Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x 600 watt of 2 x 1000 wat?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 2 x 600 watt of 2 x 1000 wat?

Nou, Small.... Exponentieel is het niet. 600W is efficienter dan 400W, maar bij Philips schijnt de 600-watter toch de meest efficiente te zijn. Bij andere fabrikanten kan dat anders zijn. Het zal niet zo zijn dat 2x600 watt minder licht geeft dan 1x100watt: Zo groot is het efficiencyverschil niet tussen die twee. Je vergist je met 400 versus 600 watt.

Enne... "stralingsoppervlak van 1000W kleiner?" Jij zou dus met een 600watter een vierkante meter verlichten, maar met een 1000watter een kleiner oppervlak? Hmm...

Als je echt wilt weten hoe het zit met oppervlak, licht en opbrenst, dan moet je deze tabel eens doorworstelen:
    http://www.angelfire.com/cantina/fou.../prodtable.htm .

Comment

@Xtreme: Iemand die HBO studeert wil nog lang niet zeggen dat hij optimaal op de hoogte is van de grow wereld en wat daar om heen speelt, daar naast studeer ik niks met elektra maar eerder in communicatie en multi media design. Dus er degelijk een grote kans dat ik bij natuurkunde niet heb opgelet omdat ik dit al in mijn eerste jaar heb laten vervalen.

@Blani
      Ik woon momenteel samen in een particulier gehuurd huis, hier betaal ik een vast bedrag van 100 euro per maand voor G/W/L.
      Me zorg is dus als ik dadelijk begin te kweken en mijn elektra kosten gaan een stuk om hoog, gaat de huis baas ook denken van waarom gebruikt hij opeens meer elektriciteit. Ik kan wel beginnen met een keer 600 watt maar heb plek voor 2 misschien zelfs voor 3 lampen dus vind ik het van de ene kant zonde om er dan geen optimale gebruik van te maken. Want
      inprisipe ben je al strafbaar bezig of je nu 1 of 2 lampen hebt hangen, waarom dan niet gewoon meteen 2?

@small
      Als ik op sluwe manier geld zou willen verdienen dan zou ik wel een ander hok nemen waar veel meer lampjes in passen en niet het risico nemen van 2 lampen.
      Ik wil gewoon voorzichtig zijn en van te voren goed maatregelen nemen zo dat ik rustig mijn gang kan gaan zonder gestoord te worden.

+ Ik zal even ne vragen hoe deze lampen heten, misschien dat het makkelijker en duidelijker is voor jullie.

Comment

ja hoor roep u maar in hollandhet lachen gier brullen is begonnen.coolboy enig idee wat een 600 wattert aan stroom kost per maand?wel raar dat je die vraag niet steltga maar van 30 euro extra per maand uit.neem anders wat spaarlampen uit de supermarkt,geven licht voor 100 watt en gebruiken maar 23 watt,verzin ik niet staat er echt op.zal ook wel een spaarlamp kweek worden ben ik bang.verkoper hoeveel watt gebruikt deze stofzuiger?2000 watt mv dat staat er toch op?ja maar als ik hem niet gebruik toch niet?die verhalen over gratis diploma,s zijn dus echt waar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door coolboy View Post
          @Xtreme: Iemand die HBO studeert wil nog lang niet zeggen dat hij optimaal op de hoogte is van de grow wereld en wat daar om heen speelt, daar naast studeer ik niks met elektra maar eerder in communicatie en multi media design. Dus er degelijk een grote kans dat ik bij natuurkunde niet heb opgelet omdat ik dit al in mijn eerste jaar heb laten vervalen.

@Blani
          Ik woon momenteel samen in een particulier gehuurd huis, hier betaal ik een vast bedrag van 100 euro per maand voor G/W/L.
          Me zorg is dus als ik dadelijk begin te kweken en mijn elektra kosten gaan een stuk om hoog, gaat de huis baas ook denken van waarom gebruikt hij opeens meer elektriciteit. Ik kan wel beginnen met een keer 600 watt maar heb plek voor 2 misschien zelfs voor 3 lampen dus vind ik het van de ene kant zonde om er dan geen optimale gebruik van te maken. Want
          inprisipe ben je al strafbaar bezig of je nu 1 of 2 lampen hebt hangen, waarom dan niet gewoon meteen 2?

@small
          Als ik op sluwe manier geld zou willen verdienen dan zou ik wel een ander hok nemen waar veel meer lampjes in passen en niet het risico nemen van 2 lampen.
          Ik wil gewoon voorzichtig zijn en van te voren goed maatregelen nemen zo dat ik rustig mijn gang kan gaan zonder gestoord te worden.

+ Ik zal even ne vragen hoe deze lampen heten, misschien dat het makkelijker en duidelijker is voor jullie.
          Als je met 2 keer 600 watt of 1 keer 1000 watt gaat kweken lijkt het me op zijn minst verstandig om in de meterkast hiervoor een aparte groep aan te leggen en die door te trekken naar je kweekruimte. Stel dat er nog meer verbruikers op deze groep staan, zoals een computer of iemand gaat over deze groep een waterkoker of een strijkijzer van stroom voorzien dan vliegt de zekering er gegarandeerd uit.

Comment

Volgens mij maakt Tumble een rekenfout. 600watt is toch 45 euro per maand? Ik heb even geen zin om het na te rekenen.

Hoe dan ook: Dat zal BEHOORLIJK opvallen op een G/W/L rekening van 100 euro per maand.

