Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil HPS Spaarlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verschil HPS Spaarlamp

    Korting op 420shop
    Goedenmiddag allemaal ,
    Tijdje niet meer online geweest hier omdat ik niet veel achter de computer heb gezeten.
    Heb inmiddels mijn 2e kweek gestart. Ik zat alleen te denken om nog een nieuw tentje te gaan bouwen alleen had ik de volgende vraag ik kon er niks over vinden op het forum of ik heb het misschien niet gevond.
    Mijn vraag is als volgt: Een hps heeft een kleurcode van 2000K of 1950 ofzo , een spaarlamp heb je alleen tot 2700K als ik het goed heb. Buiten dat een HPS veel meer lumen op brengt vroeg ik me af wat nu beter voor je planten is. , ik denk die hps met 2000 K aangezien planten in de bloei meer tegen het rood aanzitten. En heeft dit ook efect op je oogst buiten dat je veel meer spaarlampen nodig hebt natuurlijk.
    Ik hoop dat iemand mij dit effe kan uitleggen of een link heeft.
    Tnxs Before!

    #2
    Re: Verschil HPS Spaarlamp

    Er zijn wel spaarlampen van 2000 of 2100 K, speciaal voor de cannabisteelt. Trouwens ook van 6500 K. Er zitten knoeperds van 250 watt bij. Ze staan te koop
    bij EU-garden.
    ---------- Post added at 14:08 ---------- Previous post was at 14:05 ----------


    ---------- Post added at 14:09 ---------- Previous post was at 14:08 ----------

    Comment


      #3
      Re: Verschil HPS Spaarlamp

      ow ok ok tnxs voor je reactie. Kan je me ff die site sturen want op eu-garden vind ik niks alleen eugrowshop.Enhet enigste wat ik vind zijn plug and grow van 2700 gewoon. en 2000 K is wel beter voor bloei dan 2700 K tog?? Die vind ik ook tot 250 watt
      Last edited by MasterG; 29 March 2012, 13:25.

      Comment


        #4
        Re: Verschil HPS Spaarlamp

        Wat wil je gaan doen in dat extra tentje, wat is het oppervlak en de hoogte, kun je de temperatuur beheersen.
        Ben je bereid om te gaan scroggen? (geeft het beste resultaat met kleinvermogen HPS en bijna een 'must' met spaarlamp of TL)
        Allemaal dingen om rekening mee te houden bij de keuze van je lamp.

        1000px-Color_temperature.svg.jpg

        2000K = zonsopkomst/ondergang
        5000K = daglicht
        6000K = middagzon

        Blauwer is beter voor de groei, Roder beter voor de bloei.
        Ik geloof niet zozeer dat je erg veel verschil gaat zien in het resultaat bij 2000 en 2700K.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Verschil HPS Spaarlamp

          Ja ik weet het nog niet helemaal. Ik ga nu met deze kweek trouwens scroggen want ik heb daar niet veel ruimte(heb daar een hps in hangen). Alleen over dat extra tentje zit ik nog te denken om dat een groei hok alleen te maken of een heel apart tentje waar ik in groei en bloei. Ik denk gewoon een nieuwe tentje voor een hele nieuwe kweek in te draaien. En hoe je me zo zegt dat je niet veel verschil zal zien tussen 2000 en 2700 denk ik dat ik misschien dit tentje met spaarlampen ga hangen zo een plug and grow ding en een paar losse spaarlampen erbij ik zag er 1 van philips 60 wat met 4400 lumen zoiets erbij. Ik lees veel verslagen van mense hier op het forum die ook met spaarlampen kweken en was het zelf ook eerst van plan maar had toen tog maar een HPS setje gekocht. Of denk je dat ik beter een HPS setje weer kan bestellen?? Ik wil ff beetje goed leren kweken daarom zat ik te denken om spraalampen te zetten indeze of is dit een nutteloze gedachten?Ik ben trouwens wel gewoon van plan te groeien en bloeien onder de zelfde lamp dat doe ik nu ook.

          Comment

          Bezig...
          X