Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweekprobleempje :(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

kweekprobleempje :(

Korting op 420shop
    hallo lui,

ik wil binnekort beginnen met n kweekje van ongeveer 3 plantjes.
    Dit heb ik al meerdere malen van te voren geprobeerd maar het wou me tot nu toe niet lukken! daarom begin ik nu ergens in maart/april zodat ik zeker weet dat de temperatuur niet de factor is waardoor het mis gaat. De vorige 2 pogingen heb ik 10 Haze specials van KC brains (happy holland nijmegen) en 1 fast skunk van de sjamaan geprobeerd (http://azarius.nl/seedshop/sjamaan_s...aan_feminized/) de zaadjes ontkiemde prima alleen nadat ik ze in de zaaigrond zette ging het steeds mis! Dit is wat ik gebruikt heb:
    Zaaigrond (intratuin)
    Kraanwater 24 uur laten ontchloren en ph verlaagd met groene thee.
    mini kweekkas om te zaaien
    LED verlichting
    en om t warm te houden gewoon bij de verwarming gezet.
    temperatuur lag tussen de 18 graden en de 21 graden in de kas met een luchtvochtigheid van 50%

Ik heb last gehad van meerdere problemen. t eerste probleem was dat de zaadlobben en het worteltje een zacht prutje werden. Ik dacht dat dit was omdat ik teveel water gaf. maar zelfs toen ik het nog een keer probeerde met minder water gebeurde dit. wat ook voor kwam (bij 2/3 zaadjes) was dat er een soort witte schimmel rond de zaadjes gevormd werd . die zaadjes heb ik maar gelijk weggepleurt om te voorkomen dat er iets met de andere zou gebeuren.
    kortom: het wil me niet lukken jongens wie weet wat ik fout doe? en wie weet een manier waarop ik het wel moet doen?

alvast bedankt!
    Hippieman.

EDIT: ik was eerst van plan buiten te kweken maar mijn vader is van gedachten verandert en wil de plantjes liever binnen. vandaar dat het nu een binnenkweek is.
    Last edited by hippieman; 6 February 2012, 19:41.
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...2x37W-35x50x75

Re: kweekprobleempje

Die witte schimmel zou ik me niet te druk over maken, dit gebeurt nou eenmaal als een soort rottingsprocess als je niet steriel werkt. Zijn de plantjes ontkiemt dan niet meer veel water geven hooguit 10ml per dag. das al voldoende de eerste dagen.

Een appel vergaat ook eerst voordat zijn zaad uitkomt, het zaad of je stam van de plant kunnen dit witte schimmeltje rustig hebben, buiten in het bos als je onder een rotte boomstam kijkt zie je dezelvde schimmels waar ook gewoon alle soorten planten bij of omheen groeien...

Comment

oke dankje!
      Dan weet ik in iedergeval ook dat ik me om die schimmels niet druk hoef te maken!
      Denk jij dat het zacht worden van de zaadlobben en het worteltje komt door het overschot aan water of kan er ook een andere factor een rol spelen?

Gr Hippieman

Comment

Zaadlobben:
        Zaad wordt ook vaak eerst 24uur in water gelegt om het zaad zachter te maken zodat het sneller uitkomt.
        Het zacht worden van de lobben en worteltje kan daar ook mee te maken hebben ja. Verder worden je zaadlobben en wortels ook zacht wanneer er een te hoge ph waarde is. Het zuur vreet dan eigenlijk aan je lobben en worteltje. Maar normaal als er een steeltje is gevormd uit je zaad zullen de lobben zoieso kleiner/dunner/en zachter worden omdat deze de eerste voeding afgeven aan je plantje. Als de voeding op is dan zal de zaadlob doorzichtig worden en vergaan. Je kunt het vergelijken suiker. Eenmaal in aanraking met water zal het oplossen.

Schimmels:
        Als het een stofachtige schimmel is met die hele vele draadjes zou ik me inderdaad geen zorgen maken. Komt er een blauw of paars kleurtje (olieachtig) bij dan wordt het natuurlijk weer wat anders. De witte schimmel die jij ziet kun je dan ook weer vergelijken met een paddenstoel. De sporen van deze schimmel zitten meestal wel in zaaigrond van bv de intratuin en zullen geen gevaar opleveren voor jou planten. Ook kan de oorzaak van dit schimmeltje in je thee zitten waarmee je je water afzuurt.

PS als je van boven watergeeft en je krijgt een probleem met het feit dat je aarde het water afstoot en direct onderuit loopt adviseer ik je een druppeltje(citroen) afwasmiddel in je water te doen daarmee blijft je grond een beetje zacht en zal deze makkelijker water opnemen.
        Ikzelf geef altijd van onder water, omdat een zaadplant liever het onderste water gebruikt dan aan je aardoppervlakte. Tevens zal dit de kans op varendouw aanzienlijk verminderen.

Success iig.
        Last edited by Sudoma; 7 February 2012, 19:25.

Comment

Comment

QNQ052.jpg
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

thanks QnQ!
              Ik zal ook maar es zo'n pak water halen dan en een setje handschoenen om de zaadjes in te stoppen
              Kijken of t dan wel wil lukken! ik ga denk ik beginnen met white widow, hollands hope of himalaya gold.
              Ik ben vooral fan van sativa wietjes dus mijn voorkeur gaat uit naar de himalaya gold.
              Lijkt dit jullie een goede keuze?
              De zaaigrond van de intratuin is trouwens gewoon prima toch?

Gr Hippieman

Comment

Bezig...
              X