Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

planten te hoog en gele punten aan de vingers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

planten te hoog en gele punten aan de vingers

Korting op 420shop
    hey iedereen ff een vraag
    mijn planten worden te hoog.ze staan nu bijna een week op 12 uur. op 18 uur groeiede ze maar heel langzaam dus heb ze langer laten voorgroeien,nu trekken ze me toch opeens een spurt man niet normaal, nu heb ik het idee ze een uur per dag minder licht te geven zodat ze meer bloei hormoon krijgen,helpt dit?
    nog een vraag :ik heb aan de jonge bladeren gele punten aan het eind van de vingers,alleen bij de eerste 6 bladeren boven in de scheut, terwijl ph licht en ec prima zijn wat kan de oorzaak zijn?

Re: planten te hoog en gele punten aan de vingers

een uur minder licht geven per dag heeft niet zoveel zin, mischien een iddee om te gaan knakken. meestal groeien ze een goeie twee weken door na de omschakeling na 12/12.

Als je idd alles meet dan zou het geen over voeding mogen zijn... mischien te nat staan?? fotos zullen zeker helpen.

gr

Comment

knakken?ik heb ze int begin al getopt en wil niet dat ze nog breder worden heb trouwens nog een halve meter plaats dus ga kijken waar ze eindigen.maar te nat zou best wel eens kunnen ja heb ze wat veel water gegeven in het begin

Comment

hoi 109.jpgis niet zo heel duidelijk beter kreeg ik um niet,lijkt mee te vallen,maar zit echt in alle scheuten

Comment

en ze worden nu een beetje geelig,jonge bladeren wel te verstaan,de rest is ook wat lichtgroen

Comment

TAKJE AFKNIPPEN GROWSHOP BINNEN STAPPEN KLAAR.sorry capslock stond aan.denk dat ze wat stikstof tekort hebben,door het snelle groeien zijn ze nu door de reserves heen.bladvoeding en gewoone groei voeding zou helpen denk ik.volgende keer grotere potten nemen scheelt ook al een hoop.

Comment

Ze staan te nat vandaar de lichtgroene kleur.
              Als je bladeren geel worden kan de voeding op zijn en beginnen de bladeren af te sterven of juist teveel, kan ook zijn dat je PH meter het niet goed doet en dat je water toch zuurder is dan dat je metertje aangeeft.

Ik zou ze de eerste dagen even helemaal niks geven tot je weet wat het is. Laat de grond ff wat opdrogen. Als ze teveel water hebben worden ze lichtgroen, daarna geel.

Comment

Verbrande bladpuntjes lijkt me gewoon overvoeding.
                Welke EC geef je ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ec gewoon volgens canna kweekschema voor coco's. worden nu trouwens over het algeheel licht van kleur ook de grote bladeren van binnen uit,ph meter ijk ik om de 2 voedingsbeurten die klopt.zou best stikstof kunnen zijn heb ik in het verleden ook vaker problemen mee gehad maar toen begonnen eerst de grote bladeren te kleuren.paar keer N-27% meegegeven ent was opgelost.maar te nat hebben ze zeker gestaan,dat staat vast.ik heb trouwens een exemplaar als proef flink meer voeding gegeven,zonder noemenswaardig resultaat.ik voed trouwens van onder.

Comment

waar je je cocco,s haalt,daar zal je ook je antworden vinden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jack1981 View Post
                      ec gewoon volgens canna kweekschema voor coco's
                      Ik ken het Canna kweekschema voor coco's niet dus ik weet niet over welke EC we het dan hebben.
                      Ik begrijp hieruit dat je volgens een schema voedt, en niet kijkt wat de planten nodig hebben.
                      Als je wat meer naar de planten kijkt en het schema een beetje los laat zie je problemen wat eerder aankomen.

Te nat is nooit goed en verklaart ook de groeispurt, hoewel dat op coco's voor minder problemen zou moeten zorgen.
                      Welke coco's heb je, en heb je nog meer belangrijke informatie achter de hand ?
                      Waar blijven de foto's ?
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
                      X