Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

    Korting op 420shop
    Sta op het punt om een bestelling te maken maar ben nog niet zeker over enkele dingen, dus zoek ik hier raad.

    Hier is de voorlopige bestelling:

    1) Complete tent



    *met DV12 schakelkast en hamerkap

    2) Voeding



    3) Potten




    *16 potten.

    4) Zaden



    *20 power flower zaden.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Vragen

    Er loopt een aanbieding op de site:

    Ik had nog geen basis voor de zaden voorzien, dus heb dat in ieder geval nog nodig.

    - Is dit een voordelige aanbieding? Is grond aan te raden, of liever een andere bodem?

    I.v.m. de potten:

    - Zal ik gebruik maken van de potten vermeld in de bovenstaande bestelling? Of is 't toch beter om te investeren in deze: http://www.growshop-outlet.nl/irrigatie/smart-pots

    - 16 potten v. 11L in de tent van 1.2m*1.2*m*2m, is dit ideaal? Of is het aangeraden om minder/meer planten te zetten?

    I.v.m. de zaden:

    - 16x Power Flower, is dit aan te raden als eerste kweek?


    Zijn er nog dingen die ik zeker nodig heb en over 't hoofd heb gezien?

    Tips en verbeteringen zijn ook welkom!


    Mvg,

    BrandNewguy

    #2
    Re: Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

    met chemische voeding,moet je de ph en ec goed in de gaten houden.dus dan heb je een ph en ec meter nodig.of je kweekt met bio voeding,van b.a.c. canna of biobizz.neem dan 18 liter potten of meer 9 stuks van 18 of meer liter,is genoeg om heel te tent vol te zetten.alle growshop grond,die binnen bewaard word is goed.beginners die willen bij voeden raad ik lightmix aan,omdat je eerder te veel dan te weinig voeding geeft12 stuks voorgroeien in lightmix in 3 liter potjes,de beste 9 na een week of 2 overzetten naar 9 grotere potten met allmix werkt ook heel goed.je hoeft dan de eerste 5 a 6 weken geen voeding te geven,want die zit al in de grond.

    Comment


      #3
      Re: Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

      Oorspronkelijk geplaatst door BrandNewGuy View Post
      Sta op het punt om een bestelling te maken maar ben nog niet zeker over enkele dingen, dus zoek ik hier raad.

      Hier is de voorlopige bestelling:

      1) Complete tent



      *met DV12 schakelkast en hamerkap

      2) Voeding



      3) Potten




      *16 potten.

      4) Zaden



      *20 power flower zaden.

      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Vragen

      Er loopt een aanbieding op de site:

      "Deze maand, bij elke complete kweektent, 5 x 11 liter potten, 5 x Royal Queen Fem Ice zaden en 1 zak Canna grond voor maar €27,50!!!"

      Op de stie van Royal Queen Seeds zelf betaal je 30 euro voor 5 zaden. Dus ja ik vind het nu al een goede deal.


      Ik had nog geen basis voor de zaden voorzien, dus heb dat in ieder geval nog nodig.

      - Is dit een voordelige aanbieding? Is grond aan te raden, of liever een andere bodem?
      Grond werkt prima inderdaad, maar een compleet voedingspakket lijkt me met voorbemeste grond overbodig. Ik zou persoonlijk enkel voor Terra Bloom, PK13/14, en Boost werken op bemeste grond. Er zit voor 4 tot 6 weken voeding in deze grond en aangezien ik meestal vanuit zaad na 3 weken al over ga op de bloei gebruik ik geen terra grow en Rhizotonic. Af en toe gebruik ik wel enzymes


      I.v.m. de potten:

      - Zal ik gebruik maken van de potten vermeld in de bovenstaande bestelling? Of is 't toch beter om te investeren in deze: http://www.growshop-outlet.nl/irrigatie/smart-pots
      11 liter potten werken prima. In smartpots krijg je wel meer een mooier wortel gestel. Doordat de wortels door de pot groeien stoppen ze met groeien en gaan ze veel vertakkingen maken. Daardoor krijg je meer kleine worteltjes. De uiteinden van de wortes nemen vocht/voeding op. In de smartpot krijg je een beter wortel gestel waardoor er volgens hun meer en beter voeding genuttigd kan worden.


      Wel moet ik zeggen dat heeeeel veeeel mensen moeie verslagen maken op dit forum met gewone potten en met goede resultaten. Dus waarom veel geld voor een smartpot? Ik weet het nog niet

      - 16 potten v. 11L in de tent van 1.2m*1.2*m*2m, is dit ideaal? Of is het aangeraden om minder/meer planten te zetten?
      Met 16 potten houd je zelfs nog ruimte over. Dus dat gaat prima. Er zijn zelfs mensen die er 25 in zetten. Al moet je de randen van de 11 liter potten dan wel over elkaar zetten i.v.m. de ruime. Met 16 potten houd je mooie ruimte over aan de rand wanneer je alles netjes tegen elkaar zet. Zo gaan je bladeren minder snel tegen de ent hangen waardoor je geen natte plekken tegen de tent krijgt. (van het verdampend blad)


      I.v.m. de zaden:

      - 16x Power Flower, is dit aan te raden als eerste kweek?
      Geen ervaring mee



      Zijn er nog dingen die ik zeker nodig heb en over 't hoofd heb gezien?

      PH en EC meters met bijbehorende ijkvloeistoffen zijn niet overbodig

      Tips en verbeteringen zijn ook welkom!


      Mvg,

      BrandNewguy
      Succes!!!

      Gr Q

      Comment


        #4
        Re: Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

        misschien heb je wat aan deze post?


        Verder ziet de setup buiten de meters er al vrij flex uit! (buiten nog paar meter afzuigdarm)

        Comment


          #5
          Re: Enkele vraagjes i.v.m. benodigdheden binnenkweek

          Bedankt jongens!

          Comment

          Bezig...
          X