Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk potgrond is beter??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk potgrond is beter??

    Korting op 420shop
    hallo,

    ik ga binnekort 20 stekjes indoor kweken maar ik wou ff weten welk potgrond daar het beste voor is zonder te verpotten.

    Ik zou graag met plagronlijn gaan willen kweken:

    plagron grow-mix
    plagron light-mix
    plagron bat-mix

    Nu is mijn vraag welke van deze 3 zijn nou het beste voor de stekjes?

    #2
    Re: Welk potgrond is beter??

    Dat ligt aan je kweekschema.

    Wanneer je zeer kort voorgroeit dan is batmix het beste omdat die de hoge fosfor concentratie heeft die cannabis in de bloeifase nodig heeft.
    Wanneer je wat langer voorgroeit dan is growmix het beste omdat die een hoge stikstof concentratie heeft die cannabis nodig heeft om te groeien.
    Wanneer je hoofdzakelijk wil werken met eigen meststoffen (in het water bv) dan ga je voor light mix.

    Wat ik persoonlijk zou doen wanneer ik je veel te korte beschrijving lees is de potten vullen met batmix hier een gat in maken en daar growmix in doen.
    De plant heeft dan zeker een week of twee lang extra profijt van de growmix voordat de lampen op 12-12 gaan.

    Comment


      #3
      Re: Welk potgrond is beter??

      Member Introduction stel je je voor, je vraag heb ik verplaatst naar de juiste sectie, welkom.

      Edit:
      Tevens heb ik je andere topics verwijderd, meerdere topics aanmaken met dezelfde vragen is niet toegestaan, let daar ff op.
      Last edited by ceBep; 1 April 2012, 22:20.

      Comment


        #4
        Re: Welk potgrond is beter??

        Bedankt voor de uitleg hier heb ik wat aan

        Comment


          #5
          Re: Welk potgrond is beter??

          Om het maar heel simpel te zeggen...

          Lightmix bevat weinig voedingstoffen. Je kunt dus zelf de hoeveelheid precies afstemmen op de behoefte van je plantje.

          Growmix bevat voedingstoffen voor meestal 3 weken geloof ik. In het begin hoef je je dus niet bezig te houden met voeding.

          Batmix bevat veel voeding, soms zelf genoeg voor de hele cyclus. Dit kan wel overvoeding veroorzaken in het begin.

          Als beginnend kweker zou ik growmix nemen met een basisvoeding

          Succes!
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment

          Bezig...
          X