Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Tent + spullen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aanschaf Tent + spullen

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, heb me al voorgesteld.. maar niet veel mensen reageren daar volgens mij..

    Ik ben dus nieuw met kweken, heb al best veel gelezen en ben al veel opgestoken hier en daar..

    En wil dus spullen gaan bestellen, maar voordat ik dit doe, zou ik graag willen weten of dit de juiste spullen zijn.. of dat er nog verbeteringen of veranderingen in kunnen..

    Wie o Wie zou mij een beetje op weg kunnen helpen..


    Tent: Secret Jardin DR-150 (150x150x200)
    Lamp(en): 2x 400 watt of 1x 600? wat zou beter zijn, en zou 2x 400 passen in zo een tent
    Afzuiging: hoeveel M3 afzuiger heb ik nodig, en welke produceert t minste geluid..(denk ook aan zomermaanden)
    Filter: welke filter is het best en welke zal dan ook goed aansluiten op de afzuiger die ik dan kies?
    Schakelkast/Relais?: Ik wou gaan voor de Davin 2x 600 watt
    Aansluitkabels/Snoeren:...
    Slangen/Klemmen: Aluminium (fono/geluidsdempende) slangen voor in de tent en gewoon zwarte/witte voor buiten de tent? hoeveel meter aan te schaffen?
    Ondergrond: moet ik een ondergrond gebruiken in de tent? zo ja platen of vijverfolie of iets anders?
    Potten: Hoeveel liter? ik dacht zelf aan 11/16 Liter.. misschien meer wat is de beste optie?
    Planten: Hoeveel? ikzelf dacht aan een stuk of 16/24 ? maar dit hangt dan dus ook weer af van de lamp(en) en potten die ik moet gaan gebruiken...
    KweekSchema: Welk kweekschema is t best, en waar vind ik dit?
    Voeding: Wat is de beste voeding en wat voor voeding moet je allemaal gebruiken?
    Aarde: Wat is de beste aarde, en moet je verschillende aarde gebruiken?
    Scrog: Moet ik dan denken aan Scroggen met mijn 1e kweek of moet ik eerst kijken of het kweken uberhaupt wel lukt.
    PH-Meter:
    EC-Meter: Wat houdt dit in en heb ik dit wel echt nodig?
    Thermo/Hygrometer:

    Dan wou ik eigenlijk ook meteen voor Amnesia gaan, is dit echter verstandig of moet ik gewoon met PP beginnen...

    GreeeetZzz BazenKwekeR

    #2
    Re: Aanschaf Tent + spullen

    direct grote opstelling en met 2 lampen al gaan werken, mischien beter iets kleiners beginnen van tent en werken met 1 lamp en kijken of het lukt, daarna kan je nog altijd groter gaan...
    Wil je blowen, moet je het zelf growen

