Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn de voordelen van in maart, april te starten met een buitenkweek¿

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wat zijn de voordelen van in maart, april te starten met een buitenkweek¿

Korting op 420shop

Comment

enkel nadelen tot nu toe! Ik doe het alleen bij wijze van test om jouw hypothese (geen voordeel door eerder zaaien) te bekrachtigen of te verwerpen. Ik snap ook niet waarom iedereen zo vroeg begint..
      Misschien moet ik niet meer het verkeerde voorbeeld geven?
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Waarom heeft *neem elk willekeurig persoon hiervoor* problemen met het starten van een vroege kweek?
        Wiens zaden, tijd en moeite is het?
        Maak je toch niet druk, alles is betaald en laat ieder die vroeg wil beginnen gewoon beginnen, simpel toch ???

En al komen de vragen 1000 keer voorbij, 1000 keer dezelfde..je hoeft niet te antwoorden, laat het aan je voorbij gaan als het je dwars zit.

Comment

[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

laat het aan je voorbij gaan als het je dwars zit.
            Mij zit dat in elk geval niet dwars. Iedereen moet dat natuurlijk helemaal zelf weten.

Ik vroeg me enkel af of het nu alleen de lentekriebels zijn waardoor mensen al zo vroeg buiten beginnen of dat er meer redenen te benoemen zijn waarom men al vroeg in het voorjaar zou willen beginnen.

Een dubbele buitenoogst zou bijvoorbeeld een mogelijkheid zijn. Je zou ze binnen al een weekje of twee voorsprong kunnen geven onder een simpel tl balkje en heel vroeg naar buiten gaan. Vorst omzeilen door goed op het weer te letten en ze eventueel te beschermen tegen de ergste kou of tijdelijk naar binnen nemen.

Sommige strains schieten in maart april buiten meteen de bloei in en als je ze dan verder als de dagen lengen verduisterd zou je dus in juni al een oogst kunnen hebben. Een tweede run zou dan nog mogelijk zijn.

Verder is een vroege oogst natuurlijk vaak gunstig i.v.m. schimmels.

Misschien zijn er wel meer grote voordelen aan het vroeg beginnen buiten de lentekriebels.

Het enige voordeel dat ik zou kunnen noemen is het vroeg mengen van het medium dat je gaat gebruiken. Dat is kennelijk ook beter dan dat je dit 1 uur voordat het plantje erin gaat, gaat doen.
            Zover ik weet is het zelf het best dat je de grond klaarmaakt (spitten, bemesten) in de herfst voor het seisoen en er de winter overheen geweest is. Voor het planten spitten vernield je bodemleven en de bodemstructuur. dat is idd af te raden.

Niets, enkel nadelen tot nu toe! Ik doe het alleen bij wijze van test om jouw hypothese (geen voordeel door eerder zaaien) te bekrachtigen of te verwerpen. Ik snap ook niet waarom iedereen zo vroeg begint..
            Misschien moet ik niet meer het verkeerde voorbeeld geven?
            Last edited by monty; 31 March 2012, 17:59.

Comment

Goed en mooi antwoord van je, voor we elkaar misschien nog een keer verkeerd begrijpen
              Kijken wat er uit voort komt dan....

Comment

sigpic

Comment

Comment

Comment

Moet er bijna van huilen fluiter.....jij snapt het.

Comment

Last edited by monty; 1 April 2012, 20:48.

Comment

voor MIJ als zaadkweker dat ik de sterkste planten overhoud voor het nageslacht mee te kunnen maken.
                          doorgaans is wiet die in koudere temperaturen afbloeit THC rijker doordat de plant zichzelf op die manier probeert te beschermen tegen de kou

grtz, angel777
                          HOE MOET IK ONTKIEMEN
                          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Comment

Echter een plant die half Mei tot begin Juni is gezaaid haalt doorgaans die van Maart ruimschoots in, is minder ziekte gevoelig, heeft minder last gehad van beestjes en zal zeker niet minder opbrengen.
                              ik geloof hier eerlijk gezegd niet veel van. (behalve dat een vroegere plant meer last heeft van beestjes/ziekten, maar dat is logisch want hij leeft langer, dus logischeriwjs meer kans op beestjes gedurende zen leven. en ziekten staan vaak in verband met beestjes, dus dat kan ik ook nog aannemen..)
                              Maar een plant die vroeger is gezaaid, wordt - naar mijn ervaring - echt wel een heel stuk groter, dikkere stam, en zal dus ook een grotere opbrengst hebben..

Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
                              doorgaans is wiet die in koudere temperaturen afbloeit THC rijker doordat de plant zichzelf op die manier probeert te beschermen tegen de kou
                              ?
                              nooit van gehoord.. ik dacht dat het met UV te maken had?

Comment

Bezig...
                              X