Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Oogst, Tijdsdruk + Extra vraagje nog niet rijpe planten
Collapse
X
-
Re: Oogst, Tijdsdruk + Extra vraagje nog niet rijpe planten
Als je het kan laten hangen gewoon laten hangen, geen stress. Zou ik doen althans. Mocht het bij terugkomst erg droog zijn kun je het heel licht sprayen en in weckpotten doen.
Als er niemand is om water te geven zou ik de rest ook oogsten en drogen. Kijk je later wel wat je ermee doet.
Succes
B
-
Thanks, Buizerd!
Was niet helemaal duidelijk geweest: De rest is al geoogst, had de tent nodig om te drogen, dus eigenlijk geen keus... En inderdaad: ik zie dan later wel wat ik ermee doe .
Wat betreft het laten hangen: Dan zullen ze dus wel degelijk een goeie 4 weken hangen, dus ik vermoed dat ze dan kurk en kurkdroog zijn. En dus, de laatste 2.5 weken van die 4 weken heb ik geen controle over luchtvochtigheid/temperatuur in de tent. Moet ik dan proberen nu in de volgende dagen de luchtvochtigheid heel traag naar beneden te halen, zodat ze dus traag drogen? Dan zijn ze natuurlijk, wanneer ik vertrek, nog relatief nat, en vanaf dan dus, as said before: no control (en het liefst zou ik als ik vertrek ook gewoon verwarming uitzetten uiteraard... dat bespaart weer wat energie , 'groen'denkers dat we zijn ).
Andere heren het eens met deze methode? Enige bezwaren daarbij (wat betreft geen controle of andere)? Toch iemand een andere mening?
Comment
-
Ik heb ook een superdroog huis. Te snel drogen ga ik dan tegen door na een week ofzo lichtjes te sprayen met plantenspuit. Daarna als ze net niet droog zijn doe ik ze in weckpotten. Opletten voor schimmel maar nooit gehad. Heb altijd heerlijke zachte zoete wiet.
Je zou wat kunnen doen om de Lv in droogomgeving wat te verhogen. Maar geen worries.
Comment
-
Langzaam drogen bevorderd de smaak idd maar als je het 3 weken onbeheert laat hangen vrees ik dat het pulfer is bijthuiskomst.
Ik zou het los van de steel knippen en uitgespreid, op een net, krant, doos, aan een touwtje, enz drogen met een vantilator in de ruimte voor wat luchtcirculatie (niet pal op de toppen)
Het droogt dan weliswaar redelijk snel waardoor niet alle bladgroen word afgebroken (meer munt-achtige smaak) en er minder z-meel naar suikers word omgezet.
Qua potentie zul je bij sneller drogen echter een potentere wiet overhouden daar er minder tijd voor oxidatie van de thc naar cbn is.
(THC gehalte ten opzichte van de afbraakproducten van THC is hoger bij snel drogen). Dit geeft wel meer high en minder stoned effect)
ALs je goed geventileerd vers geknipt en los van de stelen droogt is dat op een dag of 3 tot 5 droog genoeg om in potten te doen. Deze moeten de eerste tijd dan wel dagelijks gelucht worden. Als dit niet mogelijk is zou ik ze 2 dagen langer laen drogen en dan in de pot doen. Gevolg is dan wel dat het ongelijkmatiger gedroogd is. De buitenkant zal dan erg droog en pulfer zijn terbij de kern nog redelijk vochtig is.
Comment
-
Idd, andersom kan ook, wat Monty zegt. Snel drogen, maar nadelen zijn dan wel smaak e.d. Echter las het niet kurkdroog de weckpot in gaat kan het daar nog lekker curen.
Zelf weet je het natuurlijk het beste, is de LV laag of hoog in de ruimte waar je droogt, hoe groot is die ruimte, etc. Met een wat hogere LV droogt de wiet niet zo snel uit.. Is het een erg droog klimaat dan is drogen voor je op vakantie gaat zeker een optie.
Heb zelf wel regelmatig kurkdroge wiet weer tot 'leven' weten te brengen.. Wiet hangt hier vaak erg lang te drogen, allemaal niet zo'n drama...
Geluk,
B.
Comment
-
Alright, denk dat ik dan toch voor sneller drogen ga gaan. Nu is de LV tussen 38 en 48, gaat dus mooi langzaamaan achteruit, heb afzuiger gisteren ook ietske harder gezet. Momenteel hangen ze nog volledig op (behalve de planten die getopt waren die dus top per top ophangen), maar zal bijvoorbeeld morgen of overmorgen de buds eraf halen en dan verder op krantenpapier (of alsnog een netje gaan kopen misschien...). Luchten zal ik dan eventueel alsnog vragen aan een vriend, bijvoorbeeld voor de eerste week nadat ik weg ben.
Wat betreft meer high dan stoned... Ik heb daar niks op tegen. Ik ben een nogal actieve mens, en houd niet zo van zwaar stonede weed, geef mij maar lekker onnozel high!
Thanks voor alle info!
Comment
Comment