    Comment


      #3
      Re: Aanschaf Tent + spullen

      Ik zou het ook bij 1 lamp houden, tenminste als je perse die tent wilt welke wel mooi ruim is; de 600watter, zo houd je de temperatuur beter onder controle. 'T word sowieso minder warm. Daarnaast belicht een 600watter ~1.20m2.
      Je afzuiging bepaal je aan de hand van je lamp, en voor een 600watt lamp heb je al gauw minimaal 500m3 afzuiger nodig. Ik zelf heb een boxafzuiger van 750m3 op een 400watter in een 120x120x180.
      Wat betreft de geluidsproductie raad ik je aan om het forum eens door te spitten, daar zijn onlangs topics over geopend, onder andere door mij. Hint: Geluidsproductie word veroorzaakt door de fan-controller
      Maar in grote lijnen is een (soft)boxafzuiger altijd stiller dan een buisafzuiger. Dus daar zou ik m'n geld aan stuk gooien. Dure softbox in rubbers is niet nodig, gewoon een boxafzuiger.
      'T verschil schijn je niet te horen, mijn 750m3 boxafzuiger trilt ook minimaal. Aan de vloer of muren voel je niets.
      Filter moet altijd groter zijn dan de capaciteit van je afzuiger; als je afzuiger meer lucht aanzuigt dan dat je filter kan filteren dan word er meer lucht afgevoerd dan je filter kan filteren.
      Dus je krijgt een major-weedsmell in je houz met als gevolg oom Agent op de koffie, en dat wil je uiteraard niet.
      Die schakelkast is prima, veilige en zekere keuze als je zelf niet te veel met elektra wilt rommelen. Voor de bekabeling zou ik Xmvk-kabel nemen.
      Verder raad ik je aan om al je elektra-meuk op een plank te schroeven en aan de muur te hangen. Oftewel een zogenaamd schakelbord maken.
      En hoe zit het met je voorschakelapparaat? Word 't een VSA of eVSA? Ik zou een paar tientjes extra in de laatste investeren. Deze zijn veiliger in gebruik en maken geen herrie bij 't opstarten, heb d'r ook 1
      Slangen hoeveel je nodig hebt moet je zelf ff bepalen, ik zelf heb een doos van 10m gehaald van Sonoconnect. 'T werkt prima en het zou beter moeten zijn dan niet geisoleerde slangen.
      Maar om dat echt te ondervinden zou je eigenlijk beide type slangen in huis moeten halen.................dus ik hield 't maar bij deze gok.
      Bij die tent zit als 't goed is ook een ondergrond, neem aan dat je 't over die DSII150 hebt. Ik zou nog gewoon van die el-cheapo onderzetters halen voor onder de potten.
      Potten, hoe groter hoe beter weet ik van lezen.
      Hoeveel planten je wil hangt af van je wensen en manier van kweken. Vergeet niet dat je met meer planten niet meer oogst. Je wattage bepaald je opbrengst.
      Wel kan je meer planten neerknallen als je meerdere soorten weed wenst. Elke dag met dezelfde (buur)vrouw rampetampen kan saai worden
      Kwa voeding kan ik je weinig adviseren, wel wat.
      Omdat ik het vrij basic wou houden heb ik gekozen voor de voedingslijn van Biobizz (grow, bloom, topmax), welke als 1 van de weinigen bio-voeding maakt, organisch dus. Aarde heb ik ook deze voedingsboer.
      Overigens als je met bio-voeding kweekt heb je geen EC-meter nodig, simpelweg omdat de meter geen juiste waardes doorgeeft. PH-meter is wel verstandig + een flesje PH-min om water af te zuren.
      Maar heb ook mooie kweekjes ervan gezien, vooral in de UK zijn ze er wel over te spreken. Biobizz-meuk schijnt ook ten goede te komen voor de uiteindelijke smaak.
      ScrOG..........ach ja waarom ook niet. Als je je goed hebt ingelezen moet het je wel lukken, 't is immers geen rocketscience. Thermo/Hygrow zou ik ook halen.

      Wat betreft Amnesia.........over het algemeen worden ware Sativa's (Haze-soorten met aan lange bloeitijd) niet gezien als beginnersplanten als ik me niet vergis.
      Zou me daarom focussen om een Indica/Sativa mix te kweken welke dus ook korter bloeien, zoals een Widow, Bubblegummer, Kush en dat soort cr*p.
      Zoiets, een snelbloeiend zoet wietje > http://www.wietzaadjes.nl/shop/devil...ds-p-2946.html

      Succes verder ouwe!
      Last edited by WeedoHolic; 18 March 2012, 18:23.
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #4
        Re: Aanschaf Tent + spullen

        wow, thanks voor alle informatie, ben al goed op weg!

        Het geluid boeit niet heel erg veel, en ik plaats zowiezo toch wel rubbers e/d en zo een box afzuiger is best wel groot ook volgens mij.. dus ik hou t wel bij een buisafzuigertje, zal wel een 800/1100m3 kiezen dan..

        Voorschakel apparaat??

        edit*

        VSA!

        ELT VSA\Travo 600watt

        die paar tientjes? een eVSA is volgens mij meteen een meijer duurder.. dus na de 1e kweek.. waarschijnlijk!

        Last edited by BazenKwekeR; 18 March 2012, 22:13.

        Comment


          #5
          Re: Aanschaf Tent + spullen

          Nah okeej bij wijze van spreken dan, in mijn geval had ik wel 80eu betaald voor een Lumatek400 eVSA.

