Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sativa's in bloei onder 16/8?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sativa's in bloei onder 16/8?

    Korting op 420shop
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

    Je plant zal bij dit lichtregiem echt niet gaan bloeien. Het enige wat je je op de hals haalt met nu reeds voor te groeien is een heleboel overbodig werk. Voor oktober is je sativa toch niet rijp: met 3 maanden voorgroeien kun je dat echt niet bespoedigen.

    Comment


      #3
      Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

      Hoi,

      Volgens mij is dit wel mogelijk. Ik weet niet waarneer je ze buiten wil zetten.
      Maar dat kan pas als er geen nachtvorst meer voorkomt, en dat is ongeveer in april/mei.
      Ik denk persoonlijk dat je een beetje te vroeg bent met ontkiemen.

      Succes

      mzzzl,wsteb
      Onrust zaaier,.......... onrust stoken behoort ook tot de mogelijkheid........

      Comment


        #4
        Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

        Het gaat er mij om dat ik een mooie plant heb wanneer het buitenseizoen begint, zodat hij in de buitenpot lekker door kan groeien tot eind juli waarna ik ga verduisteren.. Dan is hij eerder rijp en heb ik toch nog een fatsoenlijke plant die zijn hele bloeiperiode af heeft kunnen maken. Met drie maanden voorgroeien bespoedig ik de bloeiperiode inderdaad niet Xtreme, maar dan heb ik wel een plant die goed in zijn voegen staat en al lekker bossig is door het toppen, eer hij naar buiten kan. Omdat het altijd gerommel is buiten met sativas dacht ik dit jaar: ik ga er gewoon eens voor zorgen dat ik een plant kan verduisteren waarbij het zich ook loont, met voorgroeien zie ik hier zeker voordelen in! Een reeds volwassen plant verduisteren lijkt me verstandiger dan een die nog in -soort van- ontwikkeling is.

        De planning ligt er zo bij:
        februari - april : binnen voorgroeien en flink toppen; lekker struikje maken.
        April - juni: verplaatsen naar de pot, buiten laten doorgroeien, LST en toppen.
        Juni/juli: verduisteren.
        augustus en september: af laten bloeien en oogsten.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

          Waarom zou ge nu al beginnen? Een sativa binnen 2-3 maand laten groeien kan alleen onder hps. Das echt energie weggooien. Onder spaarlampen trekt ge dat niet.

          Comment


            #6
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

              @beowulf: waarom ik nu al begin heb ik beschreven boven je bericht . Ik heb meerdere succesvolle spaarlampgrows gezien met sativas, dus ik zie weinig belemmering. Optimaal is anders, dat moet ik je zeker toegeven! Maar enkel het laten opkomen van een plant en het langzaam laten groeien naar een prima struikje zie ik niet mislukken. Over die energie: hij staat nu naast mijn lowryders, dus weggegooide energie is het niet. Hij vangt nu het licht wat de lowryders voorbij schiet en is dus efficienter dan loze ruimte.
              @moreweed: klopt! Ik ben me volledig bewust van de risico's! Ook wel spannend! Vorig jaar is verduisteren niet helemaal lekker gegaan.

              Ik ben echter nogal een experimenteerbeer, als iets mogelijk is, dan probeer ik het liever dan dat ik mijn 'hoop en dromen' laat vervagen door hier en daar wat comments. Natuurlijk is het plan verre van waterdicht.. Eerder lek als een mandje gevuld met sponzen! Dat vind ik zelf niet erg, leuk zelfs! Dat ik niet iedere tip even zwaar laat wegen, is een eigen keuze en zegt niets over de kwaliteit van jullie opmerkingen en informatie. Als het slecht uitpakt: jammer maar wederom een goede les. Als het goed uitpakt: gelukkig, en een goede les. Ik heb voldoende zaden om desnoods in April nog een plant te zetten als dit fout gaat. Ik verlies er dus niets anders dan een beetje tijd mee door dit te proberen..

              Dat het theoretisch mogelijk is om een plant in leven (en groeiende maar bovenal niet bloeiend) te houden onder 16 uur is alles wat ik moest weten. De rest van de grow neem ik voor mijn eigen rekening met vallen, opstaan of blijven liggen. Het resultaat zal zich vanzelf bewijzen! De risico's ken ik en neem ik voor lief.

              Bedankt iedereen! Jullie reacties worden gewaardeerd!
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

                Kom wel eens een plaatje posten als jij jouw bomen buitenzet

                Comment


                  #9
                  Re: Sativa's in bloei onder 16/8?

                  Er komt waarschijnlijk een buitenkweekverslag van me voor 2012, dus die struik/boom (mocht het zover komen) komt er zeker in!
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  Bezig...
                  X