Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spoelen of toch al oogsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    spoelen of toch al oogsten?

    Korting op 420shop

    Myl 1000
    Last edited by myl1000; 7 March 2012, 14:06.

    #2
    Re: spoelen of toch al oogsten?

    myl, je hebt per ongeluk dit topic 2x ingeschoten. je hoeft verder niks te doen ofzo, dit wordt door de mods opgepakt
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: spoelen of toch al oogsten?

      Hoe weet je dat ze hard zijn, je zit er toch niet in te knijpen ?
      Spoelen zou ik nooit overslaan. Je plant zit vol voeding en dat is gewoon niet lekker.
      Plaats eens wat foto's van de toppen en hele plant, als je het echt niet weet.

      Je hebt het verder over heldere trichomen en 80% bruin.
      Trichomen zijn helder, wit of amber. Je bent toch niet in de war met pistils ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: spoelen of toch al oogsten?

        ok 1e keer, thnx...wat is 'mods' /

        ---------- Post added at 13:31 ---------- Previous post was at 13:25 ----------

        paar toppen voorzichtig aangeraakt van boven (hoop dat dat geen kwaad kan>)
        omdat ze ineens in 2dagen veel bruiner waren en er droger uitzagen
        (en dan bedoel ik qua bruin de haartjes, niet de trichomen) maar toen voelde ze dus hard en droog aan,
        heb foto's gemaakt maar daar komt het niet goed op over, zal het straks nog es proberen beter
        vast te leggen....pistils zijn dat de haartjes? thnx voor je reactie,
        groet een beginner

        ---------- Post added at 14:05 ---------- Previous post was at 13:31 ----------

        Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
        Hoe weet je dat ze hard zijn, je zit er toch niet in te knijpen ?
        Spoelen zou ik nooit overslaan. Je plant zit vol voeding en dat is gewoon niet lekker.
        Plaats eens wat foto's van de toppen en hele plant, als je het echt niet weet.

        Je hebt het verder over heldere trichomen en 80% bruin.
        Trichomen zijn helder, wit of amber. Je bent toch niet in de war met pistils ?
        paar toppen voorzichtig aangeraakt van boven (hoop dat dat geen kwaad kan>)
        omdat ze ineens in 2dagen veel bruiner waren en er droger uitzagen
        (en dan bedoel ik qua bruin de haartjes, niet de trichomen) maar toen voelde ze dus hard en droog aan,
        heb foto's gemaakt maar daar komt het niet goed op over, zal het straks nog es proberen beter
        vast te leggen....pistils zijn dat de haartjes? thnx voor je reactie,
        groet een beginner

        Comment


          #5
          Re: spoelen of toch al oogsten?

          Ik heb bij mijn laatste ronde een White Widow gedeeltelijk geoogst en de rest laten staan, om te kijken of ik herma's kon maken. Vier weken na de oogst heb ik het project opgegeven en alsnog geoogst.

          Er was niks mee mee. Lekker uitgerijpt, maar niet droog ofzo.

          Wat me op mijn vraag brengt: Je geeft ze toch nog wel water?

          Comment


            #6
            Re: spoelen of toch al oogsten?

            ok thnx, sinds gisteren alleen maar water, hoop dat nog een week te kunnen doen, maar weet niet of ik dus te lang heb gewacht, ik kijk vanavond of de andere toppen ook al droog worden, want dat is bij mij dus wel het geval,
            althans zo voelt het als ik ze zachtjes aanraak... is voor mij de 1e keer vandaar mijn onzekerheid om het niet op het laatst alsnog te verpesten. O ja, als leek nog een vraagje, wat zijn herma's precies? heb je die planten die je al eerder ging oogsten wel nog eerst alleen water gegeven of meteen na voeding geoogst?
            Last edited by myl1000; 7 March 2012, 14:27.

            Comment


              #7
              Re: spoelen of toch al oogsten?

              Een herma is een tweeslachtige plant(zowel mannetje als vrouwtje)
              Als je een vrouwelijke plant teveel stresst, dan kan ze ballen erbij aan maken en zo zich zelf bevruchten.(dus zaad)
              En dat wil je niet
              Meestal is dat zaad ook weer heel herma gevoelig oftewel bijna zeker herma

              Comment


                #8
                Re: spoelen of toch al oogsten?

                Als je zaad wil kweken, dan wil je juist herma's hebben, door ze te stressen of te lang te laten bloeien. Dat de zaadjes dan heel herma-gevoelig zijn is volgens mij een misvatting. Voor zover ik weet worden alle feminized zaden geproduceerd door gestresste herma's te maken en daarmee puur vrouwelijk planten te bevruchten.

                Comment


                  #9
                  Re: spoelen of toch al oogsten?

                  P1030252.jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: spoelen of toch al oogsten?

                    Heb je misschien een macro-foto van 1 top, waarop we tenminste pistels kunnen zien en liefst ook trichomen? Kun je ook even de natriumlamp uitdoen en bij gewoon licht of flits fotograferen? Op deze foto is te weinig te zien.

                    Comment

                    Bezig...
                    X