          Boxafzuigers zijn overigens niet zo groot, de mijne (35x35x35) hangt gewoon in mijn tent met de filter er direkt op.
          Dus geen slang ertussen filter en afzuiger. Dat drukt ook de geluidsproduktie.
          Verder had ik ook gemaild voor de afmetingen van de boxafzuiger en ben ik vervolgens gaan meten, want meten is...................inderdaad
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Aanschaf Tent + spullen

            Dat is best een goed idee inderdaad, ik d8 dat die boxen wat ruimer waren dan dat.. maar k heb ff beetje gezocht hier en daar, en ik die afzuigers zijn redelijk goed geprijst en in de opstelling hoe jij hem hebt dus 'ideaal?' alhoewel.. heb je er rubbers tussen hangen? en moet je dr ook nog folie overheen pleuren op die houten 'kist' of maakt dat niet zoveel uit?

            en begin wel gewoon met een normale VSA, en schaf later wel zo een lumatek aan..
            thx weer

            Comment


              #7
              Re: Aanschaf Tent + spullen

              Ja indeed, heb ook ophangrubbers bij de plaatselijke kweektoko gehaald.
              Deze heb ik over de bovenste 2 pijpen van de tent geschoven, vervolgens heb ik de ophanghaken op de juiste hart-op-hart maten geschroeft en aan de rubbers gehangen.
              Waar denk je trouwens dat die folie goed voor moet wezen? Nooit van gehoord, heb 't ook niet
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #8
                Re: Aanschaf Tent + spullen

                omdat ik ook stalen afzuigers zie.. en hout niet weerkaatst?

                Btw, hierboven vroeg ik of er 2 lampen in die dr150 konden.. maar ik begin uiteraard met 1 lamp, en als ik dan 'skilled' ben dan zou ik eventueel een lamp ernaast kunnen hangen..

                Comment


                  #9
                  Re: Aanschaf Tent + spullen

                  Met een metalen heb ik geen ervaring, die van mij is van MDF. Deze is ook gewoon aan de binnenkant geisoleerd met van die geluidswerende isolatiemeuk, werkt prima.
                  Wat betreft die 2 lampen in een 150x150 tent....... mwah, vind het eigenlijk een beetje moeilijk om dat te bepalen voor jou doen.
                  Ik zelf zou het houden bij 1 lamp op die oppervlakte, uit de wetenschap dat een 600watt lamp 120cm2 belicht. En voor een 400watt geldt in de regel 90 a 100cm2.
                  Dus in dat opzicht zou het overkill zijn, tenzij je niet genoegen neemt met een oogst van 400-500gr. per kweek @ een 600watter.
                  Maar een andere reden waarom ik 't bij 1 lamp zou houden is omdat het met 2 lampen aanzienlijk warmer zal worden. Tenminste daar ga ik van uit.

                  Als alternatief zou ik het dus gewoon bij 1 lamp houden, en het geld wat ik in die 2e lamp zou steken zou ik aan een eVSA uitgeven. Deze apparaten schijnen ook stukken minder te verbruiken.
                  Hieronder een paar eVSA's die niet een meijer duurder zijn dan die ELT. Overigens probeer ik geen reclame te maken of onnodig poen uit je zakken te kloppen, maar iets wat ik zou overwegen

                  https://www.nomercyshop.nl/index.php...8c889312ca5fda
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Aanschaf Tent + spullen

                    Complimentje voor WeedoHolic. Top stukjes! Heb ik zelf ook wat aan

                    ---------- Post added at 23:53 ---------- Previous post was at 23:44 ----------

                    Ik wil je graag wat advies geven over voeding en wat volgens mij echt belangrijk is.

                    Ten eerste je grond. Ik zou adviseren bv Plagron Growmix, in ieder geval een goede kweekgrond waar voor ongeveer 3 weken voeding zit.

                    Investeer in een PH meter. Ik heb zelf via eBay een ph meter van 10 euro gekocht (!). Een maatje van mij had er mij 1 geleend, een duurdere. Ik merk het verschil eerlijk gezegd niet. Let wel dat de meter wel de temperatuurcorrectie heeft. Dan zal je dus ook Ph- moeten kopen. Dit kan van elk merk wat mij betreft.