Comment

---------- Post added at 18:25 ---------- Previous post was at 18:19 ----------

Ik wil gewoon weten of er zo een lamp is en of het verstandig is om hier mee te kweken.
              Ik weet ook dat voornamelijk gekweekt word op 600 watters, en als ik echt op energie wilde gaan sparen dan zou ik kiezen voor ene led lamp.
              Maar hier gaat het meer om de juiste hoeveelheid voltage met een lekker rendement en natuurlijk en lamp die minder kan verbruiken als een 600 watt maar wel meer watts kan presteren. Wat ik ook weet is dat deze lampen voornamelijk ook wat duurder zijn in aanschaf dan zo een 600 watt lampen.

Wil gewoon weten of iemand hier mee ervaring heeft, met zulke lampen

Comment

nog een keer,een 1000 watter gebruikt 1000 watt,ga je hem dimmen tot 600 watt dan gebruikt ie 600 wattheel het westland hangt vol met 600 watters,waarvoor zou dat zijnen de eerste aanschaf is een stuk goedkoper dan een 1000 wattert.wij van de maakbare sameleving presenteren u in hollanddenk dat je in de war ben met led reclame marketing verhalen.

Comment

Er bestaat geen 1000 watt lamp die minder verbruikt dan een 600 watt. Watt is watt, punt. In uw situatie moogt ge nog al uw zware elektrische apparaten niet meer gebruiken, een 600 watt lamp die 12 uur op 24 aan is gaat ge niet kunnen verdoezelen. Kweek voor onder 4 keer 20 watt spaarlampen en gebruik max een 400 watter met evsa en dimfunctie voor de bloei.

Comment

@tumble
                    Ik begrijp de punt dat normaal gesproken een 1000 watter uiteraard meer verbruikt dan een 600 watter.
                    Zoals ik al zei heb wel eens gehoord dat er echt lampen zijn die 1000 watt zijn maar degelijk minder verbruiken.
                    Enige wil ik achter komen of dze sprook je waar is en of er iemand ervaring mee heeft.

Comment

Ben je nu echt horend doof en ziende blind? Een 1000 watt lamp gebruikt gewoon 1000 watt. Misschien 2 of 3 % meer of minder maar het verschil blijft een minimale (fabrieks)tolerantie. Dan komt het verbruik van je magnetische vsa er ook nog bij, wellicht zo'n 70 watt. Tel daarbij op je afzuiger en je zwenkventilator en je zit per bedrijfsuur op zo'n 1250 watt. De HPS-lamp is gewoon technisch uitverbeterd: er wordt zelfs geen onderzoek meer gedaan naar rendementsverbetering. In een emmer van 10 liter water past 10 liter en geen 15 liter. Maar als je me niet gelooft: voor ongeveer 50 euro koop je een tussenmeter. Je kan zoeken tot je een ons weegt naar lampen van 1000 watt die slechts 600 watt gebruiken, maar je tussenmeter zal hoe dan ook meer dan 1000 watt opgenomen vermogen weergeven en zeker geen 600 watt. Als die lampen er waren, waarom zouden kaskwekers in het Westland, die soms honderden lampen hebben hangen die niet gaan gebruiken? Die lieden hebben echt geen centenpest en gooien hun geld niet over de balk.
                      Een 1000 watter met toebehoren gaat je meer dan 100 euro per maand kosten. (1.25 kW * 12 uur * 30 dagen * 0.23 euro per kW = 103.50 euro per maand. En ik hoop voor je dat je ook geaarde stopcontacten hebt, anders moet je ook nog gaan gaan aarden op een cv-radiator of een waterleidingbuis. Terzijde: als je de warme lucht wil afvoeren heb je ook nog een muurdoorvoer naar buiten nodig met een diameter van ongeveer 20 cm. De meeste huiseigenaren stellen het niet op prijs dat huurders in muren of daken gaan breken en slopen.
                      Last edited by Xtreme; 5 March 2012, 19:19.

Comment

Xtreme: "Ben je nu echt horend doof en ziende blind?"

Ja, deze keer was het terecht.

Comment

als ik echt op energie wilde gaan sparen dan zou ik kiezen voor ene led lamp
                          Dat is nou niet bepaald een besparing...
                          In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

Comment

ah ik zie het al u is er echt een.oplossing stap in de wagen en rij naar den haag,ga een willekeurige growshop binnen en vraag of ze een stekkerjaap hebben.koop deze stekkerjaap,en steek hem in het stopcontact,volgens de gebruiks aanwijzing van de stekkerjaap gaat nu u energie gebruik niet te veel omhoog,bij het gebruik van hps lampen.is geen broodje aap verhaal,de stekkers zijn echt te koop,en de handleiding is ook echt.

Comment

Ik heb het even na gevraagd jongens.
                              Deze 1000 watt lamp heet GRAVITA! kent iemand dit?

Dus de lamp die ik bedoel is gravita!

Comment

"Gravita" zal wel "Gavita" zijn, en je zult wel een lamp bedoelen van deze webpage:

Wat Gavita beloofd is tot 15% meer lichtoutput, door geen 220V lampen te gebruiken maar 400V industriele lampen met een aangepaste EVSA, waardoor je het spul gewoon op 220 kan aansluiten. Die lampen bestaan al jaren, maar Gavita maakt ze beschikbaar voor de home-grower.

Dat neemt niet weg: 1000watt blijft 1000watt.

Comment

Bezig...
                                X