Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aarde in mijn potten bijvullen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aarde in mijn potten bijvullen?

    Korting op 420shop
    Hallo forum,


    Nadat ik mijn nieuwe plantjes in potten had geplaatst en voor de 1e keer flink had gewaterd, is de aarde flink gezakt, zodat in sommige gevallen, de potten nog maar voor de helft gevuld zijn.


    Is het beter/nuttig om dit op te hogen, zodat mijn potten weer (bijna) tot de top gevuld zijn met aarde? Of heeft dit geen zin, aangezien er in het bovenste gedeelte toch geen wortel-vorming is. En kost dit dan alleen maar extra water en voeding?


    Ben echt benieuwd wat jullie mening hierover is!


    Groetjes DrB

    #2
    Re: Aarde in mijn potten bijvullen?

    Omdat er in de bovenste laag toch geen wortelvorming is kun je ze het best zo hoog mogelijk ophogen (mits onder de lobbladeren).
    Anders hou je bijna geen medium meer over, en wortels zullen gewoon terug groeien na het aanvullen.

    Dus aanvullen is wat ik zou doen
    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Aarde in mijn potten bijvullen?

      Thanks. Dus jij zegt dat de wortels dan ook in deze nieuwe bovenste laag zullen gaan groeien? Reiken ze dan omhoog? Of komt er nieuwe wortelvorming aan de stam?

      Comment


        #4
        Re: Aarde in mijn potten bijvullen?

        Ja er komt nieuwe wortelvorming aan de stam, deze wordt week en de plant 'merkt' dat er opneembare stoffen aanwezig zijn en begint langzamerhand dit gedeelte van de stam tot het wortelgestel te rekenen. Maar je zal nooit de hoogte van de wortels berijken als wanneer je bovenin een volle natte pot had geplant. Een beetje wortelstimulator wilt helpen en een paar dagen de aarde rond de stam lekker nat houden en daarna vrij droog. Groetjes en succes met de kweek.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Aarde in mijn potten bijvullen?

          Bedankt voor je uitstekende uitleg. Hier heb ik wat aan!

          Comment

          Bezig...
          X