Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afzuiging moet ik hebben?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

    De filter zal geen trillingen veroorzaken, de ventilator wel. Een 500m3 op je tentje de filter binnenin en draaien maar. Denk niet dat je echt hinder zal ondervinden, mits goed gebouwd.
    Idd mij is geleerd dat een box met de aanzuigzijde aan de zijkant beter is dan een inline versie. Het gat moet dan wel aan de zuigzijde van de slak zitten!!!

    Greetz Kitefreak
    Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
    Blow it and you'll know it!!

    Comment


      #17
      Flens 125 mm hoogte 500mm)
      Last edited by diploide; 9 April 2012, 18:49.
      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

      Comment


        #18
        Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

        Ga je nog een fancontroller gebruiken?

        Greetz Kitefreak
        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
        Blow it and you'll know it!!

        Comment


          #19
          Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

          Oja die natuurlijk ook nog bedankt voor de link.

          Pff, had niet verwacht dat het allemaal zo prijzig was - de afzuiging dan! Hehe. Haal denk ik de slangen e.d. wel bij de bouwmarkt.
          Welke fancontroller kan jij me aanraden? Ik bestel namelijk online en vooraf testen is er helaas dan niet bij.

          Groetjes
          Last edited by diploide; 9 April 2012, 19:48.
          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

          Comment


            #20
            Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

            Nee hoor slangen kunnen ook per meter gekocht worden!!! Pak deze ook gelijk mee!! Rubbers en dergelijke is ook daaro te verkrijgen.
            Ik zit in link-mode,lol
            Greetz Kitefreak

            ---------- Post added at 20:57 ---------- Previous post was at 20:48 ----------

            Tja over controllers kan veel gezegd worden..... Budget, verwachtingen, kwaliteit en instellingen zijn een paar van die puntjes. Vertel wat meer wat je wilt!

            Greetz Kitefreak
            Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
            Blow it and you'll know it!!

            Comment


              #21
              Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

              Mooi verslag maar als ik het zelf mag zeggen staat de stilste hier? http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...roller-by-pass

              Comment


                #22
                Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                Haha bedankt voor de links allemaal! Kan ik weer even vooruit, haha. Ophang rubbers heb ik er nog 100 van - hetzelfde geld voor tie ribs

                Qua fancontroller heef stilte grote prioriteit, omdat de tent zich in mijn slaapkamer begeeft. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk een te hebben met sensor voor in de tent
                en goede klimaatbeheersing. Budget hievoor is eigenlijk max. 80 euro, haal ik dat? Heb ook geen flauw benul wat het kost

                Mijn dank is uiteraard weer groot

                ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:24 ----------
                Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                Mooi verslag maar als ik het zelf mag zeggen staat de stilste hier?
                Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                Dat is wel interessant, bedankt! Kan ik eruit opmaken dat isolatie een belangrijk aspect is om de afzuiging geruisloos te maken?
                {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                Comment


                  #23
                  Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                  Oorspronkelijk geplaatst door diploide View Post

                  ---------- Post added at 21:36 ---------- Previous post was at 21:24 ----------

                  Dat is wel interessant, bedankt! Kan ik eruit opmaken dat isolatie een belangrijk aspect is om de afzuiging geruisloos te maken?
                  De box zelf maakt niet veel geluid.
                  Het doel was om dat uitblaas geluid wat je altijd hebt te dempen en ook met een goedkopere controller geen last te hebben van die brom.

                  Comment


                    #24
                    Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                    Comment


                      #25
                      Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                      Oorspronkelijk geplaatst door mito View Post
                      Holle Bolle Gijs heeft enkel interesse in papier, helaas...
                      Ook zal de kleine flens (nodig op Holle Bolle Gijs) drastisch het vermogen van je afzuiging verlagen, of je moet heb uitboren?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
                      De box zelf maakt niet veel geluid.
                      Het doel was om dat uitblaas geluid wat je altijd hebt te dempen en ook met een goedkopere controller geen last te hebben van die brom.
                      Ah oke. Bedankt dan! Zal er eens uitgebreid naar kijken als ik mijn bestelling heb afgerond
                      {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                      Comment


                        #26
                        Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                        Leuke selfmade-box alleen een beetje groot en omslachtig! Maak de ruimtes tussen de motor en de wand niet te smal. Dit i.v.m. de isolatie die op de zijkanten word aangebracht en om evt. freewheelen tegen te gaan. Als je gaat werken met sonoconnect-slangen, in and outbox, en een losse motorophanging dan zal je box zo goed als geluidsloos zijn. Wat je evt. dan nog hoort is de uitblaas, maar dat is min. en niet hinderlijk. We praten hier immers maar over een 500m3 en geen 2000m3 of meer! Compeet boxje kost ook niet veel! Gelijke flens, om de hoek versie en evt. aan te passen door contact met ze op te nemen.
                        Showtime gaf al eerder aan dat zijn 1000m3(slak) heerlijk stil draait op een G-tools fancontroller. Zelf jaren geleden begon ik met zo'n kweekkast toen het bedrijf net een opstart maakte, hahaha
                        Zelf kan ik mijn 1500m3 box geheel geluidsloos dimmen op een easy digitaal MMC fancontroller. Buisfans brommen behoorlijk op deze controller als ze gedimd worden, maar zijn wel geheel geluidsloos te dimmen met een automatische trafo regelaar. Met je budget moet jij het niet in dit segment controllers zoeken. Ik denk dat je uitkomt op een simpele SMSCOM of Eurotech fancontroller. Gewoon min/max. and thats It! Gezien het geld dat je eraan uit wilt geven zou ikzelf voor de DAVIN DV-11-T fancontroller gaan. Min/max. instelbaar, IP44(Plensdicht) en met thermische beveiliging, dus lekker veilig. Of ff sparen. Kan evt. zo voor je testen of er brom is op een auto trafo regelaar met een slak!
                        Succes en ben benieuwd naar je bouwsel.

                        Greetz Kitefreak
                        Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                        Blow it and you'll know it!!

                        Comment


                          #27
                          Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                          Ik ga een dezer dagen even kijken wat ik allemaal ga bestellen. Nogmaals bedankt voor alle informatie en al het advies.

                          Had voor de grap trouwens ook een growshop om hulp gevraagd. Die raden dus een 330m3 buisventilator aan; hoe bedoel je tegenstrijdig?
                          Ga liever uit van meningen van consumenten dan van een handelaar uiteraard!

                          Ben ook benieuwd naar mijn project haha. Zo'n compleet setje is ook wel verleidelijk, maar vind zelf knutselen ook wel vermakelijk
                          {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                          Comment


                            #28
                            Last edited by diploide; 15 April 2012, 17:16.
                            {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                            Comment


                              #29
                              Re: Welke afzuiging moet ik hebben?

                              Bouwmarkt mss!

                              Greetz Kitefreak
                              Royal Cheese, 350Ltr organic en 50 ltr fun (open)
                              Blow it and you'll know it!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X