Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodemleven.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bodemleven.

Korting op 420shop
    Ben vandaag bij growshop geweest voor wat spullen. .
    Aldaar onstond de discussie over bodemleven ofwel bacterien en andere organische rommel..
    Mijn visie en handelswijze;
    Ik werk met toevoeging van kleikorrels welke ik elke ronde uitschud en hergebruik omdat ik denk dat bodemlevven zich ook daar in opslaat en met de nieuwe ronde weer loskomt en doorleeft.
    Growshop dacht dat dat te kort dag zou zijn, ik zeg dat het werkt, wat zeggen jullie??

Comment

Re: Bodemleven.

Jo Xtreme,

Ja precies, met aquarium deed je dat ook altijd..
      Denk dat de duur dat die sporen blijven leven nog wel s akelig lang kan duren.
      Al zal hoe verser hoe beter hier zeker opgaan.

Smookse

Comment

Vermoed dat de struktuur niet poreus genoeg is voor de bacto's om zich in de korels te nestelen, in aquaria gebruiken ze buisjes van sinterglasin het filter om dit te verwezelijken.....

Grtz.

Comment

Of oud aquariumwater..

Comment

Ben voor hydro hier al eens mee aan het hobbyen geweest: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ouw-bio-filter

Werkte prima, enkel is helaas het pompje doorgebrand door een wortel verstopping....

Grtz.

Comment

Bacterien, leuke discussie

Wist je dat als je 1 bacterie in een bakkie doet dat deze zich elk kwartier splitst?
              Na een dagje heb je wel voeldoende bodemleven, geloof me.

Extreme: Maar ik denk niet het het nog werkt als je de korrels lang laat uitdrogen.
              Bacterien in de bodem kun je een paar miljoen jaar laten drogen en door de eencelligen bacto's zullen de cellen alleen in slaap vallen. Zodra er 1 drup water bijkomt zullen ze direct na 5 min of zoiets, weer ontwaken en zich snel weer vermeerderen d.m.v splitsen.

Voorbeeld boodemleven algemeen:
              schimmels.jpg
              Bron: http://www.gaiabodem.nl/index.php?i=343

Comment

er is gelukkig wel wat meer nodig voor enthousiast bacteriegedeel dan alleen water (hoe zou de planeet er dan uit zien joh
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

haha ja maar dan wordt het uren typen voor uit te leggen hoe het werkt. natuurlijk hebben ze een bodem nodig die bepaalde dingen wel of juist niet bevat. Zouten Suikers Ijzer Koper overal andere bacterien en heel veel soorten daarom ziet de wereld er niet hetzelvde uit.

Comment

gelukkig, dat scheelt mij weer typen
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bezig...
                    X