Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oogsten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten

    Korting op 420shop
    Beste mensen,Ik ben voor het eerst begonnen met het kweken van wiet en heb 15 plantje nu staan ze 9 weken en zien er naar mijn gevoel goed uit ik heb alles op gevoel gedaan veel geobserveert en gelezen heb geen meters om ook maar iets te controleren.Ik weet niet eens wat voor soort het is (had PP besteld maar de leverancier had deze niet meer) nu beginnen de draadjes aardig te verkleuren ik zal ALS het mogelijk is wat fotos uploaden. wie kan mij vertellen wanneer ik moet oogsten.Bvbd Bandi
    Attached Files
    Last edited by Bandi; 31 March 2012, 13:35.

    #2
    Re: Oogsten

    Aloa, ziet er netjes uit voor een eerste kweek lijkt mij.
    ze kunnen nog wel wat hebben voor je ze kunt oogsten, als je een microscoopje of vergrootglas hebt kun je van dichtbij kijken en mischien een macrofoto maken?Ben je al begonnen met flushen (neetoch?)
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Oogsten

      Nee ik geef nog gewoon voeding, wanneer moet ik dan beginnen met flushen (daar bedoel je toch spoelen mee?)

      Comment


        #4
        Re: Oogsten

        1 week van te voren of later, met een hydro medium kan dat 3 dagen van te voren
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Oogsten

          btw. Spoelen op aarde is gewoon water geven zonder voeding. Niet verdrinken.

          Ik stop met voeding meestal 10-14 dagen voor de oogst, op het moment dat de trichomen (niet de "draadjes") grotendeels milky zijn.

          Wanneer oogsten.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Oogsten

            Volgens mij moeten die nog een week of twee.

            Comment


              #7
              Re: Oogsten

              Maar ja dan weet ik eigenlijk nog niet wanneer ik daar mee moet beginnen, kijk dit is mijn eerste kweek ik heb dit nog nooit eerder gedaan dus zo groen als het blad van mijn plantjes ben een beetje benouwd dat het op t laatst nog fout zal gaan en dat zou toch jammer zijn.

              Comment


                #8
                Re: Oogsten

                Dacht toch dat ik het redelijk uitgelegd had.
                Wat snap je niet ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Oogsten

                  Let op

                  Je stopt met voeden 2 weken voor je gat oogsten.
                  Ik denk dat ze best nog wel even mogen dus je gaat nog 1 week gewoon zo door en dan stop je met voeden .
                  Laatste 2 weken gewoon water geven dan komt alles goed
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Oogsten

                    100_4124.jpg Dus als ik het goed begrijp moet ik volgende week beginnen met flushen,hierbij een foto van hoe ze er nu bij staan

                    Comment


                      #11
                      Re: Oogsten

                      Ik snap het al sorry, je hebt het me goed uitgelegd en erg geholpen thx

                      Comment


                        #12
                        Re: Oogsten

                        oogsten als ongeveer 80% van de haren bruin zijn . en spoelen ? zou dat wel doen , is wel wat beter voor de smaak als je het droog hebt .

                        Comment


                          #13
                          Re: Oogsten

                          Nog een vraagje ( misschien dom) wat zijn de trichomen?

                          ---------- Post added at 15:52 ---------- Previous post was at 15:43 ----------

                          zou iemand mij ook kunnen vertellen hoeveel er "ONGVEER" aan gewicht van overblijft? het zijn 15 plantjes

                          Comment


                            #14
                            Re: Oogsten

                            trichomen zijn niet de 'sliertjes' die de strek van de top vormen, maar de kristalletjes die eigelijk kleine door oppervlaktespanning gevormde zakjes zijn een soort slanke paddestoeltjes. deze details zie je niet met het oog.
                            Op het oog vormt het een soort laag van 'thc haren', alhoewel de trichomes niet voor 100% uit thc bestaan.

                            ingezoomd=
                            -doorzichtig glasachtige kleur = nog niet rijp
                            -doffe witte kleur=rijp aan het worden
                            -melkwit tot lichtoranje=oogsten
                            -oranje= late oogste een deel van je thc is verloren maar deze bud zal meer CBN bevatten.

                            voor mij werkt een simpel vergrootglas ook

                            En 500gram moet te halen zijn toch? mazzel
                            Last edited by vissenoog; 1 April 2012, 17:27.
                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Oogsten

                              Bedankt vissenoog voor je heldere uitleg en natuurlijk ook alle andere bedankt voor alle reactie's ik ben er erg mee geholpen
                              Last edited by Bandi; 1 April 2012, 20:22.

                              Comment

                              Bezig...
                              X