Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x 600 watt of 2 x 1000 wat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

2 x 600 watt of 2 x 1000 wat?

Korting op 420shop
    hey allemaal,

Ik wil binnen kort me eigen kweek je gaan starten in een tentje.
    Ik wil de elektriciteit kosten wel zo minimaal hebben.
    Heb je laten informeren over 1000 watt lamp die minder verbruiken dan 600 watt lampen.
    Weet niet meer hoe deze lamp heet helaas.
    In theorie gezien minder verbruik maar wel meer watt in je hokje.
    Ook weet ik dat ik hier door misschien minder zal oogsten.
    Maar hier gaat het mij voornamelijk om de elektriciteitskosten te onderdrukken.

Dus me vraag is wat nu het verstandigste is en dan puur ellec. verbruik en niet over de opbrengst.

2 x 600 watt

of

2 x 1000 watt

ik hoor het graag!

Re: 2 x 600 watt of 2 x 1000 wat?

Voor zover ik weet neemt een 1000 watt lamp gewoon 1000 watt...
    Je kan voor jezelf wel gaan rekenen:
    2x600watt = 1,2KW per uur
    2x1000watt = 2KW per uur
    If the Devil punishes bad people, does it make him a good person?

Comment

welkom op het forum,u gaat voor heel wat gieren en brullen zorgenneem gewoon 2 keer 600 watt is goedkoper in aanschaf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coolboy View Post
        Heb je laten informeren over 1000 watt lamp die minder verbruiken dan 600 watt lampen.
        Weet niet meer hoe deze lamp heet helaas.
        Magical pixie lamp?

Comment

@cocoloco15
          Dat ging ik dus ook van uit maar waarschijnlijk zijn er nieuwe lampen op de markt van 1000 watt die minder verbruiken dan de 600 watt dacht ik.

@tumble trimmert
          Mijn gaat het hier niet om geldsom wil de ellec. zo danig laag houden zo dat er minder risico loop tot verdenking, wil ook niet gaan aftappen wil alles gewoon zo eerlijk mogelijk. Wil in het begin wel meer investeren als ik er ook degelijk baat bij heb.

@beowulf
          al sla je me dood zou het niet weten.. heb je misschien een foto? zo ver ik weet zit de trafo aan de lamp en de kap vast. kan dat?

Comment

Als je echt wil besparen, dan kweek je in het hardstikke donker. Kost niks - maar levert ook niks op, helaas.

Het is een typische keuze tussen slecht en slechter; tyfus of kanker. Wil je niks in electra investeren, dan krijg je niks; wil je wat hebben, dan moet je geld betalen.

Wat een wereld... Snif...

Comment

@Blani
              Het is niet dat ik niet in electra wil investeren, maar wil niet twijfels oproepen bij mijn energie leverancier, Als er toch van die lampen zijn dat ej en meer watt hebt en minder verbruikt. Wil gewoon weten of mensen hier mee ervaring hebben? zo ja wat de voor en nadelen hier van zijn.

Comment

Waar heb je het over dan ? HPS, plasma, of de LED-sprookjes ?

2x 600 om alleen rookwaar te kweken lijkt me al wat veel voor eigen gebruik.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Gewoon gelijk je zaad oproken, dat spaart pas electra..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coolboy View Post
                    @Blani
                    Het is niet dat ik niet in electra wil investeren, maar wil niet twijfels oproepen bij mijn energie leverancier, Als er toch van die lampen zijn dat ej en meer watt hebt en minder verbruikt. Wil gewoon weten of mensen hier mee ervaring hebben? zo ja wat de voor en nadelen hier van zijn.
                    Alle elektrische apparatuur heeft een opgenomen vermogen. Dat zijn gewoon de watts of de Amperes die het apparaat aan het net onttrekt. Geen enkele fabrikant gaat op zijn apparatuur minder watts verbruik aangeven dan het werkelijk gebruik. Als je 3 lampen van 1000 watt ( 4.35 Ampere elk dus) op de zelfde groep zet dan smelt een 16 Ampere zekering bij het opstarten vanwege de opstartpiek gewoon door. Bij 3 lampen van 600 watt (2.61 Ampere elk dus) op de zelfde groep dan zal de zekering van 16 Ampere het onttrokken vermogen gewoon aankunnen. Een verbruik/opgenomen vermogen van 1000 watt (4.35 Ampere) blijft gewoon 1000 watt en kan nooit 600 watt of minder worden.
                    Vergelijk het maar met een auto: als het gemiddeld verbruik 1 op 15 is dan kun je bij de zelfde rijstijl met die auto nooit 1 op 20 rijden.
                    Heb je soms niet opgelet tijdens de natuurkunde lessen?
                    Dus een lamp met een opgenomen vermogen van 1000 watt die maar 600 watt verbruikt is net zo onmogelijk als de zwaartekracht afschaffen. Van iemand die aangeeft een HBO-opleiding te volgen had ik toch wel wat meer elementaire kennis over zo'n algemeen onderwerp als elektriciteit verwacht.
                    Last edited by Xtreme; 5 March 2012, 11:10.

