Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groei/bloei Periode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Groei/bloei Periode

    Korting op 420shop
    Hallo ,

    Ik heb veel doorgelezen op dit forum maar kan dit eigenlijk niet vinden,

    Hoelang en hoe krijg je het beste resultaat qua groei en bloei tijd per een bepaald soort plant.
    Ik heb 20 white widows , ik ben van plan 2 week onder TL te laten groeien op zon 20cm afstand vanaf het ontkiemen , en daarna nog 1/2 week onder 600watt op een grote afstand en ze daarna pas in de bloei te zetten.

    Zal dit de beste manier zijn met 20 white widows?, Ik hoorde ook mensen die ze na 2 week TL, meteen 12/12 zetten.


    Mvg,

    Erik

    #2

    Comment


      #3
      Re: Groei/bloei Periode

      Oke, duidelijk, maar nog een vraag van mij dan: Je hebt een tent van 90x90x180 met 2 x 600watt hps.
      Ik vraag me dan af hoe je de hoogst mogelijke en natuurlijk lekkere (daar gaat het om) oogst binnenhaalt.
      Persoonlijk zou ik zeggen: 3 weken groeien, 2 keer toppen en dan 12/12? Of is dit echt heel stom bedacht?

      Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
      Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

      Mike's 5x special kush #1 (RQS)

      Comment


        #4
        Re: Groei/bloei Periode

        mike, in dit geval is het gemakkelijker om gewoon te beginnen, de groei periode kan je zo niet zeggen, soms groeie ze al eens wat harder en sneller, dan weer eens trager is gewoon te verschillend om er echt een vaste periode aan te hangen,
        & 3 weken en al klinkt goed, maar gewoon eens bekijken als ze er echt staan is het beste voor een goede en lekkere oogst

        Comment


          #5
          Re: Groei/bloei Periode

          Oorspronkelijk geplaatst door mister frank View Post
          mike, in dit geval is het gemakkelijker om gewoon te beginnen, de groei periode kan je zo niet zeggen, soms groeie ze al eens wat harder en sneller, dan weer eens trager is gewoon te verschillend om er echt een vaste periode aan te hangen,
          & 3 weken en al klinkt goed, maar gewoon eens bekijken als ze er echt staan is het beste voor een goede en lekkere oogst
          Oke top dankjewel, het is dus echt per plant verschillend per plant. Wanneer zie je dan een beetje wanneer je ze in de bloei kunt zetten?
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

          Comment


            #6
            Re: Groei/bloei Periode

            Oorspronkelijk geplaatst door mike01 View Post
            Oke, duidelijk, maar nog een vraag van mij dan: Je hebt een tent van 90x90x180 met 2 x 600watt hps.
            Ik vraag me dan af hoe je de hoogst mogelijke en natuurlijk lekkere (daar gaat het om) oogst binnenhaalt.
            Persoonlijk zou ik zeggen: 3 weken groeien, 2 keer toppen en dan 12/12? Of is dit echt heel stom bedacht?

            Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
            Jup, stom bedacht. Komt ge zelf wel achter als ge in de eerste plaats die tent 2 dagen proefdraait. 2 keer 600 op 90x 90? Don't think so. Oh, en ik denk niet eens nuchter meer op deze moment.

            Comment


              #7
              Re: Groei/bloei Periode

              Als je 20 planten op een oppervlakte van 90cm2 kweekt dan moet je wel meteen op 12/12 gaan, SOG dus.
              90cm2 is simpelweg veel te krap voor zoveel planten.
              Een overkill is het, om maar niet te praten als je ze nog wil gaan voorgroeien.
              Grote kans dat het een bos/jungle wordt in je tent waardoor er weinig licht bij de onderkant van je planten komt met als resultaat fluffy toppen.

