Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Iemand bekend met deze lampen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Iemand bekend met deze lampen?

    Korting op 420shop
    Hallo mede smokers cq kwekers,

    op het moment ben ik bezig met de voorbereiding van het maken van een (micro)kast om AF's in te kweken, maximaal 5 dames per keer en hopelijk 4 keer per jaar.
    De afmetingen van de kast worden: 120x140x60cm (hxbxd). Voor de groei heb ik 2x36W TL's (865) en voor de bloei wil ik met meerdere SL's gaan werken(2100 of anders 2700K), met een (totaal)vermogen van 200 tot 250W.
    Heb de laatste tijd een hoop tornado's en U4 lampen voorbij zien komen, waaronder deze U's: http://540500.mijnwinkel.nl/shop_ant...072C69FDB2AFD2
    Nu weet ik dat die lamp op de foto niet de desbetreffende is want dit is een U10 als ik goed tel, maar zijn ze ook echt 2100K (want 2100K SP's heb ik nog niet gezien) en hoe staat het met de kwaliteit/levensduur. Ze 'zeggen' bijv dat zo'n 65W lamp goed is voor 3 planten (lijk me nogal sterk) en dat ze 10 oogsten meegaan..wat ik wel acceptabel zou vinden. Iemand ervaringen met deze lampen?

    #2
    Re: Iemand bekend met deze lampen?

    Zoek ff op t-neon of duofluor.
    Lijkt me een betere en uiteindelijk goedkopere keus..

    Suc6 en Smookse

    Comment


      #3
      Re: Iemand bekend met deze lampen?

      Ik heb een 250 watt "spaarlamp" 2100K en die is goed.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Iemand bekend met deze lampen?

        ik heb nog wel 2x 2x75 watt T-neon voor je te koop zgan(2 weekjes aangestaan)

        Comment


          #5
          Re: Iemand bekend met deze lampen?

          en ik nog een 150 watt hps met mh, bloei en afbloei lamp,mooi spul vsa voor de mats prijs van 75 pleuro

          Comment


            #6
            Re: Iemand bekend met deze lampen?

            @flierefluiter: die t-neon's cq duofluor's heb ik eigenlijk niet echt goed bestudeerd, wel voorbij zien komen natuurlijk.
            Maar naar nader bekeken te hebben is dat in ieder geval beter qua aantal lumen dan bijv een tornado of een SP van eerder genoemde site.
            Daarbij zijn ze ook gemakkelijker te installeren..mooie bak er omheen, een reflector zit er al op en 2 armaturen (2x55W) achter elkaar zou prima passen in me toekomstige hok en gedurende de bloei kan ik er altijd nog een paar SL's bij hangen, voor de zijkant.
            Met zo'n 250W moet er toch wel iets van af komen, maar ik verwacht geen wonderen..ben al tevreden met zo'n 0.3 tot 0.5gr/W en de eerste paar X verwacht ik eigenlijk helemaal niks. Kan het altijd meevallen..
            Ik zie het ook meer als een toekomstige hobby en hopelijk haal ik er in de toekomst me eigen wietje van af en met wat geluk ook nog wat voor vrienden.
            Maar bedankt voor de tip! Ga er over verder brainstormen


            @HJM: 250W SP? zie alleen een Natriumlamp van 250W op die site..


            @showtime: geen interesse, toch bedankt voor het aanbod. Maar waarom al na 2 weekjes weg?


            @tumble trimmert: (Nog) geen HPS voor mij, misschien als de hobby echt aanslaat en me wederhelft gewend is aan het kweken wie weet..
            Last edited by Dennis76; 10 April 2012, 21:39.

            Comment


              #7
              Re: Iemand bekend met deze lampen?

              Ik heb hem in Engeland gekocht, maar het lijkt op:



              Het aanbod van TT is ZEER aan te bevelen, er zitten 3 kleuren lampen bij. .............................en ze zijn 180 watt effectief.
              Last edited by HJM; 10 April 2012, 20:03.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Iemand bekend met deze lampen?

                Okey..ja weetje wat het 'probleem' is, ik neem een lange smalle kast..moet dus me plantjes naast elkaar zetten, dus dan kan ik met 1 zo'n 250W niet uit de voeten.
                Dan worden het al gauw bijv 3x 85W of 2x 125W en dan moet ik ze nog mooi horizontaal monteren en reflectoren is ook een must, dus een hoop gedoe en qua aantal lumen overtreffen die 1x 250W SL, 2x 125W of 3x 85W niet 2x 2x55W duo fluor, vandaar dat ik nu toch meer neig naar een PLL.
                Ennuh TT's aanbod is zeer aantrekkelijk maar ik denk dat ik dan een hoop gezeik thuis heb, dat moet ik subtiel aanpakken..vrouwen ey
                Last edited by Dennis76; 10 April 2012, 21:39.

                Comment


                  #9
                  Re: Iemand bekend met deze lampen?

                  Geef mij maar gewoon een HPS lamp,vandaar

                  Comment


                    #10
                    Re: Iemand bekend met deze lampen?

                    Dat begrijp ik..ik weet ook wel dat van een HPS lamp veel meer en betere wiet af komt, maar zoals gezegd dat is misschien iets voor in de toekomst.
                    Waarom heb je die kasten maar 2 weken gehad dan? ..in zo'n korte tijd kan je toch niet echt oordelen..kweet niet hoor, vraag het me gewoon af

                    Comment


                      #11
                      Re: Iemand bekend met deze lampen?

                      Ik had zelf een kist gebouwd en geen rekening gehouden met een aantal dingetjes waar de t-neon in hing,dus heb ik die kast weer gesloopt.
                      Dat is niet erg want ik had er een paar onder die t-neons staan en een paar onder 150 watt Hps,dus kon nu mooi het verschil zien,vandaar dat mijn voorkeur uitgaat naar Hps.
                      En ik heb die 2 x T-neon nu dus over en ben niet van plan om in de nabije toekomst er iets nog mee te zullen doen

                      Comment


                        #12
                        Re: Iemand bekend met deze lampen?

                        Aha op die fiets..ben ook bezig met de voorbereiding van een kast maar daar komt idd veel bij kijken. Doe het op me gemak, heb al wel 5 plantjes onder TL's (groei) staan maar die moeten er nog wel een maandje onder, dus ik heb nog ff
                        Last edited by Dennis76; 12 April 2012, 18:30.

                        Comment


                          #13
                          Re: Iemand bekend met deze lampen?

                          als je tips nodig heb kan je me altijd Pmen ik weet nu hoe het moet en waar je op moet letten

                          Comment


                            #14
                            Re: Iemand bekend met deze lampen?

                            Okey thanks, bedankt voor je aanbod. Zal me ideeen over de kast van het weekend wel ff doormailen, moet je er marres naar kijken..ik hoor graag je op of aanmerkingen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Iemand bekend met deze lampen?

                              iemand bekent met deze lampen of is dat rozooi is namelijk voor micro kweek http://www.led-groeilampenshop.nl/15...el-p-1460.html

                              Comment

                              Bezig...
                              X