Comment

hbo hahaha als je niet op wil vallen met stroom verbruik,gewoon gaan samenwonen,alleen spaarlampen in huis,op je 600 watters na.en de was doen bij de wasserette.ook de vaatwasser de deur uit,en maar een computer in huis.ik heb ook op de hbo gezeten,moest een keer grind van het dak af scheppen daar

Comment

@Xtreme: Relax. Zo goed heb jijzelf ook niet opgelet op school. Je kunt wel mensen gaan afkafferen omdat ze nog slechter hebben opgelet dan jijzelf, maar de enige die er hier echt iets van begrijpt dat ben ik.

@Coolboy: Tsja, wanneer gaat je gebruik opvallen? Als je alleen woont, niet electrisch kookt en niet electrisch verwarmt, dan kan je verbruik zomaar verdubbelen met een enkele 600-watter. Heb je een gezin, een electrisch fornuis, een zwembad en een sauna, dan valt zo'n 600-watter weg in de rest van het gebruik.

Aan de andere kant: Als je een electrische kachel bijzet in je studeerkamer, of een stoombad koopt dat je geregeld gebruikt, of je X-box dag en nacht aanlaat, dan trek je net zoveel als met een 600-watt lamp. Dus wat valt op? Ik durf het niet te zeggen.

Met een enkele 600-watter kun je het risico nemen. Dat doet iedere grower op deze site, en er is nog niemand opgepakt vanwege zijn electra-rekening. Wel om andere redenen, maar niet om electra. Een 600-watter is ook genoeg voor eigen gebruik (tenzij je meer dan 10 gram per dag rookt) dus ik zou kiezen voor 1 lamp van 600 watt.

Even terug naar "zuinige" 1000-watters: Er zijn 1000-watters die iets efficienter zijn dan 600-watters. Alle HPS-lampen hebben een efficiency van zowat 20%: Van alle electra die erin gaat wordt zowat 20% omgezet in licht, de rest is warmte. Misschien haalt zo'n 1000-watter een rendement van 21% in plaats van 20, maar het verbruik is nog steeds 1000 watt.

Comment

@Xtreme: Relax. Zo goed heb jijzelf ook niet opgelet op school. Je kunt wel mensen gaan afkafferen omdat ze nog slechter hebben opgelet dan jijzelf, maar de enige die er hier echt iets van begrijpt dat ben ik.

Ik stelde de vraag: Heb je soms niet goed opgelet tijdens de natuurkundelessen. Dat is dus een vraag en geen constatering. Misschien heeft de beste man uitermate goed opgelet, daar kan ik gewoon geen oordeel over vellen.
                          Zelf constateer je dat ik niet goed heb opgelet: ik dicht je veel vaardigheden toe, maar niet de vaardigheid om zo'n 45 jaar nadat ik mijn vervolgopleiding heb afgerond, achteraf als feit aan te dragen dat ik niet goed heb opgelet op school.
                          Een ieder heeft zijn vaardigheden en kennisniveau op bepaalde gebieden: dat je meer van elektriciteit afweet dan ik is zonneklaar, maar dat houdt niet in dat anderen er totaal niets van begrijpen.
                          De een legt zich nu eenmaal toe op technische vakken en de ander is meer geinteresseerd in humaniora. Het woord afkafferen komt bijvoorbeeld in mijn vocabulaire niet voor: ik ken wel de woorden afzeiken en uitkafferen. Afkafferen is, als het me nog voor de geest staat, een contaminatie. Maar het gebruik van een contaminatie leidt bij mij niet tot de conclusie dat je op school niet goed hebt opgelet, maar hooguit tot de vraag of je wellicht bij het vak Nederlands niet goed hebt opgelet.
                          Last edited by Xtreme; 5 March 2012, 15:58.

Comment

@Xtreme: Je vraag was retorisch en beledigend. Je opmerking daarna ("Van iemand die aangeeft een HBO-opleiding te volgen had ik toch wel wat meer elementaire kennis over zo'n algemeen onderwerp als elektriciteit verwacht.") was geen vraag, maar nog steeds beledigend.

Nogmaals: Relax.

Comment

Hallo,

beter koop je 1 keer 1000 Watt,
                              het aantal lummen per watt loopt exponentioneel op.
                              Vandara dat het wel zo kan zijn dat 1*1000 Watt beter kan zijn dan 2*600W
                              Maar daarintegen is het stralings opp van een 1000W weer kleiner.

Ik denk dat je gewoon beter een tentje kan kopen, en kan gaan kweken uit intresse.
                              Als je geld wil verdienen op een sluwe manier moet je maar met een lege rugtas naar mexico gaan.
                              Veel meer geld te verdienen.
                              One "small" step for a man....one giant tree for mankind

Comment

Bezig...
                              X