Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tentkweek vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tentkweek vragen

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen!

    Kweken in een Darkroom tent, zal de specificaties van de spullen maar even geven zodat jullie misschien een beter idee krijgen;

    Darkroom II kweektent (60x60x160)
    400 Watt Philips HPS lamp
    250-325kub afzuiger
    koolstoffilter (60cm lang)
    Fancontroller + Thermostaat

    Nu ik heb een aantal vragen met vooral betrekking tot het gedoogbeleid van het kweken en ook nog een aantal kweekvragen;

    Welke potgrond kan het beste worden gebruikt om ze in te planten ik zat te denken aan lightmix of batmix (Heb dit aangenomen van lezen en horen maar kan het morgen wel even in de growshop vragen).

    Moeten de geplante zaadjes direct veel licht krijgen of is de temperatuur en luchtvochtigheid goed hoog voldoen? (Mochten ze licht nodig hebben is dan TL voldoende want dan bespaar ik weer wat stroom kosten)

    En dan de belangrijkste vraag die ik wou stellen wordt een 400 Watt lamp direct gezien als professioneel kweken met vervolging tot gevolg?


    Ik hoop dat jullie mij een beetje de goede richting opkunnen sturen zodat ik weet hoe je mooie plantjes krijgt

    PS: Er worden sensi-seed zaadjes, merk Northern Lights (100% Indica)

    Iedereen alvast bedankt!
    Last edited by Leroy; 3 April 2012, 00:53.

    #2
    Re: Tentkweek vragen

    hoi welkom.een 400 watt beschijnt 1meter bij 70 cm,je tent is dus te klein,zou er een 250 wattert inhangen.die geeft ook niet zoveel warmte af.dan kan je hem gewoon in huis af laten blazen,wel af en toe luchten natuurlijk.ontkiemde zaadjes kunnen zo in de lightmix,de allmix en batmix is iets te zwaar bemest voor ze.bij ontdekking niks zeggen over weggeven aan andere ,want dan heb je een illigale koffieshop geen grap.weggeven is ook handel volgens hun.ook de wiet die ervanaf komt samen op blowen in je huis zien ze als handel.dus alle wiet is voor eigengebruik,en je deelt het met niemand anders
    Last edited by tumble trimmert; 2 April 2012, 23:41.

    Comment


      #3
      Re: Tentkweek vragen

      Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
      hoi welkom.een 400 watt beschijnt 1meter bij 70 cm,je tent is dus te klein,zou er een 250 wattert inhangen.die geeft ook niet zoveel warmte af.dan kan je hem gewoon in huis af laten blazen,wel af en toe luchten natuurlijk.ontkiemde zaadjes kunnen zo in de lightmix,de allmix en batmix is iets te zwaar bemest voor ze.bij ontdekking niks zeggen over weggeven aan andere ,want dan heb je een illigale koffieshop geen grap.weggeven is ook handel volgens hun.ook de wiet die ervanaf komt samen op blowen in je huis zien ze als handel.dus alle wiet is voor eigengebruik,en je deelt het met niemand anders
      He,

      Bedankt voor de informatie, ben vandaag langs de growshop geweest en de beste man had een potgrond met zo weinig mogelijk voeding aangeraden. En vertelde dat de eerste twee weken TL licht voldoende was en dat er daarna overgepot moest worden op batmix.

      Nu wil ik alleen nog weten wanneer kweken als professioneel wordt gezien en vervolging volgt, en hoe precies ze dit meten. Aangezien het maar een ruimte is van een halve kub in dit geval.

      Comment


        #4
        Re: Tentkweek vragen

        Zodra je begint met lampen, afzuiging en een filter dan wordt dat als professioneel aangemerkt, al betreft het maar een enkel plantje.

        Comment


          #5
          Re: Tentkweek vragen

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          Zodra je begint met lampen, afzuiging en een filter dan wordt dat als professioneel aangemerkt, al betreft het maar een enkel plantje.
          Oke dat het gedoogbeleid in dit geval niet van toepassing is begrijp ik nu, iemand een idee van de straffen die worden uitgedeeld aan het kweken van drie planten zoals beschreven hier?
          Bestaat dit uit een geldboete, taakstraf, strafblad etc? Dat ze de boel slopen begrijp ik want dat is een van de weinige dingen waar ze toch echt wel goed in zijn

          Comment


            #6
            Re: Tentkweek vragen

            Onze vriend, minister Opstelten heeft bepaald dat met 2 indicatoren sprake is van beroepsmatige teelt: bijvoorbeeld verlichting, een afzonderljke ruimte, speciale voeding, afzuiging e.d. zijn van die indicatoren. Hierdoor wordt de binnenteelt per definitie bedrijfsmatig. Echter, naar ik vermoed, gaan de rechters hierin niet mee, omdat handhavend optreden en strafzaken leiden tot congestie van het justitiele apparaat. Vooralsnog vermoed ik, dat je bij de binnenteelt met maximaal 5 planten aanloopt tegen een "sepot met afstand".

