Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    Ik heb een kweekje van 10 zaad planten amnesia x super silverhaze vrouwelijk zaad.
    Staan in een bak van schrik niet 600l aarde van cannaterra prof plus.Dit is omdat ik eerder 20 stekken silverhaze op de aarde had staan.
    Deze stekken heb ik naar 2 weken uit het hok gehaald omdat de bladeren van binnen uit geel werden met name de nerven van het blad.
    Ik dacht zieke stekken ze zaten ook al licht onder de spint er uit met die zooi.Nu heb ik 10 zaad planten in diezelfde aarde staan en nu begint het gelazer weer van voor af aan.

    WIE KAN MIJ HELPEN !!!!!!!

    Groeten Ed
    Attached Files

    #2
    Re: bladprobleem

    canna grond is heel sterk qua voeding(tzelfde probleem gehad)
    stekjes en zaadjes kan je beter in stekgrond steken deze is neutraal qua voeding
    haal stekgrond steek de plantjes daar in en alles komt wel goed volgens mij
    na een week of 5 verschillend van plant natuurlijk kan je ze dan overpotten in de canna grond
    LED there be light and fotosyhnteses was born

    Comment


      #3
      Re: bladprobleem

      Thx psyko maar hoe haal ik ze uit een bak zonder de worteltjes te beschadigen?
      Het ziet er ook naar uit dat het overbemest is.
      Wel klote zeg.Denk pak het beste voor mn schatjes 140 euro aan aarde 20 stekken naar de klote nu weer mn zaad planten.
      Gaat lekker voor mn eerste binnenkweek.
      Maar de aanhouder wint.
      Laat even weten of iemand een makkelijke manier weet om mn schatjes weer terug in de stekgrond te krijgen
      Voor de liefhebbers ben ook met een kweekverslag bezig.(10x amnesia x supersilverhaze onder 2x 240watt led)

      ---------- Post added at 01:25 ---------- Previous post was at 01:12 ----------

      hallo meteen weer een vraagje
      hoe groot moet de pot zijn om 5 weken vooruit te kunnen?
      alvast bedankt

      Comment


        #4
        Re: bladprobleem

        Stekgrond voor stekken en zaaigrond voor zaadlingen.
        Andere grond zit teveel voeding in of juist de verkeerde.

        Hoe groot de pot moet zijn om het 5 weken uit te houden is moeilijk te zeggen. Als ze in de bloei staan dan zou ik ze zoieso niet meer ompotten (i.v.m stress) en 5 weken groeien vindt ik persoonlijk weer teveel. Ik zou zeggen 2 weken groei op 3 tot 5 liter en dan ompotten naar 10/11 liter of groter. Ff je plantjes aan de nieuwe aarde laten wennen en dan op 12/12uren licht zetten zodat ze gaan bloeien.

        (In een 1 liter pot kun je je plant al een paar maanden laten staan maar dan krijg je een bonzaiwietje )
        Last edited by Sudoma; 17 February 2012, 15:33. Reden: Post added at 01:25 (hallo meteen weer een vraagje)

        Comment


          #5
          Re: bladprobleem

          Hallo allemaal,

          bedankt voor de reactie's ik denk zelf nu dat ik de planten teveel water heb gegeven.
          Heb foute keuze gemaakt om de aarde in een grote bak te doen.De aarde blijft nu veel te lang nat en vooral onder in de bak.
          Toch raar dat een plantje er heel erg uit ziet en de andere 9 wel groen zijn.moet wel zeggen dat de andere wel lichte plekjes krijgen.
          Ben nu al een week geen water meer aan het geven.Ik geef pas weer water als de meter droog aan geeft.
          Wat de voorgroei betreft ik heb de ruimte dus mogen de planten best groot worden.
          Bij deze soort wiet is het bekend dat het hoge planten worden dus het zal niet lang duren voordat ik ze in de bloei trek.
          Plant heeft een bloeitijd van 12 weken!!!!!!!!!!!
          Groeten Ed

          Comment


            #6
            Re: bladprobleem

            Ik dacht dat je je stekken op gewone potgrond kon zetten

            Comment


              #7
              Re: bladprobleem

              Een goed gewortelde stek wel.Maar pas gesneden stekken moeten eerst in de stekgrond.
              Anders verbranden de kleine worteltjes.
              Gr Ed

              Comment


                #8
                Re: bladprobleem

                Ook hier mag een slotje op.

                GR ed

                Comment

                Bezig...
                X