Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autoflowers buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Autoflowers buiten

    Korting op 420shop
    Ik ben geginner in het kweken.
    Vandaar dat ik mij op dit forum richt.
    Ik heb mij autoflowers (lemon skunk & white russian) aangeschaft voor buiten.
    Ik zou zelf een klein tentje maken, kan iemand mij daarbij helpen?

    Grtz

    #2
    Re: Autoflowers buiten

    Wat is je plan ?
    Buiten heb je geen tentje nodig toch, hooguit een afdakje waar ze onder kunnen als het erg lang regent.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Autoflowers buiten

      oh ik dacht aan zilverfolie aan achterkant van het afdakje voor reflecterend licht van de zon.
      ik zou ze ontkiemen in een glas water, weet niet of dit wel atijd goed gaat..
      khad ook nog een vraag of het water geven, ik doe het met regenwater.
      maar hoeveel besproei ik die vanaf ze in de pot zitten?

      Comment


        #4
        Re: Autoflowers buiten

        je planten moeten altijd zo lang mogelijk van de zon genieten, dus zet ze pas onder het afdak als het donker word of langdurig regend/hard waaid etc.
        kiemen kan je het best tussen vochtige watten of keukenpapier doen, werkt altijd!
        en water geven met mate, ze moeten wel wat te drinken hebben maar het moet geen moderpoel worden. ik denk dat je zelf wel een beetje inzicht hebt in hoeveel water je plant nodig heeft.

        succes buiten

        Comment


          #5
          Re: Autoflowers buiten

          Bedankt!!
          ze zijn momenteel rond de 2,5 cm
          heb een afdakje gemaakt uit houten frame en transparante plasticfolie.
          ik hou ze voorlopig nog een paar daagjes binnen, kheb hier ergens gelezen dat ze de eerste dagen niet echt rechtstreeks contact mogen hebben met het zonlicht.
          kheb mij nog een reeks zaadjes besteld, mijn groene vingers zijn al aan het kriebelen :p

          Gr.

          Comment


            #6
            Re: Autoflowers buiten

            elk licht kan zij aan hoor, ik heb ze van mij al onder de HPS lamp gezet en ze daar vanonder de grond laten komen. je moet hem de eerste tijd binnen houden omdat het plantje dan vaak nog niet stevig genoeg is.
            ik wens je succes en volgensmij houd zelfs doorzichtig folie een deel van het zonlicht tegen dus ALS het mogelijk is in de volle zon zetten.

            suc6 buiten

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Autoflowers buiten

                3 dagen dat is al wat aan de late kant wat mij betrefd, dan zou je morgen al wel wat moeten kunnen zien.
                dat kan best, maar ik zou wel voorzichtig met je zaadje doen dan, en zorg dat je watten goed vochtig zijn, succes

                Comment


                  #9
                  Re: Autoflowers buiten

                  ja idd want mijn haze zaadjes waren al na 2 dagen ontkiemd, begon mij dus vanmorgen wel al zorgen te maken..
                  ik zet morgen die 2 haze'jes lekker in de zon
                  ik leg nu die white russian in de watten. hopelijk is het nog niet te laat .
                  als ik die op een bord leg met natte watten en nog een bord over, blijft die dan goed vochtig? of regelmatig controleren?

                  Gr.
                  Last edited by Buzzclick87; 30 April 2012, 20:43.

                  Comment


                    #10
                    Re: Autoflowers buiten

                    ik doe het altijd in een bewaarbakje en doe er dan een plastic zakje overheen met een elastiekje zodat hij luchtdicht blijf en zet hem dan op de verwarming/vensterbank waardoor het er lekker gaat broeien.
                    white russian wou ik eigenlijk ook bestellen voor buiten, maar die zal flink gaan ruiken en woon in een rijtjeshuis dusja... nu bubblegum geworden. succes ermee

                    Comment


                      #11
                      Re: Autoflowers buiten

                      ik wou die bubblelicious van nirvana seeds maar die is het schijnt niet makkelijk te kweken.
                      ok zal het zo doen, hopelijk morgen al met resultaat ,anders probeer ik die lemon skunk seeds wel.
                      alvast bedankt voor de hulp

                      Succes met je bubbles

                      Comment


                        #12
                        Re: Autoflowers buiten

                        Leg je zaadje tussen 2 watte schijfjes of velletjes keukenpapier gevouwen zo word het zaadje van beide kanten vochtig.
                        Ik zelf leg mijn zaad 1 dag in glas water en dan gewoon in zaai en stek aarde ik zorg dan dat de aarde goed vol water is en geef pas weer water
                        als het plantje boven de grond is.

                        Buiten plantjes moet je niet eerst binnen zetten en dan buiten A Dat geeft onnodig stress B als jou plantje buiten op een vaste plaats staat krijgt hij meer
                        dan genoeg zonlicht dan welke lamp ook kan doen.
                        En deze plantjes zijn onkruid geloof me die vallen niet om bij een windvlaag of een hagel bui maakt ook niet dat ze af breken.
                        Buiten zetten voor komt juist dit soort dingen door dat je plant er mee op groei en meteen sterk is om de hagel en wind hozen te kunnen over leven.

                        P.s Hoe kom je er bij dat deze plantje niet direct in contact mogen komen met zon licht?
                        Normaal vallen de zaden in de winter op de grond en komen ze zo rond mei boven de grond meteen in hun blootje naakie boven de aarde uit en willen ze
                        niets liever dan genieten van elke zonne straaltje dat ze kunnen krijgen.

                        Klein tip lees is wat kweek verlagen hier door van mensen die buiten kweken
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Autoflowers buiten

                          khad dat ergens gelezen op een forum.
                          van een sukkelaar zo te zien .
                          kga ze straks een plekje geven in de tuin .
                          mn andere zaadjes zijn tussen watten aan het ontkiemen.
                          moet ik deze watten ook iedere dag vervangen of laat ik die gewoon zo e hou die goed vochtig?
                          bedankt voor de tips

                          Gr

                          Comment


                            #14
                            Re: Autoflowers buiten

                            gewoon af en toe de plantenspuit er op en het is oke

                            Comment


                              #15
                              Re: Autoflowers buiten

                              ok bedankt voor het rappe antwoord

                              Comment

                              Bezig...
                              X