            Comment


              #7
              Re: Tentkweek vragen

              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
              Onze vriend, minister Opstelten heeft bepaald dat met 2 indicatoren sprake is van beroepsmatige teelt: bijvoorbeeld verlichting, een afzonderljke ruimte, speciale voeding, afzuiging e.d. zijn van die indicatoren. Hierdoor wordt de binnenteelt per definitie bedrijfsmatig. Echter, naar ik vermoed, gaan de rechters hierin niet mee, omdat handhavend optreden en strafzaken leiden tot congestie van het justitiele apparaat. Vooralsnog vermoed ik, dat je bij de binnenteelt met maximaal 5 planten aanloopt tegen een "sepot met afstand".
              He,

              Bedankt voor je reactie, het leek mij idd ook wel raar als er net zo vervolgd zou worden als bij mensen die hun hele huis hebben volgestopt met planten. Dan wordt er met goede hoop gewoon door gegaan en bij complicaties zien we wel weer.

              PS: Sinds gister is er gezaaid en er hangt sinds vandaag 2x18W Philips Cool white boven. Luchtvochtigheid is rond de 75-85% alleen de temp. licht rond de 28 graden, is dit te hoog?
              En moet er luchtcirculatie zijn bij zaadjes die net zijn geplant?

              Comment


                #8
                Mss kan je nog wat info uit mijn verslag halen.

                Greetz Kitefreak
                Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                Blow it and you'll know it!!

                Comment


                  #9
                  Re: Tentkweek vragen

                  Oorspronkelijk geplaatst door kitefreak View Post
                  DNS). Volgens de verpakking moet er dan 2,5ml/L rootstimulator aan worden toegevoegd, in week 1 en 2.

                  Kent iemand dit merk? Zoja is het goedspul of rommel, en wat is het meeste verstandige wel of niet gebruiken.

                  PS: Je hebt idd een mooie kweek (beetje jaloers )

                  Comment


                    #10
                    Re: Tentkweek vragen

                    Je kan wel zeggen maak je niet zo druk, maar zwart-op-wit ben je professioneel aan het kweken.
                    Alles is afhankelijk van de agent die bij je over de vloer komt en of hij in een goeie bui is of niet.
                    In een huurhuis kan je zonder pardon eruit gezet worden als je gesnapt wordt.
                    Zo zijn de feiten, en daar vroeg je naar, als ik het goed heb.

                    Reden genoeg om stealth te werken.

                    Wortelstim. gebruik ik pas als ze een dag of tien boven zijn. Temperatuur zou ik tijdens ontkiemen rond de 23 graden houden en de TL er max. 10cm boven.
                    Luchtvochtigheid is minder belangrijk bij zaden, het is belangrijker om de bovenlaag van de aarde niet te laten uitdrogen.
                    Maar da's allemaal persoonlijk. Ieder heeft zijn eigen methodes en als je een Geranium in leven kan houden, kan je ook wiet kweken.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Tentkweek vragen

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Je kan wel zeggen maak je niet zo druk, maar zwart-op-wit ben je professioneel aan het kweken.
                      Alles is afhankelijk van de agent die bij je over de vloer komt en of hij in een goeie bui is of niet.
                      In een huurhuis kan je zonder pardon eruit gezet worden als je gesnapt wordt.
                      Zo zijn de feiten, en daar vroeg je naar, als ik het goed heb.

                      Reden genoeg om stealth te werken.

                      Wortelstim. gebruik ik pas als ze een dag of tien boven zijn. Temperatuur zou ik tijdens ontkiemen rond de 23 graden houden en de TL er max. 10cm boven.
                      Luchtvochtigheid is minder belangrijk bij zaden, het is belangrijker om de bovenlaag van de aarde niet te laten uitdrogen.
                      Maar da's allemaal persoonlijk. Ieder heeft zijn eigen methodes en als je een Geranium in leven kan houden, kan je ook wiet kweken.
                      He QnQ,

                      Dankje voor je antwoord, ik weet voor de komende weken genoeg. Zoals ik het nu begrijp houden we ons een beetje aan gemiddelde waarden en voor de rest een beetje trial and error. Dus dat is precies wat er gedaan wordt, we zullen het zien!

                      Comment


                        #12
                        Re: Tentkweek vragen

                        Wortelstimulator gebruik ik eigenlijk nooit bij zaadplanten. Bij zaadplanten gaat de kiem/penwortel de diepte, zijwortels worden tussentijds gevormd, wortelharen zullen daar op hun beurt opzoek gaan naar water. Wortelharen kun je zien als je zaadjes net ontkiemt zijn. Er zit dan vaak wit pluis op het steeltje.
                        DSCF0030 - kopie.jpg
                        Stekken is dit toch een ander verhaal. Hierbij groeien de adventiefwortels uit pluggen waarin de stekjes gezet zijn naar het snijden. Ze hebben geen penwortel. Deze wortels groeien in het begin vaak oppervlakkig en gaan minder snel de diepte in. Dit is ook 1 v/d redenen dat stekjes beter eerst worden voorgegroeid in kleine potjes, om je wortelgroei downwards te stimuleren.
                        Dit zou je dan evt. ook nog kunnen stimuleren met wat wortelstim. Ik zeg bij zaden niet nodig!
                        Zelf ben ik een voorstander van mycorrhiza schimmels.
                        Black Gold (Bioprotect van Dutch Nutrition Solutions DNS) ik ken het niet en krijg er ook niks op gevonden. Heb je mss een linkje ervan?

                        Greetz Kitefreak
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

                        Comment

                        Bezig...
                        X