Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik ben van plan een kweektentje te installeren en wou nadat ik hier wat heb rondgelezen daarvoor het volgende allemaal gaan aanschaffen:


    Homebox S/ growtent 80 * 80 * 160 cm
    400 W HD kit + peer
    Tijdschakelaar Omnirex
    Ketting 3 m
    Thermo/hygrometer
    Koolstoffilter 150 m3/u
    Buisventilator + Fancontrol

    Clip fan

    verder alles van plagron qua aarde en voeding. Green sensation voor dikke toppen.

    Is dit een goede opstelling volgens jullie? Ontbreken er nog zaken of zijn er dingen bij waar jullie van zeggen, dat kan beter...?

    Spijtige is dat ik maar een ruimte heb die 80 cm breed is en de enige kweektenten die ik kon vinden zijn dan ook maar 160 cm hoog....is dit voldoende hoog of kan je in zo een tentje enkel autoflowers kweken? Ik zou graag ook een 'gewone plant' kunnen kweken....misschien via toppen ofzo dat het wel kan? Of kleinere soortjes (aanraders...?)
    wat is een ideale lampsterkte voor deze hoogte: volstaat 250W of beter 400W HPS?

    bedankt alvast voor de suggesties!

    greetz Beze

    #2
    Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

    De capeciteit van je filter (en waarschijnlijk ook afzuiger) is te weinig voor een 400w lamp.
    Haal een 225m3 minstens, en zelfs die zal op hoge toeren draaien, vooral in de zomer. Ik weet niet waar je gaat kweken maar als het niet geisoleerd is..raad ik je aan om een sterkere afzuiging te nemen.

    wat betreft je tent.. homebox..tja.. doe maar beter een Secret Jardin als je 10cm bij kan hebben.. dan maar een 90x90x180..kan je ook normaale wietjes in kweken.

    wat betreft de wietsoorten.. je zal alle dwarf soorten kunnen kweken.

    Comment


      #3
      Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

      thx!

      genoteerd!

      txent komt in schuurtje te staan dus daar wordt het zomers al snel snikheet in....daarom beter om met lampen te werken die minder warmte afgeven? voorstellen?

      ondertussen alvast een tent van 80x80x180 cm gevonden: de black box silver

      Comment


        #4
        Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

        Ik heb een 750m3 op een 400watter; ik heb liever overcapaciteit achter de hand, in plaats van ik-weet-niet-of-dit-wel-genoeg-is-voor-alle-omstandighedencapaciteit
        En hiermee bedoel ik uiteraard kweken in de late lente, zomer en nazomer.
        Dan is je omgevingtemperatuur vele malen hoger waardoor je afzuiger als een gek moet draaien om de temperatuur te drukken als de lamp draait.

        Lampen die minder warmte afgeven zijn TL's. Dat is ook meteen het enige voordeel.
        'T aantal lumen per watt schaalt voor geen meter vergeleken met een HPS, mede daarom duren TL-kweekjes ook een eeuwigheid vergeleken met een ware lampenkweek.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

        Comment


          #5
          Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

          maar 750 W dat kost me 250 euro

          denk dat ik toch maar voor de 250W ga gaan dan......

          edit: was blijkbaar naa slakkenafzuigers aan het kijken. Een gewone buisafzuiger van 750 m3 gevonden voor 80 euro, das al beter....

          maar heeft dit tot gevolg dat ik andere zaken ook moet aanpassen? (filter, andere...?)

          ---------- Post added at 19:24 ---------- Previous post was at 19:19 ----------

          effe samenvatten dus:

          ik heb al zeker:

          Black Box Silver 80*80*180 cm
          Osram-T 400W lamp + kit (VGA, ballast en reflectorkap)
          750W buisafzuiger

          ....wat hoort hier nu nog bij?
          Last edited by Beze; 13 April 2012, 18:22.

          Comment


            #6
            Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

            http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...ox-mdf-750-m3/
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment


              #7
              Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

              ook nodig?

              Comment


                #8
                Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                Grotere afzuiger heeft dan ook een groter koolstoffilter nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                  @ Beze: ook nodig? Dat is een heel goed alternatief voor een zo goed als even dure buisafzuiger. Veel stiller en met een Torin slakkenhuis.

                  @ Ayrton S: yeah, dat helaas wel. Echt arm word je er niet op, maar met wat overcapaciteit achter de hand hoef je je niet zo snel druk te maken om geur e.d.
                  Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                  Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                  Comment


                    #10
                    Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                    Oorspronkelijk geplaatst door WeedoHolic View Post
                    @ Beze: ook nodig? Dat is een heel goed alternatief voor een zo goed als even dure buisafzuiger. Veel stiller en met een Torin slakkenhuis.

                    @ Ayrton S: yeah, dat helaas wel. Echt arm word je er niet op, maar met wat overcapaciteit achter de hand hoef je je niet zo snel druk te maken om geur e.d.

                    maar er staat wel bij dat ze niet onder 30% gedimd mogen worden....is dat niet riskant?

                    Comment


                      #11
                      Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                      Riskant......nou ja, ze gaan eerder naar de klote als je constant onder de 30% dimt.
                      Maar als de lamp uit is dan hebben de planten ook verse zuurstof nodig he
                      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                      Comment


                        #12
                        Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                        ander idee: aangezien mijn kweektent toch in mijn tuinkast zou komen: zou het ook kunnen om mijn tuinkast zelf direct als kweekkast in te richten? Of ga je zo meer geur en geluidlast hebben? Ik zou het owv alle reten en spleten toch volledig met plastiekfolie moeten bekleden langsbinnen denk ik.

                        Comment


                          #13
                          Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                          miischien een idee om zonder lamp in je tuinkas te kweken,het schijnt weer zomer te worden

                          Comment


                            #14
                            Re: Nieuwe kweker - Kweektent uitrusting

                            Oorspronkelijk geplaatst door tumble trimmert View Post
                            miischien een idee om zonder lamp in je tuinkas te kweken,het schijnt weer zomer te worden

                            Comment

                            Bezig...
                            X