatuur einde bloei omlaag?

                ik heb ook een theorie uitgeprobeerd dit was niet met de temp omlaag maar wel een dag of 3 voor de oogst de lampen uit de laten
                deze actie zou ook een periode moeten nabootsen en zorgen voor extra gewicht in de toppen.

                niets is minder waar de harde toppen verdwenen en het werden weer zachte toppen
                dus deze actie zal ik niet gauw herhalen
                de beste resultaten tot nu toe heb ik met niet ouwehoeren met tijd,licht of verwarming tot het einde toe

                Comment

                Bezig...
                X