                    Dan om te beginnen een goede worstelstimulator. Dit geef je gedurende de groei, ik zelf gebruik Plagron Start Up. Een wortelstimulator met wat extra's.

                    Dan natuurlijk een basis voeding voor aarde. Ik gebruik Hy-Pro terra, maar volgens mij maakt het allemaal voor de beginnende kweker niet zo veel uit.

                    In de bloei voeg ik dan ook een booster toe, dit is een redelijk duur goedje maar brengt zijn geld wel op! Ik gebruik zelf Plagron Green Sensation.

                    Dit is wat mij betreft wel de minimale basis voor een goede eerste kweek. Het is leuk om hier meer over te lezen, waarom Ph zo belangrijk is, voeding elementen e.d. leerzaam en leuk!

                    Verder kun je overwegen om bijvoorbeeld BioWulf Health te kopen. Dit is een bladvoeding die je om de 14 dagen toedient die ook vervelende plagen aanpakt.

                    Mijn kooplijstje voor je

                    Ph-
                    Basis voeding
                    Top Booster
                    Worstelstimulator
                    Ph meter.
                    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                    Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                    Comment


                      #11
                      Re: Aanschaf Tent + spullen

                      Een tent van 150 belicht je met een 1000W HPS. Helaas moet je de afstand tot de planten dan wel groter houden. Maar ook hier is een oplossing voor. Een Adjust a Wing of een Spudnik lampen kap. Met een adjust a Wing met spreader gaat het zeker werken. Je moet dan wel de grote nemen. Met 2 x 600W beschijn je nog niet effectief je tent. Je zal altijd minder goede belichte spots houden. Met een 1000W beschijn je 1,5x1,5m

                      De temperatuur met een 1000W is prima te controleren.

                      Hierboven wordt ook nog aangegeven dan een box afzuiger niet onder doet aan een softbox. Een gewone box heeft zijn voordelen ja, ze zijn kleiner en lichter, maar zeker niet net zo stil als een softbox. Deze is verreweg geruislozer.

                      Ook wordt er over MDF boxen gepraat. Beter ga je voor de berken boxen i.v.m. luchtvochtigheid mits je de MDF buiten je tent hangt. MDF trekt vocht aan. Berken niet. Tevens zijn de berken boxen nog lichter ook.

                      Gr Q

                      Comment


                        #12
                        Re: Aanschaf Tent + spullen

                        Yeah graag gedaan Rollup
                        Helemaal juist, een beetje sirieuze grond/voeding van een gerenommeerde kweekboer is geen overbodige luxe.
                        Je zou op zich een keer de proef op de som kunnen nemen door een plant op huis,tuin- en keukengrond te kweken naast je andere planten in je tent. Uiteraard dezelfde zaad/stekken hierbij gebruiken.

                        @ Quattro: Misschien dat 2x 400watt effectiever is kwa belichting, maar wel weer duurder in aanschaf dan 1x een 1000watter.
                        Imo doe je d'r goed aan -uitgaande dat je voor eigen gebruik kweekt- om enkel een 400 of eventueel een 600watter in je toko te halen.
                        Hiermee voorzie je jezelf royaal, tenminste de gemiddelde coffeshopganger zou jaloers op je zijn!

                        Ja die berken boxen en hun gewicht: Ik heb mijn tent moeten stutten met die MDF boxafzuiger en filter opgehangen in de tent
                        Weedo's timmermansoog zag dat de tent ietwat schuin afliep, Weedo zijn rolmaat d'r bij gehaald, en warempel 5mm verschil!
                        Zodoende heb ik de tent gestut met een stevige lat die ik meteen onder de flens heb geplaatst/geforceerd.
                        Anders zakt de boel aardig door in die tent, maar 't blijft alsnog goed staan.
                        Las dat je dat niet hoeft te proberen in tenten van andere fabrikanten op Growbox na oid. Homebox e.d schijnt een ramp te zijn i.v.m doorzakken.

                        Mijn next level: Zelf timmeren en bouwen, dat kan Weedo prima.
                        Dat kunnen ook de mensen met '2 linkerhanden' , zolang je maar je pannetje gebruikt!
                        Uitzonderingen daargelaten.
                        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                        Comment

                        Bezig...
                        X