Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

    Korting op 420shop

    #2
    Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

    Meer afzuigen zou helpen. Je inlaat lucht over die vochtvreters laten stromen helpt misschien ook nog iets. CV in huis aanzetten brengt ook je LV flink omlaag.

    Comment


      #3
      Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

      waar zuig je je inlaat lucht vandaan, denk dat daar wel wat valt te halen. en blaas je je lucht wel naar buiten of recirculeer je dit?
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

      Comment


        #4
        Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

        Ik zou inderdaad gaan spelen met je afzuiger en inlaat. Hogere afzuiging betekent meestal een lagere Lv%, maar dat hangt natuurlijk van je verse lucht af.

        Kortom; zorgen voor een lv arme toevoer en een hogere afvoer van hoog lv in je kast
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

        Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

        Comment


          #5
          Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

          Heb je een afzuiger ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

            ik heb een afzuiger plus een koolstoffilter, de lucht recirculeert wel, kan met mijn lucht niet naar buiten. er komt wel veel frisse lucht binnen via een paar ramen.
            ik heb het nu proberen oplossen met de tent de helft open te laten staan, maar luchtvochtigheid is nu ook wel nog een 60%. zou ik de vochtigheid nog meer moeten laten zakken? of kan et wel nog gaan op deze manier

            Comment


              #7
              Re: te hoge luchtvochtigheid in mijn kweektent

              oplossing uit de oude doos:

              Ik kweek van origine orchidee en groenten. Mijn favoriet, de tomaat.

              tomaat lijkt enorm veel op wiet dus heeft veel dezelfde eigenschappen, sterker nog een tomaat
              heeft hoge verwachtingen van de kweker, zijn bijzonder harde groeiers.

              maar goed vochtproblemen in mijn kassen verhielp ik door kranten of oude eierdozen te plaatsen en deze om de dag de verversen en de oude bij de kachel te drogen te leggen.
              deze materialen trekken vocht aan, het zal in jouw geval niet te redden zijn met 1 krant of eierdoos, maar lowbudget het proberen waard.

              (op oppervakte van 2,4 M bij 3 M en 2.20 hoog gebruikte wij weggegooide eierdozen van de eierhandel een stapel van circa 30 dozen, bledden kan ook is nog beter).

              succes verder.

              ---------- Post added at 12:59 ---------- Previous post was at 12:57 ----------



              (o als de ruimte waarvan je lucht aangezogen word ook vochtig is helpt het om bij de toevoer (je tent in) aan buiten en binnen zijde doosjes of kranten (of beide) te plaatsen.
              eruit (uitvoer) hoeft niet omdat veel LV eruit mag worden gezogen)

              Comment

              Bezig...
              X