Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afzuiging moet ik hebben?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke afzuiging moet ik hebben?

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik heb wat vragen m.b.t. de afzuiging van mijn tentje; wat kan ik het beste nemen? Ik weet ook niet precies wat ik allemaal nodig heb.

    Momenteel heb ik een Secret Jardin DS90II (90 x 90 x 160 cm) in mijn bezit, met een Gavita Digistar EVSA van 400 watt (dimbaar - voorlopig op 250 watt) en een Philips Son-T Plus 250 watt (+Hamerslagkap).

    Specificaties van de DS90II:
    Wat heb ik nu allemaal nodig voor mijn afzuiging + koolstoffilter?

    Alvast bedankt!
    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

    #2
    Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

    Voor je evsa 400 watt moet je lampen gebruiken van 400 watt en die zou je kunnen dimmen tot 250 watt.....je moet er zeker geen lampen plaatsen van 250 watt.....als ik mij vergis dat iemand mij verbeterd

    Comment


      #3
      Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

      Oorspronkelijk geplaatst door Faraon View Post
      Voor je evsa 400 watt moet je lampen gebruiken van 400 watt en die zou je kunnen dimmen tot 250 watt.....je moet er zeker geen lampen plaatsen van 250 watt.....als ik mij vergis dat iemand mij verbeterd
      Dat was niet mijn vraag haha, maar goed. Bij de Gavita Digistar kun je met 400 watt wel gebruik maken van 250 watt lampen (in dimstand).
      Zelfde geld voor de 600 watt versie waar je 400 watt lampen ik kan gebruiken.

      Wat marketingpraat:
      GAVITA DIGISTAR 400 WATT DIMBAAR
      Hoge kwaliteit Electronische ballast van Gavita zoals u dat gewend bent
      gecontroleerde microprocessor
      Geleidelijke dimfunctie 60 Sec
      Te gebruiken met 250W en 400W HPS/MH lampen

      10% meer output 400Watt HPS lamp
      Variabel vermogen 250/275/400/440Watt
      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

      Comment


        #4
        Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

        zou 300 cub afzuiger en filter nemen

        Comment


          #5
          Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

          ik persoonlijk zou een wat grotere nemen (500 cub afzuiger en bijbehorende filter)dan is je temp veel beter te reguleren en dan hoeft je afzuiger ook niet de hele tijd te staan te brullen,gewoon lkkr laag toerental
          Veel suc6

          Comment


            #6
            Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

            Ik ga met showtime mee. Idd beetje overkill is niet verkeerd. Zelf heb ik een 1500m3 softbox die nog over was op een 600watt in een tentje(dr240W). Draait maar op zo'n 500/750m3 en is heerlijk stil. Dus met een 500m3 zit je goed. Beter wel een torin fan nemen, want buisventilatoren produceren sowieso meer geluid, of je moet hem ''boxed'' maken. Zorg ook voor een goede controller. Mocht je niet uitkomen met je flensmaat koop dan GEEN verloop stukken!
            Tip: Koop in plaats daarvoor 2 flenzen in de goede maat en bout deze netjes door en door over de bestaande uitlaatflens.
            Restant netjes uitsnijden en weer loshalen. Randen netjes aftapen met de 1001 dingen tape en weer vastmaken. Gebruik combideck slang op de uitlaat v/d fan, mits mogelijk.
            DSCF0027.jpgDSCF0011.jpg

            Greetz Kitefreak
            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
            Blow it and you'll know it!!

            Comment


              #7
              Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

              Bedankt voor de tips. Ben inderaad opzoek naar een systeem wat zo stil mogelijk is. Mijn tent bevind zich momenteel op mijn slaapkamer - daarom kom tenslotte niet zoveel volk.

              Welke kan ik dan het beste kiezen. Dacht zelf aan een G-Tools, maar hoorde dat deze flink rammelde.

              Ziet er leuk uit trouwens!
              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

              Comment


                #8
                Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                buisafzuigers zijn van plastic,en zonder isi.een houtenkist met 500 cub torin hoor je bijna niet,softbox hoor je niet.zijn wel zwaarder,en groter,dus is moeilijker op te hangen.

