Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik sta op het punt led's te kopen.!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik sta op het punt led's te kopen.!

Korting op 420shop
    Hallo

ik zou aan m'n 2de kweekje willen beginnen onder 1, 15watt Led lamp , 1plant(link beneden)
    Heeft iemand hier al ervaring mee ,?
    Brengt dit me met de nodige voeding genoeg op ,?

Kweek de beste wiet met kweekaccessoires voor optimale opbrengst en kwaliteit. Onmisbaar vanaf planten tot de oogst, geschikt voor iedereen kweker.

Re: Ik sta op het punt led's te kopen.!

Nahhhh... Misschien heb je na 3 maanden 10 gram wiet om te roken. Vind je dat de moeite lonen?

Ik zou toch maar voor wat meer vermogen gaan, met TL, spaarlamp of HPS. Da's allemaal veel goedkoper dan LEDs, en LEDs geven lang niet de opbrengst die soms beloofd wordt. Ga met alle genoemde lampen, inclusief LEDs, maar uit van maximaal 1 gram per watt.

Comment

Ben tot de conclusie gekomen voor een 400watt setje te bestellen

Comment

Precies neem HPS als je een goed resultaat wilt hebben. Kort door de bocht gezegd werken alle andere lampen maar minimaal. In de tuinbouw gebruikt men ook massaal HPS.

Comment

Da's nogal een verschil, een 15W led of een 400W hps.

Die led belicht misschien 10x10cm en kun je af met een simpel hokje en een pc-fan.
          Die 400w belicht zo'n 70x70cm, moet veel hoger hangen en je hebt een deftige afzuiging nodig, VSA, reflector, relaiskast etc.etc.

ps. er zijn ook 70, 100, 150 en 250W hps setjes
          T-neon kan ook een plantje onder bijv.

animated-smileys-reading-014.gif
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb nog nooit led gebruikt. Maar als je ze ziet branden weet je toch genoeg?

Comment

Tumble Trimmert zou zeggen: "Minimaal 600 watt!". Ikzelf zeg: Goede beslissing om geen LED te gebruiken. En zoals QnQ zegt: Kijk even naar die kleinere HPS-lampjes. De 600-watter is de meest efficiente, maar je moet er de ruimte maar voor hebben.

Comment

Led is voor under de radar kweekjes (laag verbruik, minder warmte, minder afzuiging dus minder herrie en betere brandveiligheid) en met een DWC en een goeie autoflower toch best deftige resultaten (google eventjes seymour-buds voor kweekverslagen). Je moet dan wel een dure lamp kopen (+250 watt) wat zelfs met de besparing op de rest minimaal een factor 2 duurder is, als je dat niet ziet zitten dan kun je beter HPS nemen.

Ik zou zeggen schat je consumptie over een periode van 2 maanden en reken dan 2 watt per gram voor HPS en 3 gram per watt voor LED. Wanneer je meer ervaring krijgt kun je richting de 1 gram per watt gaan, maar als beginner is dat echt onmogelijk.

Comment

Ik heb een 400watt lampenset besteld bij dutch headshop met canna bloei , terra flores en pk 13/14,
                  Mijn ruimte bestaat uit een goed geventileerd hok (bbreedte 120,lengte 180 , hoogte 210)
                  voor het zaad heb ik hawaiian snow gekozen , en purple #1 , iemand nog tips voor me???
                  greeeeeeeeetzzz

Comment

Heb je een koolstoffilter?

Comment

Ik zou uwen purple nog wat langer laten groeien dan uw hawaiian alvorens in bloei te smijten.

Comment

gebruik de 400 watt om voor te groeien,en koop een 600 wattert om onder af te bloeiengebruik grote potten met lightmix,minimaal 18 liter liefts meer.en koop een zwenk of boxfan om de hitte van de lamp weg te zwenken.

Comment

nou guys jullie weten ook wel dat de leds tegenwoordig alt mr beter en beter worden eh
                          niet helemaal negatief anders qua verbruik enzo ben anders wel tevreden natuurlijk zou hps beter resulaat geven
                          kan ik ook niet omheen
                          LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Ja, we weten dat LEDs beter worden - ondertussen kun je net zo goed onder LEDs kweken als onder HPS. Alleen kosten LEDs nog steeds een godsvermogen en HPS niet.

Comment

thats a fact but once youve bought them they can make alotta money
                              LED there be light and fotosyhnteses was born

Comment

Bezig...
                              X