Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

beginnend kweker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beginnend kweker

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,

    omdat ik van plan ben binnekort een kleine setup te bouwen (voor het eerst) heb ik mee ff flink bijgespijkerd in het kweken via t internet maar ben er eigenlijk weinig mee opgeschoten.. iedereen wil een andere setup en t een gaat weer niet voor t ander op blabla.. inieder geval denk ik dat ik een stuker wijzer kan worden via dit forum.

    ik ben van plan een klein hydrosysteem op te zetten voor ongeveer 4 tot 6 planten in een kast van ~75-100-200, van wat ik heb begrepen is dit meer dan genoeg ruimte, ik twijfel nog steeds over de lamp omdat ik niet goed weet hoeveel 6 plantjes nodig hebben, iig gewoon beginnen met tl denk ik, maar ik zou wel graag suggesties willen horen(en is een relais wel of niet aanbevolen voor bv 250/400 watt lamp?).

    voor ventilatie wou ik 2 gaten maken, 1 input met een pc fan en een exit met een kleine buisafzuiger met filter, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er tijdens de nachtcyclus geen licht door het ventilatiegat van de pc van komt? of maakt dit niet uit? (zou een 185m2 buisafzuiger voldoende zijn?)

    met het kweken op hydro is voeding zowat het belangrijkste en hier weet ik dus niks van, graag een beetje info hierover.

    ik hoop dat ik een beetje een indruk heb kunnen geven wat mijn setup en hoor ook graag suggesties


    cioa

    #2
    Re: beginnend kweker

    ruimte is idd groot zat, zou minimaal 400watt gebruiken liefst met evsa en een voorschakel kast(relais) safty first. voor de ventilatie kan je beter een passieve inlaat gebruiken of een combi pasief
    /actief. anders trekt jouw pc fan het niet tegen je buisafzuiger. wat betreft afzuigcapiciteit zou ik eerder aan 250m3 denken en mag nog zwaarder, beter op halve kracht werken dan op volle toeren! hou rekening dat je inlaat openingen 2,5x zo groot zijn als je uitlaat opening.

    wat betreft voeding zou ik zeggen dan: lees nog even verder!

    succes

    ---------- Post added at 00:34 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

    wat betreft het licht door je openingen, wees creatief want natuurlijk is het niet goed als er licht doorkomt. je ruimte dient 100% lichtdicht te zijn.
    sigpic
    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

    Comment


      #3
      Re: beginnend kweker

      bedankt voor de nuttige tips hennep,

      Ik zat nu zelf aan het volgende te denken (ook ivm kostebesparing):

      - 2x 36 watt tl (1x warm 1x cool) + 4x 8 of 15 watt 2100k spaarlampen (ter hoogte van de plant, iedere hoek 1)
      -een simple labyrinth onderaan de kast met een in en uitvoer gebaseerd op pc fans (waarmee ik de inlaat/uitlaatwil probere te regele door de groete van de inlaat de regelen met een draaibare plank, weet niet of dit duidelijk is :p) en eventueel een uitlaat boven in de kast mocht ik de warmte niet genoeg omlaag krijgen

      het gaat hier dus om een opstelling voor ~4 plantjes, zal de verlichting voldoende zijn (staat dat een 15 watt spaarlamp een 70 watt lamp vervangt, of trekken plantjes hier zich niks van aan?)

      wederom graag suggesties!

      Comment

      Bezig...
      X