Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pc ventilator + adaptor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pc ventilator + adaptor

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Pc ventilator + adaptor

    Heeft volgens mij met ampere en voltage te maken.. Had zelf eerst ook een zelfde pc ventilator en die draaide ook heel langzaam. Heb nu bij de action voor 3eu een usb ventilator gehaald en op dezelfde adaptor aangesloten en dat gaat een stuk beter.

    Succes met je kast verder!

    Grzz
    ..:: Smoke Weed Everyday ::..

    Comment


      #3
      Re: Pc ventilator + adaptor

      mmm dan eens kijken of ik een zwaarde adapter kan krijgen. wil deze fan graag gebruiken omdat ie lekker stil is

      Comment


        #4
        Re: Pc ventilator + adaptor

        Weet ook uit eigen ervaring dat die usb ventilator van de Action ook heel stil is, en vind hem persoonlijk beter als een pc- fan(gebruik er 3 voor luchtverplaatsing)

        Comment


          #5
          Re: Pc ventilator + adaptor

          Een USB-aansluiting levert 5 volt en maximaal 500 mA.. dus dat die usb fan het stuk beter doet op die adapter is dan best wel lochisch.. denk dat die pc fan gewoon een zwaarder adapter nodig heeft, wbt de amperes.

          wat zijn de specs van die pc fan?? en die van de universel adapter?

          Comment


            #6
            Re: Pc ventilator + adaptor

            Ik heb meerdere gamma/karwei transformators (zijn verstelbaar in voltage, dus de snelheid is regelbaar voor €10,-) gebruikt, in combinatie met gewone pc ventilatoren. Dit werkte altijd super. Ik heb gekozen voor het merk Silentwing. Deze zijn kwalitatief erg goed en echt super stil. Ik kan het iedereen aanbevelen.

            Gr. JFF
            Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

            Comment


              #7
              Re: Pc ventilator + adaptor

              Oorspronkelijk geplaatst door justforfun View Post
              Ik heb meerdere gamma/karwei transformators (zijn verstelbaar in voltage, dus de snelheid is regelbaar voor €10,-) gebruikt, in combinatie met gewone pc ventilatoren. Dit werkte altijd super. Ik heb gekozen voor het merk Silentwing. Deze zijn kwalitatief erg goed en echt super stil. Ik kan het iedereen aanbevelen.

              Gr. JFF
              en welke heb je dan bij de karwei gehaald?

              die hadden drie verschillende. zelfde voltage, verschil in ampere

              ---------- Post added at 14:36 ---------- Previous post was at 14:34 ----------

              helaas vermeld de specs van de fan geen ampere, alleen dat het een twaalf volt apparaat is. de oplader is 12 volt (regelbaar) en 1 ampere

              Comment


                #8
                Re: Pc ventilator + adaptor

                De ampere van een pc-fan is zo klein, dat je kunt volstaan met de kleinste adapter. Ik heb deze nu vier keer toegepast in de volgende situaties:

                Ventilatietoevoer van verse lucht via dakraam - 2x 90mm ventilators
                Luchttoevoer in mijn grote kast - 2x 140mm ventilators
                Luchtcirculatie in moederkast - 3x 60mm ventilators
                Luchtafvoer in groeikast - 3x 60mm ventilators

                Hieronder wat voorbeelden:

                DSCF1890.jpg DSCF2144.jpg

                In de onderstaande foto zie je onderaan het type adapter. Dit is de kleinste van Karwei en deze stuurt 2 grote (140mm) ventilators aan. Het voordeel van dit type is dat de voltage instelbaar is aan de voorzijde. Je kunt dus daarmee de toeren regelen.

                DSCF1889.jpg

                Ik hoop dat je hieraan wat hebt.

                Gr. JFF
                Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                Comment


                  #9
                  Volgende week weer rommelmarkt, da's een mooie gelegenheid om aan prima adaptertjes te komen voor weinig.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Pc ventilator + adaptor

                    ondanks alle nuttige antwoorden kom ik er nog steeds niet uit. heb een nieuwe adapter gekocht van 12 volt en 2500ma. hij draait inderdaad wel iets sneller, maar nog steeds niet op vol vermogen.

                    als er nog meer tips zijn graag

                    groet Frank

                    Comment


                      #11
                      Re: Pc ventilator + adaptor

                      is het mogelijk dat de fan maximaal zo snel draaid of dat hij (gedeeltelijk) kapot is?

                      Comment


                        #12
                        Re: Pc ventilator + adaptor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Joepje View Post
                        is het mogelijk dat de fan maximaal zo snel draaid of dat hij (gedeeltelijk) kapot is?
                        Nee volgens mij niet. Maar ik heb al een andere optie gevonden, alleen nog ff aanschaven.

                        Greetz Franko

                        Comment


                          #13
                          Re: Pc ventilator + adaptor

                          En wat is je oplossing dan??

                          Greetz

                          Comment


                            #14
                            Re: Pc ventilator + adaptor

                            Oorspronkelijk geplaatst door mafferd View Post
                            En wat is je oplossing dan??

                            Greetz
                            Heb een nog zwaarder adapter gevonden op internet. Nog even aanschaffen. Hoewel het uitproberen van de fan van de action ook een mogelijkheid is. Is kosten technisch wel erg aantrekkelijk. Is die eigenlijk ook goed genoeg voor afzuiging?

                            Comment


                              #15
                              Re: Pc ventilator + adaptor

                              Pak dan de Scythe Slip Stream 140mm 1700rpm (rond de EUR 8,00). Deze fan komt als beste uit de test door:

                              Hoog CFM: 114,6 cfm (194.71 m3/hr) en beste dB/CFM ratio.

                              Bron:http://nl.hardware.info/productinfo/...testresultaten
                              {_̅_̅_̅_̅_̲̅м̲̅a̲̅я̲̅i̲̅ju̲̅a̲̅n̲̅a̲̅_̅_̅()ڪے~

                              Comment

                              Bezig...
                              X