Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help bladproblemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help bladproblemen

    Korting op 420shop
    Hej,

    Ik had graag een 2de opinie gehad over wat de oorzaak zou kunnen zijn dat deze bladeren bovenaan geel worden?

    DSC02644.jpgDSC02648.jpgDSC02647.jpgDSC02649.jpg


    Ook worden ze beneden ad plant zo
    DSC02650.jpg

    DSC02651.jpgDSC02652.jpg Ik denk aan het teveel water geven doordat de bladeren zo trekken, maar een paar dagen later werd een plant geel vanboven.
    Kan het zijn dat die ene plant wortelschade heeft opgelopen en hierdoor zo reageert?
    Ze hebben ongeveer 1,5 weken geen water gehad en de bodem is redelijk droog maar niet krukdroog.

    Alle advies is welkom!!!
    Thanx

    #2
    Re: Help bladproblemen

    Ook heeft ze wat verbrande/verdorde bladpunten

    Comment


      #3
      Re: Help bladproblemen

      Probeer misschien eerst dingen uit te sluiten.

      Je plant heeft 1 week en een half geen water gehad, dus is je eerste probleem een water-tekort. Heb je daarna veel water gegeven?

      Bij het overwateren hangen de bladen naar beneden en krullen ze naar binnen (buitenkant naar binnen, dus het middelste gedeelte gaat naar binnen). Ook zullen de onderste bladen beginnen verander van kleur en zullen er lichter-groene pigmenten tevoorschijn komen. Het verbranden van de punten is ook volkomen normaal in dit geval.

      Hoe staat ze kwa voeding? Kan ze nog voeding uit de grond halen?

      ---------- Post added at 15:42 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

      B.t.w: Nu ik nog eens kijk naar de bovenste foto's hebben je bladen boven duidelijk een tekort aan water.

      Bij tekort aan water krullen de punten van het blad naar binnen.
      Bij teveel aan water krullen de punten niet echt maar gaat het onderste van het blad naar binnen en krult heel de buitenkant mee.
      Resident in Tenerife, Spanje.
      3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

      Comment


        #4
        Re: Help bladproblemen

        ok dus sommigen wat meer water geven dan de andere?
        Want de kleinste is nog aan het herstellen van het overwateren

        Dus ik kan stellen dat het vershijnsel van het overwateren nog niet verdwenen is maar en er door niet genoeg meer water te geven achteraf er een watertekortverschijnsel verschijnt?
        Voeding moet denk ik wel ok zijn, vandaag geef ik ze een lichte dosis a en b met startbooster en p boost en regulator en enzym +
        En het gele dat komt ook van watertekort?

        Grtz en thanx voor de hulp

        Comment


          #5
          Re: Help bladproblemen

          Ik ben ook nog maar net begonnen, en heb het overwateren al meegemaakt dus kan ik je zeker zeggen dat, als je hebt overwaterd, moet wachten tot je grond kurdroog staat voor je terug een beetje water mag geven. Ook zal je zelf wel zien dat, hoe meer ze droogt, hoe meer haar bladen terug ok komen.

          Je gele bladen probleem klinkt inderdaad watertekort aangezien je blijkbaar een tijdje niet hebt water gegeven. Ik zou zeggen, kijk eens of je grond droog is, en als ze droog is, geef wat bij, je ziet wel.

          Vraag misschien eerst wat raad aan anderen op het forum, ik ben nog nieuw en kan me vergissen.

          Check zeker eens deze topics over bladproblemen en voedings tekorten:

          Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..


          Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!
          Resident in Tenerife, Spanje.
          3e Kweek gestart: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...enerife-Spanje

          Comment


            #6
            Re: Help bladproblemen

            Bedankt voor de raad,
            had het overwateren nog niet meegemaakt omdat ik normaal stapgewijs verpot naar grotere potten en deze keer had ik hem derec in een 20 l pot gestoken en samen met het afspannen van een wit plastiek voor de wortelontwikkeling bekwam ik dit nat potje aarde

            Maar ja dacht wel dat het dit was, ga ze nu stapje per stapje terug water geven en kijken hoe ze hierop reageren.

            Bedankt voor het meedenken en de hulp!!!

            Comment


              #7
              Re: Help bladproblemen

              Dat bovenste blad staat te warm.
              Het onderste te nat en op de tocht.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X