Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stengeltraining

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

stengeltraining

Korting op 420shop
    als ik de ventilator opzet is het te kuod daarom mijn vraag of dat echt nodig is stengeltraining

---------- Post added at 11:16 ---------- Previous post was at 11:15 ----------

en wat als je direct in elf liter potten zaait

Re: stengeltraining

Het is niet de bedoeling dat je plantjes in een constante luchtstroom staan. Ze zouden dan te veel gaan verdampen en om dit tegen te gaan zullen ze dan de huidmonden voor een deel gaan sluiten wat minder co2 opname tot gevolg heeft wat weer resulteert in minder groei. Je kan er wel een oscillerende ventilator op zetten. Met een stationaire ventilaor blaas je best net boven de kruinen van de planten. De luchtwervelingen van deze luchtstroom zal dan voldoende zijn om je dames een beetje te laten dansen.
    Goede ventilatie is niet enkel belangrijk om je stammetjes stevig te maken maar ook om een goede luchtverversing rondom je blad te krijgen. Een constante luchtstroom rondom het blad vinden ze echter niet fijn.

Meteen in 11 liter kan best maar in zoon grote pot zal je kiempje in het begin als de wortel nog niet tot onder is het vocht uit de toplaag van de pot moeten halen en deze droogt nu eenmaal vrij snel uit door verdamping en het naar onder zakken van het water. Dus wel zorgen dat je bovenlaag vochtig genoeg blijft. Verder is het in kleine potjes beginnen als je met regular zaden werkt ook gewoon voordeliger qua grond. De venten knikker je immers weg.

Comment

Stengel Training????? hoever gaan we......
      God was never on your side..

Comment

Toen ik pas getrouwd was trainde ik mijn stengel dagelijks, nu wat minder vaak.

Comment

Aan iedere tak die uitloopt een gewichtje hangen dat de tak helemaal maar beneden zakt.. na een aantal dagen is deze weer op de oude positie en dan hang je er weer een aantal gewichten aan. Zo blijf je de cyclus herhalen.
          Veel plezier!
          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

waarom is dat goed

Comment

Om alle mogelijke bud sites geheel in het licht te krijgen. Buiten wandelt de zon van Oost naar West gedurende de dag en word je plant van verschillende kanten belicht. Zo krijgen ook de lager gelegen bud sites voldoende zon af om goed te ontwikkelen. Binnen hangt je lamp stationair en schijnt het licht altijd pal van boven waardoor de ondergelegen buds nauwelijks licht ontvangen en slecht ontwikkelen. Door te buigen of te knakken breng je deze buds in het licht en zal je een hogere opbrengst hebben.

Zo te horen vind je het allemaal maar veel gedoe. Voorgaande is geen must je kan het ook gewoon laten groeien zoals het groeit natuurlijk.

Comment

beste pipemaster

Bedankt voor de informatie
                Ma geen GEDOE is nix van opbrengst zeker.
                Heb een hps lamp van 250 watt
                Een ventilator
                Men canna producten zijn ook bestelt
                Alles op zen tijd, telkens ne stap dichter
                In belgie zegge hebbe we een gezegde
                ( Rome is ook ni op een dag gebouwt )

Comment

Als je je stengels niet traint dan heb je veel meer kans dat ze door het gewicht van je toppen zullen knakken of de hele plant kan omvallen. Train je wel je stengels zijn deze harder en knakken/vallen niet zo snel om.

Ikzelf heb geen fan op mijn afzuiging na en als de afzuiging aanstaat dan wordt de tent zo vacuum getrokken dat het niet nodig vind om extra de stengels te trainen. Als ze te zwaar worden bind ik ze vast aan het dak zodat ze gewoonweg niet omknakken of omvallen.

Of het invloed heeft op je opbrengst zou ik eigenlijk niet durven zeggen omdat ik nooit stengels train maar denk dat er wel een paar % meer opbrengst inzit met een getrainde plant.

Comment

Bezig...
                  X