Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

    Korting op 420shop
    Hey,

    Ik heb een BAL evsa (dimmbaar) met 600w Philips Greenpower erop.
    Ik kan dus de lamp als 400 of als 600 watter gebruiken.

    Is het erg als ik onder 400w voorgroei en dan over-switch naar 600 tijdens de bloei?


    Of beter het gehele cyclus onder hetzelfde wattage?


    gr

    #2
    Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

    beter is om een 400 watt mh lamp te kopen,koop hem van een bewezen merk.is dezelfde lamp waaronder ze moederplanten gedrongen proberen te houden.elke growshop kan deze bestellen.

    Comment


      #3
      Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

      Beter koop je een 80 watt erbij tneon of zo, kost je ongeveer 100 euro, maar je betaald je groei geen 18 x 400/600 watt maar 80, tevens doe je dit in een andere kast en kweek je zo een oogst meer per jaar.

      succes.

      Comment


        #4
        Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

        voorgroei kastje is wel zo mooi

        Comment


          #5
          Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

          Oorspronkelijk geplaatst door Swaffeltje View Post
          Beter koop je een 80 watt erbij tneon of zo, kost je ongeveer 100 euro, maar je betaald je groei geen 18 x 400/600 watt maar 80, tevens doe je dit in een andere kast en kweek je zo een oogst meer per jaar.

          succes.
          Ik zie het voordeel niet. Als je de Ball evsa dimt tot 25 % dan verbruik je 100 watt met een 400 watt HPI-lamp met een veel hoger lichtrendement dan de t-neons. Uiteindelijk zijn t-neons dus duurder (minder efficient) in het gebruik. Dat geldt zowel als je met 1 of 2 kasten werkt. Bovendien kost een 400 watt HPI ongeveer 30 euro en de t-neon ongeveer 100 euro.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

              Bovendien geven t-neons min of meer een streepbelichting (kort boven de planten), terwijl een HPI een oppervlakte belichting geeft. Bij een scrog is een oppervlaktebelichting wel zo handig. Het voordeel van de dieptestraling van de HPI is ook evident.
              Last edited by Xtreme; 27 March 2012, 11:27.

              Comment


                #8
                Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                Oke.. ik heb al genoeg geinvesteerd de laatste tijd, heel misschien een MH bulb halen maar ik zie net dit over mijn huidige bulbs:

                spectrale energieverdeling philips greenpower 400w-600w-230v-8.jpg
                Als ze op 400w draaien peak't de spectrum meer naar blauw/groen. En bovendien ik werk met stekken, speciale lampen halen voor een paar dagen max. 1 week voorgroei vind beetje te veel van het goeie. :p

                Comment


                  #9
                  Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                  Inderdaad, met deze lampen kun je prima uit de voeten en ze hebben het hoogste rendement. Als je een BMW voor de deur hebt staan dan is de noodzaak om een Fiat Panda aan te schaffen niet erg groot.

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                    juist omdat je met stekken gaat werken,zou een groei lamp voordeel geven,want de temperatuur moet niet boven de 25 graden komen tijdens de groei,een gewone lamp dimmen kan ook,en geeft ook goede resultaten.maar ik vertrouw dat dim gebeuren niet zo,en denk dat de levensduur korter gaat worden.dus ik zou voor 2 lampen gaan.investeren in een luchtbevochtiger zal ook veel rendement geven

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                      Zonder je advies te geven over weer geld uitgeven...

                      Het is in ieder geval geen probleem om dat zo te doen. Ik ken meerdere die ook 400 watt in de groei gebruiken en overschakelen naar 600 watt. Gewoonweg omdat het dan iets goedkoper is. Volgens mij maakt het uiteindelijk niet heel veel uit of je in de groei 400 of 600 gebruikt.

                      Althans, zo kijk ik er tegenaan...
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                        als je wegkomt met de temperatuur geeft het inderdaad weinig tot geen verschil.

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                          ik heb een luchtbevochtiger hier .. alleen hij geeft best veel "mist" heb hem ooit bij een GS gekocht maar zie op het doos staan voor ruimtes tot 30 m2
                          mijn ruimte is maar 2 m2. Kan dat geen kortssluiting bezorgen bij de lampen of iets?

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorgroeien onder 400 of 600w lamp?

                            Uh ja, dat kan wel... Uiteindelijk zullen zich waterdruppels gaan vormen en die kunnen de kortsluiting veroorzaken. De mist dus niet direct op je electra richten en zorg dat je hok niet boven de 70%lv komt. Eventueel met een fan kan je de mist beter verdelen.

                            Ook de mist direct op je planten is niet zo heel goed voor ze.
                            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                            Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                            Comment

                            Bezig...
                            X