                Comment


                  #9
                  Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                  Oorspronkelijk geplaatst door diploide View Post
                  Bedankt voor de tips. Ben inderaad opzoek naar een systeem wat zo stil mogelijk is. Mijn tent bevind zich momenteel op mijn slaapkamer - daarom kom tenslotte niet zoveel volk.

                  Welke kan ik dan het beste kiezen. Dacht zelf aan een G-Tools, maar hoorde dat deze flink rammelde.

                  Ziet er leuk uit trouwens!
                  Ik heb een G-tool fan ctrlr en ik ben hier zeer tevreden over,heb 1000 cub afzuiger(slakkenhuis) zelf kistje erom heen gebouwd,isolatie erin en klaar is kees,muisstil
                  Last edited by showtime; 5 April 2012, 06:33.

                  Comment


                    #10
                    Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                    90x90x160 tentje heb ik ook. Met een 400W lamp erin ga je misschien wel problemen krijgen ?
                    Er hangen bij mij twee T-neons in, zelfbouw afzuiger van 500m3 buiten de tent (duh). Passieve inlaat.
                    Zolang je de mogelijkheid hebt om buitenlucht je tent in te zuigen is dit genoeg.

                    Met een 500m3 slak zuig je die tent vacuum als het moet.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                      Bedankt allemaal. Ga maar even kijken voor een 500m3 afzuiger + filter en fancontroller. Heb ik verder nog iets nodig?
                      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                      Comment


                        #12
                        Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                        Ja slang, tape en slangenklemmen hahaha.
                        Test je fan even op de controller mits mogelijk!! Weet je gelijk of hij bromt als je hem dimt. Buisventilatoren kun je geheel zonder brom dimmen op een trafo regelaar, een torin weet ik niet! Zou ik moeten testen voor je. Een torin op een elektronische/frequentieregelaar is wel lekker stil. Of ga je gewoon een enkelpolig schakelcontact gebruiken(min/max)?

                        Greetz Kitefreak
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                          @kitefreak: Hehehe, grapjas

                          Ik ben trouwens van plan mijn afzuiger en filter (wegen ruimtegebrek) in mijn tent te hangen; is dit mogelijk?

                          ---------- Post added at 14:37 ---------- Previous post was at 14:00 ----------

                          Ga misschien een eigen softbox maken of ik moet ergens een goede kunnen kopen; iemand tips? Waarom trouwens geen verloopstuk?
                          Moet alleen even kijken welke slangen e.d. ik nodig heb voor de TORIN SIFAN 500M3.

                          Een andere vraag; waarom zijn die buisventilators zo goedkoop in vergelijking met een slakkenhuis?
                          Last edited by diploide; 8 April 2012, 15:14.
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment


                            #14
                            Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                            Uiteraard zal dit wel mogelijk zijn, maar een buisventilator komt daarvoor meer in aanmerking i.vm. de ruimte en gewicht. Wat ook kan als je uitkomt met de ruimte is de box gewoon op de tent zetten. Mijn 1500m3 heeft ook een ronde zo gestaan op mijn tentje en die weegt wat. Het ging goed ondanks dat de buizen wat doorhingen. Een 500m3 weegt ruim de helft dus dat zit wel goed. Komt de box op de grond zet hem dan op een stevig stuk schuim, zoals op de foto eerder geplaatst. Hang je hem op gebruik dan rubbers tussen je ophanging. Uitlaatrubbers zijn ideaal hiervoor.
                            Voor een duidelijk bouwtekening wil ik toch ff spammen naar onze collega's op het andere forum.Mss heb je hier ook iets aan.
                            Waarom buisfans en slakken zo verschillen in prijs....... Prestatie, aantal dB, gebruikte materialen enz. zul je het in moeten zoeken waarschijnlijk.

                            Greetz Kitefreak
                            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                            Blow it and you'll know it!!

                            Comment


                              #15
                              Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                              Wederom bedankt voor het advies en de snelle reactie!
                              Mijn vraag is nu wel; als de filter bovenop de tent zet, zorgt dat niet voor meer trilling, ergo geluid?
                              En uit de andere post kan ik opmaken dat het beter is de aanzuig aan de zijkant van de softbox te maken?

                              Die bouwtekening had ik inderdaad al gevonden; zeer handig
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment

                              Bezig...
                              X