Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

plant grootbrengen onder zeer basis omstandigheden...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

plant grootbrengen onder zeer basis omstandigheden...

Korting op 420shop
    vraagje: kan je een plant (white widow in dit geval...) groot brengen met zeer basis omstandigheden?

Enkel verlichting (400W HPS) en een zwenkventilator erop. Geen afzuiging. Wel voeding natuurlijk -)

ik hoef geen topopbrengst te hebben maar gaat ze het overleven?

Na hoeveel weken kan ik ze op bloeiregime 12/12 zetten?

greetz

Re: plant grootbrengen onder zeer basis omstandigheden...

Zonder afzuiger en filter kan best, alleen dan is het een kwestie van tijd voordat de cops aan je deur komen.
    Verder heeft een afzuiger meerdere functies: lucht verversen, lucht zuiveren, en om de temperatuur en luchtvochtigheid bepalen.

Op 12/12 kan al vanaf zaailing, alleen dan is het aan te raden om zoveel mogelijk planten onder de lamp te zetten omdat de planten dan voornamelijk in de lengte groeien.
    SOG (sea of green) noemt men dat in deze scene. Dus onder een 400watter zet je er dus 9 of 16 neer.
    Ikzelf heb er nu 10 onder een 400watter staan, in vierkante potten tegen elkaar aan

Anders maximaal 2 weken voorgroeien, planten groeien namelijk ook flink door in de bloei.
    Dus langer dan 2 weken = jungle.
    In dit geval zet je er minder neer, omdat je ze eerst in de groei zet.
    Dan zou ik er 3, hooguit 6 onder zetten.
    Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
    Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

tja, het zou om een schuurtje gaan in de velden...weinig kan tot cops

mijn concern is vooral de luchtverversing idd, van tijd tot tijd de deur van de schuur eens openzetten volstaat niet denk je?
      Last edited by ceBep; 16 April 2012, 21:51. Reden: quote

Comment

Nou ja goed, als je ergens kweekt waar geen mens te bekennen is dan kan je besparen door geen filter te kopen. Kan.
        Wil je op safe spelen, dan zet je een filter in

Verder verwacht ik inderdaad niet dat 't -zo, nu & dan- opengooien van de schuur voldoende zou zijn voor luchtverversing.
        Ik denk dat een boxafzuiger/buisventilator wel wenselijk is voor een goed klimaat.
        Vergeet niet dat de omgevingtemperatuur ook een sterke rol speelt bij de uiteindelijke temperatuur in de kweekruimte.
        Last edited by WeedoHolic; 16 April 2012, 18:36.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

Comment

Een schuurtje in de velden? Heb je een aggregaat of een paar kilometer verlengsnoer? Lampen hebben namelijk elektriciteit nodig, althans die bij mij wel.

Comment

maar hoe fel zou je dat ruiken als dat in een gesloten houten hok staat, puur hypothetisch?

Comment

Ik denk 88 op een schaal van 1 t/m 100
              Hoe smaakt een sinasappel en hoe omschrijf je de kleur oranje, puur hypothetisch??

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weedjewel View Post
                Ik denk 88 op een schaal van 1 t/m 100
                Hoe smaakt een sinasappel en hoe omschrijf je de kleur oranje, puur hypothetisch??

dus als binnen in de ruimte 100 is dan ruik je het buiten aan 88?

Comment

Word toch eindelijk eens een keer volwassen Beze. Zo'n hokje moet geventileerd worden, dus iemand met een goede neus ruikt de wiet op meer dan 50 meter.

Comment

je moet het kind in je bewaren -)

nee, zie de link met volwassenheid niet. Als afzuiging enkel voor de geur moet en niet voor de planten dan laat ik die wel weg..

Comment

Kost je nog geen drie tientjes om er een kattenbakfilter overheen te zetten met drie PC-fans. Kijk eens in het microgedeelte, daar zijn ze goed in budgetoplossingen.
                      Buiten dat: op een veld kweken onder hps, in de zomer (over een twee maanden), in een houten hok? De VSA zal flink warm worden, al helemaal als de zon op het dakje staat te gloeien. Je planten overleven dat, denk ik, ook niet eens. Met een HPS lamp die flink warm wordt + zomertemperatuur + geen koeling wordt het makkelijk 50 graden daarbinnen. Dat is een risico! Als je vsa zichzelf niet meer kan koelen, vliegt het waarschijnlijk in de fik. Mogelijk het veld ook, op een warme en droge dag. Dat je dat maar onthoud.
                      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bij een houten schuurtje zul je bovendien een binnenhok of een tentje moeten installeren. Ik ben nog nooit een houten schuurtje zonder kieren tegengekomen. Dus "onder zeer basis omstandigheden" -naar ik vermoed wordt hiermee zeer basale omstandigheden bedoeld- kan het kweekje niet verwezenlijkt worden. Of er moet naast het filter ook van de lamp worden afgezien. Op zich wel een enorm voordeel: wiet die uitsluitend in het donker moet groeien zul je nooit van zijn leven ruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          Kost je nog geen drie tientjes om er een kattenbakfilter overheen te zetten met drie PC-fans. Kijk eens in het microgedeelte, daar zijn ze goed in budgetoplossingen.
                          Buiten dat: op een veld kweken onder hps, in de zomer (over een twee maanden), in een houten hok? De VSA zal flink warm worden, al helemaal als de zon op het dakje staat te gloeien. Je planten overleven dat, denk ik, ook niet eens. Met een HPS lamp die flink warm wordt + zomertemperatuur + geen koeling wordt het makkelijk 50 graden daarbinnen. Dat is een risico! Als je vsa zichzelf niet meer kan koelen, vliegt het waarschijnlijk in de fik. Mogelijk het veld ook, op een warme en droge dag. Dat je dat maar onthoud.
                          stel je voor zeg

Comment

Een 400 watt heeft alleen een flinke opening onder en boven in je hokje nodig.
                            De warmte van de lamp kan dan prima weg.
                            Wel belangrijk is dat door die kieren geen licht binnen komt tijdens de "nacht"

Allee, doe niet moeilijk, vol gas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

---------- Post added at 01:10 ---------- Previous post was at 01:08 ----------

Oorspronkelijk geplaatst door Beze View Post
                            stel je voor zeg
                            Is dat een uitnodiging om te liegen????????????
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

groot gelijk ! ^^

Comment

Bezig...
                              X