              Daarnaast: Of je nou 20 planten neerzet of 5 planten, meer dan 600gram zal je niet oogsten. Hierbij geldt de regel watt=gram. En om 1 gram per watt te kweken moet je verdomd vaardig zijn
              Zoveel planten zou ik alleen neerzetten als ik veel verschillende soorten zou kweken. Met als smaak o.a als reden
              Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
              Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

              Comment


                #8
                Re: Groei/bloei Periode

                Ehm...je plantjes moeten vanaf het begin niet 20, maar 5cm van de TL af staan.
                Verder kan je onmogelijk 2x 600W in een tentje van 90x90 proppen, ga je ze boven elkaar hangen ofzo ?
                Hang er 1x 400W in, dan zul je al hard moeten ventileren om de temperatuur onder de 30 te houden, oppervlak is ook erg klein voor 20 plantjes, je kunt het eventueel met 1 plant ook vol krijgen.
                Vier plantjes misschien, en dan kun je ze ook nog lekker voorgroeien.
                Last edited by QnQ; 14 April 2012, 09:05.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Groei/bloei Periode

                  @ Weedaholic: Het ging mij niet om die 20 plantjes, het was gewoon het algemene idee. Dat was niet mijn ''verhaaltje'' om het zo te zeggen.
                  Wel bedankt voor de tips! ik had in gedachten een plantje of 2/3? geen 20 dus.. Zou niet weten waar ik dat niet moet gaan zetten.

                  @beowulf: Je kan erom lachen, alleen probeer ik ook zoveel te leren, voor een beginner bestaan geen domme vragen denk ik dan, we zijn allemaal een keer zo begonnen? en d.m.v. vragen leer je een hoop.

                  @QnQ: Erg bedankt voor de tips, nu zal ik mijn plan drastisch wijzigen in 1 x 400 watt. Hoe het zo kwam dat ik op het idee van 2x 600 kwam was d.m.v. complete tentjes op internet, die worden aangeboden met 2x600. Oke dus de lampen zullen 5cm op het zaadje/stekkie moeten staan?
                  Hoe weet ik dan ongeveer wanneer die de bloei fase in kan? Heeft dat een bepaalde sense?

                  Bedankt allemaal, zo wordt je weer wat wijzer!
                  Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                  Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                  Comment


                    #10
                    Re: Groei/bloei Periode

                    Ik ben begonnen in den tijd met het wietologisch handboek te lezen. Als je ziet dat er in de laatste 20 topics steeds dezelfde vragen terugkomen dan vraag ik mij af of het nog nut heeft om daar blijven op te antwoorden. Vragen die je zelf al kan beantwoorden door naar de site te gaan of door een aantal stickies te lezen. Dan had je vast gelezen dat een 600 watt lamp een oppervlakte van 120 x 120 beschijnt, een 400 watter een opp van 90 x 90 waardoor het onmogelijk wordt om 2 keer 600 op 90 x 90 te hangen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Groei/bloei Periode

                      ^^ Zo is dat; je leert het meeste van lezen, niet van lukraak vragen
                      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                      Comment


                        #12
                        Re: Groei/bloei Periode

                        klopt dat ben ik met jullie eens! Maar dit was toch al een topic? (ik heb deze topic niet geopend) Dan mag ik toch in dit topic me vraag stellen? En ik lees heel veel en ik leer hier ook heel veel!
                        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                        Comment


                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                          Ik ben begonnen in den tijd met het wietologisch handboek te lezen. Als je ziet dat er in de laatste 20 topics steeds dezelfde vragen terugkomen dan vraag ik mij af of het nog nut heeft om daar blijven op te antwoorden. Vragen die je zelf al kan beantwoorden door naar de site te gaan of door een aantal stickies te lezen. Dan had je vast gelezen dat een 600 watt lamp een oppervlakte van 120 x 120 beschijnt, een 400 watter een opp van 90 x 90 waardoor het onmogelijk wordt om 2 keer 600 op 90 x 90 te hangen.
                          Dat klopt, heb je gelijk in. Ik zal eens verder gaan kijken naar sticky dan. Bedankt beowulf

                          Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
                          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

                          Mike's 5x special kush #1 (RQS)

                          Comment

                          Bezig...
                          X