Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wil het wel doen maar tog...??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wil het wel doen maar tog...??

    Korting op 420shop
    Mensen,
    Ik ben 20 jaar en woon nog bij mijn moeder die woont al 16 jaar in een huurhuis
    Nu wil ik dus wat plantjes gaan kweken 2 of 3 onder een lampje op me kamer in de kast.
    En zoiezo wat in de natuur.

    Maar mijn vraag is in me moeders huurcontract(van 16jaar geleden) staat niks over als wiet(kweek) word aangetroffen huurcontract beeindigt word?
    Daar ben ik dus het meest bang voor wil namelijk niet dat me moeder de dupe van word.
    Dus is dit een probleem of?


    Verder zijn er soorten die ik kan kweken waar ik die wietgeur niet echt ruik? maar meer aan aromageur fruitig ofzo dit omdat ik op me kamer in een kast wil kweken maar 1 of 2 plantjes en ben ik bang als raam keer open zet je het heel goed ruikt? of is dat niet zo?


    Ik hoor graag van jullie

    Mvg

    TimkweekTim

    #2
    Re: wil het wel doen maar tog...??

    nogo area Tim, wachten tot je op jezelf woont. Met kweken zou je niemand tot last moeten zijn, en al helemaal niet je moedertje die alles voor jou aan de kant heeft gezet.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: wil het wel doen maar tog...??

      he ja maar dat duurt nog wel ff snappie
      en om nou voor 1 of 2 plantjes een hele afzuiging te halen ga ik niet doen.
      maar wat zou er gebeuren als de politie komt en het ziet staan 1 plantje onder een 4 tl buizen?


      Verder zijn er soorten die ik kan kweken waar ik die wietgeur niet echt ruik? maar meer aan aromageur fruitig ofzo dit omdat ik op me kamer in een kast wil kweken maar 1 of 2 plantjes en ben ik bang als raam keer open zet je het heel goed ruikt? of is dat niet zo?

      Mvg
      Timkweektim

      Comment


        #4
        Re: wil het wel doen maar tog...??

        dat hangt af van de precieze regels die de woningbouwvereniging hanteert. Dat is dus onafhankelijk van de gevolgen van een eventuele politie-inval. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik voor 'n paar plantjes m'n moeder haar huis uit jaag waar ze al 16 jaar in woont.

        Kweken in het algemeen : of je doet het GOED, of je doet het NIET. Goed betekend dat je risico's serieus neemt en dus een simpel afzuigertje plus koolstoffilter installeert (naast andere zaken). Als binnen geen optie is -wat in jouw geval denk ik zo is- doe het dan buiten, er zijn in de omgeving van arnhem zat plekken waar je wat guerillaspul kan kweken, dus daar hoef je het niet om te laten.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: wil het wel doen maar tog...??

          Hallo Tim,

          Ik zou als ik jou was goed informeren of ze je niet uit het huis kunnen zetten.Wiet als deze in de bloei staat kan aardig stinken.
          Meestal is het niet effe een lampje en klaar.Er komt een hoop bij kijken.Luchtaanvoer,luchtafvoer,zwenkventilator,en z.
          Als ik jou was dan zou ik nog een paar weken wachten en buiten kweken.Hier loop je ook geen risico mee dat je uit het huis word gezet.
          Als de ijsheilige(geen nachtvorst meer is) voorbij is dan beginnen met planten buiten te zetten.Je moet maar eens kijken bij autoflower zaad.
          Deze planten schieten vanzelf in de bloei.Je kunt hier buiten van profiteren door uit te rekenen dat de bloeitijd in de beste maanden valt.
          Deze planten zijn in een week of 8 klaar.Als je toch besluit om binnen te kweken DOE ALLES VEILIG MET STROOM Alles voorzien van aarde.
          Voor buitenwiet goed zoeken naar zaad voor buiten.Ik heb veel zaad buiten geprobeerd maar zaden voor binnen daar kwam ik altijd mee in de knoei.
          Vroegtijdig oogsten omdat alles begon te verschimmelen.Daarom adviseer ik autoflower zaad.
          Hoop dat ik je een beetje wijzer heb gemaakt.Kunt mij altijd om raad vragen.

          Groeten Ed

          Ps:Kweken met enige vorm van lampen is verboden en buiten ook.
          buitenkweek van 5 planten is een gedoogbeleid.
          Last edited by Goudeerlijk; 11 March 2012, 22:24.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: wil het wel doen maar tog...??

              als je niet aan stekken kan komen,dan kweek je uit zaad,lijkt me duidelijk.zaad ontkiemen is ook niet moeilijk,haal wat zaai en stekgrond,stop het in witte plastic bekkers en koop 2 compleete daglicht tl,ers,en laat ze gewoon 24uur boven de bekkertjes hangen,na 2 weken kan je ze dan in het bos of ergens anders zetten.

