Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is het erg als je stekken een lichte bries krijgen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is het erg als je stekken een lichte bries krijgen ?

    Korting op 420shop
    Goedemorgen medekwekers,
    Ik groei voor met een voorgroei tentje van 60,60,140 en daar zet ik 2 weekjes voor het einde van me grotere tent me stekjes in,nu word mijn temp ff te warm naar mijn zin(25+),dus heb ik aan de bovenkant van het tentje een slang(rond16)en daarin een ventilatortje vast gemonteerd nu viel me op dat me stekjes iets wat bewegen,is dit erg ?moeten ze echt complete stille lucht hebben(ook lkkr voor je LV) of is dit kleine zuchtje verwaarloosbaar ?
    mvg showtime

    #2
    Re: Is het erg als je stekken een lichte bries krijgen ?

    Denk dat het beter is als je boven de plant de lucht laat circuleren (zodat warmte niet gecentraliseerd wordt). Planten houden niet van directe tocht (=daling van temperatuur - vooral bij vochtige omgeving). Dit kan onnodige stress veroorzaken en het groeiproces stagneren, als er te veel verschil in temperatuur is.

    Succes.
    {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

    Comment


      #3
      Re: Is het erg als je stekken een lichte bries krijgen ?

      De voornaamste functie van een circulatieventilator is het koelen van de bovenste bladeren. Dat gebeurt niet zo zeer door warme lucht weg te blazen -de lampwarmte bestaat in belangrijke mate uit IR-straling en IR-straling blaas je nog niet weg met een luchtkanon- maar doordat de bewegende lucht de verdamping via het blad bevordert waardoor afkoeling optreedt. Lik maar eens over je handpalm en blaas er vervolgens op, dan voel je dat door verdamping koeling optreedt.

      Comment


        #4
        Re: Is het erg als je stekken een lichte bries krijgen ?

        Dank jullie voor je reactie,
        Ik heb altijd geleerd dat je jonge stekken lkkr rustig moet laten staan en geen waaier of wind erbij,alleen frisse lucht af en toe,zodat ze lkkr kunnen focussen op het groeien.
        Nu werd het dus te heet en heb nu dus zon ventilatoortje aangesloten en moet zeggen ze staan er nu wel echt heel mooi bij en me temp is ook top.
        Dus ik denk dat dit geen enkel probleem is.
        mvg showtime

        Comment

        Bezig...
        X