Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Type lamp, lichtcyclus en AF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Type lamp, lichtcyclus en AF

    Korting op 420shop
    Wat voor (kleur) lamp kan je gebruiken voor AF's?
    Meteen onder HPS (rood licht) of kan je ze beter eerst even voorgroeien met HPI (blauw licht) ?
    En hoe zit 't met de lichtcylus?
    Ik lees allerlei verschillende meningen waardoor ik door de bomen 't cannabisbos niet meer zie. Meningen zoals : 12/12 , 18/6 , 20/4 of zelfs 24/0.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

    #2
    Re: Type lamp, lichtcyclus en AF

    Af presteert het beste onder 18/6 of 20/4. Je zou er voor kunnen kiezen om die tot node 5 onder meer blauw te zetten houd alles wat korter op elkaar maar is niet perse nodig kan ook meteen onder warm wit. Het strekt dan wel iets meer.

    Comment


      #3
      Re: Type lamp, lichtcyclus en AF

      Aight, ik heb ze maar onder de HPI geknald @ 18/6. Denk dat ik ze straks meteen ga overpotten, van 100ml naar 11L potten
      In de veronderstelling dat regulier zaad niet zo snel geslacht zal vertonen in kleine potjes, correct me if i'm wrong!
      Ik heb overigens een HPI van 't merk SuperPlant, de ontwikkeling van deze lampen zou meer gefocussed zijn op synergie met eVSA's. Iemand toevallig al mee lopen kweken?

      Dusseeh Monty, kan ik dan ook concluderen dat met minder lichturen (12/12 @ rood licht) ook de opbrengt minder wordt?
      Dat zou zuur zijn, maar aan de andere kant: Als je maar een paar grammetjes meer oogst met een 18/6 regime dan lijkt dat me weer niet rendabel.
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #4
        Re: Type lamp, lichtcyclus en AF

        Autoflowers zet je ook niet omdat je veel grammen wil, maar voor het gemak.
        De logica om deze binnen te growen, waar je zelf het klimaat bepaalt, ontgaat me een beetje.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Type lamp, lichtcyclus en AF

          Nee prijstechnisch gezien is dat absoluut niet rendabel i.v.m met de branduren.
          De reden dat ik ze wel in mijn tent heb gezet is omdat ik vanuit zaad opgekweekte AK47 AF kreeg gedoneerd van mijn buurman.
          Andere reden is omdat ik straks nog 5 gebruikelijke planten ga neerzetten, dan zouden die AF's later gewoon meedraaien in de tent @ 12/12. Zodoende.

          Aan de andere kant met enkel oog op resultaat:
          Stel dat je van 1 AF 40-60gr oogst en daarbij nog eens opgeteld dat je onder een 400watter maximaal 400gram kan halen. Uitgaande van maximaal 16 vierkante 11Liter potten.
          Dan zou je gemakkelijk de maximale theoretische oogst kunnen halen.
          Overigens zie ik mij zeker geen 1:1 draaien voor de eerste keer.

          Paff ze!
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment

          Bezig...
          X