              Comment


                #8
                Re: wil het wel doen maar tog...??

                Ik heb vroeger toen ik nog thuis woonde 1 plantje gehad in mijn kamer... zonder lampen gewoon voor 't raam.. ik begon met een zaadje ergens in Mei..
                rond september raakte de plant 't plafond! Alleen gaf ik hem soms canna vega.. geen ec meten, geen ph meten niks. Mijn kamer was op zolder en je rook beneden gewoon de wietgeur terwijl er niet eens toppen op zaten.

                hier een foto van mij met me plant achter me, gemaakt ergens begin augustus.
                2kopieh.jpg


                Ik raad het je sterk af dus . Ook al doe je het in een kast, je blijft het ruiken, vooral als je toppen hebt/krijgt.

                Wat betreft 't huurcontract van je moeder, ik zal dat niet op het spel zetten. als het echt van haar mag, spaar dan wat geld en koop een micro-tent van 60x60x120 ofso met filter en alles erop en eraan..
                Als ik jou was zal ik gewoon een goede spot zoeken buiten en een guerilla-kweek opzetten, dat is ook erg spannend als je het goed doet.

                gr

                Comment


                  #9
                  Re: wil het wel doen maar tog...??

                  Hallo
                  helemaal duidelijk ik ga over tot alleen in de natuur kweken maar aangezien ik in duiven woon 20km van arnhem en alleen nog over een fiets beschik moet ik echt ff goeie plekken.zoeken
                  Verder is mijn vraag kan je binnen onder tl laten groeien 2 weken en dan 1 weekje 12/12 licht donker thuis en dan buiten verder af laten bloeien?
                  en zijn er soorten die midden in de zomer al geoogst kunnen worden of vlak erba?

                  Grts
                  Kweektimkweek

                  Comment


                    #10
                    Re: wil het wel doen maar tog...??

                    20 jaar, thuiswonend en alleen een fiets ? Dan wordt het tijd om die spaarpot eens te legen, en een eigen huis / auto / leven aan te schaffen
                    Genoeg groen en akkers rondom Duiven, dus dan misschien eens iets verder fietsen
                    Je kunt ze niet thuis nu een weekje op 12/12 zetten en dan naar buiten, dan gaan ze in de stress.
                    Buiten hebben we eind september pas 12/12 dus normale planten gaan pas augustus/september bloei.
                    Misschien is een vroege soort of een autoflower iets voor je, die zijn wat sneller.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: wil het wel doen maar tog...??

                      komt allemaal nog wel.


                      Maar als ik me planten nu bijv 3 weken laat groeien binnen onder tl en dan buiten in natuur zet kan dat wel?
                      want dan zijn ze niet uitgegroeid toch?

                      En autoflowers zijn dat soorten die in juli al geoogst kunnen worden?
                      en die niet zo groot worden?
                      Hebben die nog voor in de natuur speciale voeding nodig?

                      Gr

                      Comment


                        #12
                        Re: wil het wel doen maar tog...??

                        Autoflowers staat geboeg informatie over, maar die hebben dus gene groei nodig en zal na 3 weken automatisch in bloei gaan. Ze kan je meerdere buiten kweken doen. Zoals je dan al verwacht zonder voorgroei is dat de autoflower klein blijft en een mindere opbrengst heeft dan gewoone (buitenwiet) planten

                        Comment


                          #13
                          Re: wil het wel doen maar tog...??

                          he ja dat snap ik maar die autoflowers die laat je ook ontkiemen en dan 2 weekjes thuis onder tl laten groeien en dan naar buiten?

                          en ik heb nu lemon bud net in de potgrond gedaan en onder tl gezet als ze 2 weekjes eronder staat kan ik ze dan naar buiten doen dan?
                          anders worden ze miss te groot voor in me huis en wil alles buiten hebben

                          gr

                          Comment


                            #14
                            Re: wil het wel doen maar tog...??

                            Hallo Tim,

                            Let op dat het nog kan gaan vriezen.Je moet ze pas na ijsheilige naar buiten zetten.Of in de avond je plantjes naar binnen halen.
                            Zoek naar buiten soorten die vroeg afbloeien.Overal staat bij het zaad wat je koopt wanneer de plant afbloeid.
                            Als je dit niet doet dan kom je in de problemen.Hoeft niet maar het ligt eraan hoe goed het najaar is.Meestal krijg je met toprot te maken.
                            Autoflowers kunnen ongeveer om de 2 maanden geoogst worden.Zo ben je de vochtige periode mooi voor.Bent zo wel zeker van een rokertje.
                            Kunt er altijd nog een paar gewone bij zetten.

                            Gr Ed

                            Comment

                            Bezig...
                            X