Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe droog jij je wiet nou?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe droog jij je wiet nou?

    Korting op 420shop
    hallo Allemaal,

    flink zitten lezen, de oogstkoorts in mijn hoofd, blijft bij mij telkens weer de vraag rijzen: hoe droog ik nu optimaal? en hoe doen anderen dat?
    met optimaal bedoel ik niet de meeste kwantiteit maar juist kwaliteit. he moet het zelf roken .
    nu heb ik zelf al meerdere malen verschillende manieren geprobeerd maar viel dit elke keer tegen. laatse keer in een kast met afzuiging temp 18graden,
    maar waarschjnlijk met of te veel afzuiging of tog niet licht dicht genoeg.

    daarom mijn vraag(waarschijnlijk kunnen er heel veel mensen wat van leren) aan jullie: HOE DROOG JIJ JE WIET NOU?

    grtzz,

    hennep
    sigpic
    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

    #2
    Re: Hoe droog jij je wiet nou?

    de lekkerste wiet heeft langzaam gedroogd.
    de beste droog methode is de plant knippen zonder deze van de steel te halen maw gehele plant onderste boven hangen!
    t is n gepriegel,maar levert wel kwaliteit.dit doe je in n droge goed geventileerde omgeving,die ook nog een s donker is.
    je kunt bv je tentje prima gebruiken om in te drogen.
    afzuiging minimaal geen actieve inblaas.evt een n kleine fan,dan ben je er in principe

    Comment


      #3
      Re: Hoe droog jij je wiet nou?

      @markster thx

      kijk dat is al een hele mooie beschrijving en lijkt me een mooie methode.

      nog meer methodes?
      sigpic
      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

      Comment


        #4
        Re: Hoe droog jij je wiet nou?

        Magnetron gaat het snelst, uiteraard ook ten koste van de kwaliteit..

        Beste zoals markster zegt in zn geheel ophangen. Persoonlijk knip ik eerst voordat ik met tak en al ophang, knippen gaat makkelijkst als het nat is.

        Suc6 en droogse

        Comment


          #5
          Re: Hoe droog jij je wiet nou?

          1 week je geknipte takken in de schuur hangen dan 4 weken in kartonne doos en dan 8 weken in oude kranten en dan in weckpotten tot we gaan roken
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Last edited by monty; 27 March 2012, 18:08.

            Comment


              #7
              Re: Hoe droog jij je wiet nou?

              Top stukje Monty!

              Ooit.. ooit, ga ik het ook doen. 3 maanden weg zetten vereist wel heel veel discipline!
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #8
                Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                Op zolder, een dag of 10-14 zonder bladeren; netjes geknipt.
                Als je de hele kak zo weghangt heb je een hel qua knippen. Dat is me echt de moeite niet waard!
                In de weckpot en laten curen voor een maandje of 2-3 (en geen scherpe wiet btw, gewoon goed zonder gedoe.)

                Comment


                  #9
                  Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                  Doorgaans droog ik de zaak ook geknipt hoor vale. gewoon op een droognet in een week of twee. hangt ook van het weer af en zo natuurlijk. Zeker als het topblad tekorten en vergeling vertoont knip ik dat vers en hang het dan wel met zoveel mogelijk steel en stam op.

                  Het "droog" schoonmaken van de toppen valt reuze mee als je dat doet als je het oprookt, topje voor topje dus. Dan is het niet zoveel werk in 1 keer. Ik pluk die blaadjes er dan met de hand af. meestal is er ook bijna niks meer van over dan een sterk ingedroogd blaadje met bladsteeltje en kan je het er gemakkelijk tussenuit halen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                    Bedankt voor de info, ik deed het normaal gewoon op kranten.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                      Strak geknipt gaan de buds hier ook gewoon een dag of 15 in de droogtent.
                      QNQ353.jpg
                      Daarna in weckpotten voor minstens een maand, al naar gelang de smaak.
                      Ik heb een White widow van De Sjamaan die nu, na 6 maanden weckpot, pas echt lekker begint te worden.
                      QNQ371.jpg
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                        @monty:
                        Ik ben eigenlijk een luie kweker, verzorg ze wel goed, maar doe er niks speciaals aan.
                        En qua roken: kant en klaar, moet zo in de joint kunnen, ook geen geduld voor

                        Comment


                          #13
                          Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                          dank je wel allemaal voor de reactie, hier kan ik al weer meer mee en vele met mij denk ik.
                          maar laat je niet weer houden en geef je methode hier weer.

                          grtzz
                          sigpic
                          Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                          Comment


                            #14
                            Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                            Ik gebruik verschillende technieke onder andere het rustig drogen , knippen in het net en drogen in een tent met afzuiging
                            Maar wat ik ook doe is knippen en dan de hele handel in de vriezer voor 24 uur en dan drogen onder een lamp 3 dagen , daarna in zzipbags en die gaan open in een tent om verder te drogen , wel regelmatig omschudden , binnen een week klaar zonder al te veel weedlucht


                            Ajo
                            Ventje
                            Living in Second live for real

                            Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                            Comment


                              #15
                              Re: Hoe droog jij je wiet nou?

                              @ventje, maar daaar zal de kwaliteit wel veel onder ye leiden hebben en dan bedoel ik met name die 3 dagen onder de lamp drogen! of niet?
                              sigpic
                              Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                              Comment

                              Bezig...
                              X