Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight :D ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight :D ?

    Korting op 420shop
    kijk.jpg
    het gaat hier om een niko 2760 watt 12 ampere 0-10 volt dimmer
    kijk2.jpg
    hoewel het scherm bij V (volt 224 aangeeft)
    en het uit een hal komt waar grote lampen hangen...

    ik heb vrij weinig kunnen vinden over dit ding behalve dattiej 500 tot 600 euri nieuw kost. ik er een succesvol growledje van te maken.
    ik zat te denken aan een test of 1000 watt aan leds daadwerkelijk veel meer opbrengst heeft als 1000 watt hps vanwege het zogenaamde beter bruikbare spectrum. mocht 1000 watt aan leds (wat meer hitte afgeeft als 1000 watt hps)
    er niet in slagen hps te evenaren, weten we allemaal wel genoeg.

    iemand met meer verstan va dit ding?
    iemand bereid hulp te geven bij constructie Growlight?

    greetz
    bio

    #2
    Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

    sorry ken daar zelfs nis van
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Critical-seeds

    sigpic

    Comment


      #3
      Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

      Volgens mij is dat een dimmer, niet een voeding.
      Eventueel kun je even naar Sint-Niklaas (BE) bellen, daar zit de producent.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

        ik denk het zelf ook, maar dan wel voor bepaalde voltages zie het zekeringen hoekje
        dus stuurt het ook aan, het wegt 10kg... dus... t moet wel iets bijzonders doen...

        Comment


          #5
          Hier staat een pdf met technische details.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

            hij werkt met afstandbediening
            keertje straatverlichting op aansluiten voor de lol

            edit: thnx for the link!!!

            ---------- Post added at 00:09 ---------- Previous post was at 00:06 ----------

            zou dus geen hps aan kunnen hangen ofwel???

            dimmen naar de trafo toe is denkik geen optie...

            Comment


              #7
              Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

              toegevoegd om de fotos te kunnen delen, niet belangerijk voor topic
              Attached Files
              Last edited by biorythemz; 23 April 2012, 15:34.

              Comment


                #8
                Re: kijk toch eens wat ik nou gevonden heb! iemand intresse in een 2760 watt growlight

                na het bestuderen van een geleverd pdf-je (thnx Qnq)
                en een telfonisch gesprek metde nederlandse klantenservice.

                gaat het idd om een gloeilamp dimmer, niet geschikt voor tussen vsa en lamp. zou het startpuls niet doorgeven.
                maar wel geschikt voor inductieve lasten, dus fans verwarming halogeen gloeilampen. en alles wat verder 230v gebruikt zonder spanningwijzigingen zoals vsa evsa (geen tl spaarlampen mh of hps dus) die gaan knipperen of het apparaat schakelt zichzelf uit.
                de 0 tot 10 volt kan gebruikt worden voor het aansluiten van een losse dimknop om het geheel aan te sturen.
                dit kan overigens ook met de modus en dim knoppen op het lcd scherm zelf.
                ingebouwde zeer accurate volt, ampere, en wattagemeter. met allerlij spanningslek en aardelek waarschuwingen.
                de fabriek melde dat dit niet ontworpen is om leds aan te sturen, en vermelde dat als ik voor het wattage aan leds zou aansluiten de exacte dimstand die geschikt is moest gebruiken om het niet te overbelasten.
                dit is vrijwel een onmogelijke en potentieel onveilige opgave.
                ik, en een volgende eigenaar zou hier dus geen leds op aan moeten sluiten.

                kortom best een handig dingetje voor de wat grootschalige hobbykweker die verwarming en afzuiging wil dimmen.
                nieuwprijs +/- 600 euro, het geheel is tekoop voor wie ik ermee kan matsen.

                wie o wie heeft een vrij groot hobbykweekje?

                bio

                ---------- Post added at 16:39 ---------- Previous post was at 16:31 ----------

                ideetje, iemand met een kweekhok in de schuur? of in de volle zon?
                dit zou ipv een dimknop ok een thermische controller aangesloten kunnen hebben.
                hiermee zou je dus airconditioning,verwarming enz op een lagere stand kunnen draaien.
                dit zou dan een hok prima op temperatuur moeten kunnen houden zonder het hoge verbruik en geluid.

                voor de knutselaar wellicht handig.

                Comment

                Bezig...
                X