Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen beginnende kweker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vragen beginnende kweker

Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden besloten dat ik niet meer afhankelijk wil zijn van de coffeeshop en dat ik zelf wel wat wil gaan kweken.
    De laatste tijd ben ik flink gaan lezen en ben al heel wat wijzer geworden op dit gebied. Er zijn alleen nog wel wat vragen waar ik mee zit.

Op het moment woon ik in een studenten kamer en heb ik geen aparte ruimte. Daarom ben ik van plan een kweektent aan te schaffen.
    Na wat lezen op het forum en google kwam ik op de Homebox small (80x80x160) bij de Alien growshop en dan inclusief basic setup voor 350 euro.

Dan heb je

Tent
    Licht systeem 400 watt met Philips sont pia
    ventilator 225 m3
    en koolstoffilter 160 kuub

Wat heb je dan nog meer nodig? (qua elektrische apparatuur)

Een voorschakelapparaat of een relais? Ik vrijwel geen verstand van het aansluiten van electronica dus ik zou ook niet weten hoe dat moet.
    Een temperatuurmeter?
    ventilators/een fan?

Kost dat veel extra?

Waar ik nog meer mee zit is de lucht aan en afvoer. Vanwege de ligging van mijn kamer is het waarschijnlijk niet mogelijk om de lucht van buiten af/aan te zuigen. Kan dat gewoon uit de kamer? De kamer is opzich wel redelijk doorgelucht.

Een andere issue waar ik mee zit is het geluid wat zo'n afzuig apparaat maakt. Is daar nog mee te slapen of kan er tegen geissolerd worden?

groetjes,

BigM

Re: Vragen beginnende kweker

temperatuur meter is altijd wel een must, meten is weten en van een goede constante temperatuur krijg je een mooi plantje.
    Succes verder man! Plaats snel wat foto's?
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Bij een 225m3 fan zal je ook een 225m3 filter nodig hebben.
      Een vsa is nodig en een kap en een fan.

Comment

Een fancontroller is ook wel handig om te hebben. Ventilator is niet eens zo heel belangrijk, ik werk er zelf ook niet mee.

Verder vind ik dat je eigenlijk ook een ph meter moet hebben. Toch wel belangrijk om een goede ph waarde aan je water mee te geven.

De afzuiger maakt wel geluid ja, zeker zonder fancontroller. Met een fancontroller is het al stukken minder, de afzuiger draait dan niet op volle snelheid. Maar je zal hoe dan ook wel wat horen als je er naast ligt.
        Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S View Post
          Bij een 225m3 fan zal je ook een 225m3 filter nodig hebben.
          Een vsa is nodig en een kap en een fan.
          Wat ik dan wel raar vindt dan is dat als je bij de Homebox small basic setup (http://growshopalien.com/onlineshop/...9_homebox.html) kijkt dat er dan een ventilator bij zit van 225 m3 en een koolstofmeter van 160 kuub bij zit.

Mijn voorlopige booschappenlijstje

Een tent
          Een 400 watt lamp (+lampenkap)
          relais
          vsa
          tijdschakkelaar
          Afzuiging (Ik hou die 225m3 wel aan die op de aliengrowshop staat)
          Fancontroller
          koolstoffilter 225m3
          Temperatuur/luchtvochtigheid meter

@Rollup Passieve inlaat in een tentje kan dus ook gewoon? Of moet ik wel iets hebben om lucht aan te zuigen?

Waar zou ik dit het beste (lees goedkoopste) kunnen halen? Ik woon in Groningen en weet eigenlijk niet of ze daar een behoorlijke growshop hebben

Comment

de zijn wel een stuk of 15 growshops in groningen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BigM View Post
              Wat ik dan wel raar vindt dan is dat als je bij de Homebox small basic setup (http://growshopalien.com/onlineshop/...9_homebox.html) kijkt dat er dan een ventilator bij zit van 225 m3 en een koolstofmeter van 160 kuub bij zit.
              Vaak is een setje een (goedkoop) lokkertje.
              Daarmee wil ik niet zeggen dat alien hier niet goed over nagedacht heeft (je zou het ze eens kunnen vragen hoe en waarom)
              Maar over het algemeen is er vaak iets niet naar wens achteraf waar door je eigenlijk toch duurder uit bent.
              Beter eerst kijken naar dingen als temperatuur die te verwachten is en dan te kiezen voor een koelere of warmer type lamp.
              Als je weet of je lucht over langere afstanden kwijt moet zal je een zwaardere ventilator nodig hebben.
              Moet die fan stil zijn kies je weer voor een ander type afzuiging.
              Kijk eerst eens wat je los zou willen kopen en zoek dan eens of dat ook als set te koop is.
              Voor de kleine ruimte die je hebt zou ik eens naar tl kijken
              ook omdat je geen verstand van het aansluiten van electronica hebt.

Comment

Bezig...
              X