Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led Vraagje.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led Vraagje.

    Korting op 420shop
    Ik zit na te denken om in plaats van een hps lamp een led lamp aan te schaffen.
    Heb het forum afgezocht maar er zijne en paar dingentjes waar ik geen antwoord op kan vinden.

    Ik weet dat de hps lamp beter is qua diepte straling en opbrengst.
    Maar een led lijkt me tog beter.

    Een paar dingetjes die ik al weet over led.

    1:1w-3w
    2:Led lampen zijn niet echt zeer gescrhikts voor de groei.
    3:een 400 watt led is hetzeflde als een 400 watt hps. niet zoals sommige sites beweren een 600/850 hps

    nu de vragen.

    1:Wat is de band spectrum van de lamp.

    Je hebt bijv.
    een Led Spectrabox pro II 400W met 10 band voor 1000 euro
    en een
    7 Band 432w LED Grow Light voor 500 a 600 dollar in amirika.

    2: word een 400 watt led even heet als een 400 hps.

    Wil de lamp graag aanschaffen wegen het niet hoeven te hebben/instaleren van een hele buizeninstalatie.

    3:Heb je net als bij een hps lamp een vsa/voorschakelaparaat nodig bij led verlichting.

    Hoop dat iemand mij kan helpen.

    alvast bedankt.
    Last edited by saratar; 24 April 2012, 03:20.

    #2
    Re: Led Vraagje.

    Hallo,

    Ik kweek zelf met een spectrabox pro II. Volgens de fabrikant heeft deze lamp het volledige spectrum te bieden, die benodigd zijn voor de fotosynthese.
    Alleen kan ik je nu al vertellen dat dit tegen gaat vallen. Ik heb veel gelezen over mislukte pogingen met led, zelf heb ik het ook ondervonden. Laatst ben ik naar een grow shop geweest in Mijdrecht en daar werd mij verteld.
    Dat het kweken op alleen led niet gaat werken. Led helpt wel om de opbrengst te verhogen, dus nu heb ik een spaarlamp 200watt gecombineerd met mijn 150watt spectrabox II. Ik heb ze vorige week zondag laten ontkiemen en heb ze woensdag gezaaid.
    Vrijdag kwamen ze boven en ik ging vandaag kijken. Toen tilde ik er voor de gein eentje op en zag al een worteltje aan de onderkant verschijnen.

    Led zal niet heet worden, ik kan als de lamp aanstaat gewoon het glas aanraken zonder dat ik mijn vingers verbrand. Hps daarintegen wordt rond de 460 graden.

    Bij Led lampen heb je geen voorschakelapparaat nodig.

    gr spank.


    Foto: plantjes zijn vorige week vrijdag boven gekomen.
    2012-04-25 17.46.50.jpg2012-04-25 17.48.52.jpg
    Last edited by spank; 25 April 2012, 20:42.

    Comment


      #3
      Re: Led Vraagje.


      Hallo spank,

      Ik heb ook de specificatie's van de specttrabox gekeken. alleen ik heb juiste alleen gelukte kweken gezien met de spectra box pro II 250 watt.

      daar kwam dan 200 a 250 gram vaak van af. maar als je dan een 400 watt led hebt zit dit wel in de buurt van een 400 watt hps.

      Vorige kweek met tl gewkweekt totale ramp

      Als je led en hps combineert word het dan niet alsnog heet?

      Veel sucsess met je kweek en bedankt voor je antwoorden

      Comment


        #4
        Re: Led Vraagje.

        gram per wat is dus makkelijk met ledzeker omdat ze zo duur zijnmet tl heb ik wel al kweken van 0.8 en 09 gram de watt gezien,moet je wel groei en bloei tl buizen kopen,maar dat moet geen probleem zijn ,als je het vergelijkt met led.

        Comment


          #5
          Re: Led Vraagje.

          Dus als het met TL "een totale ramp" wordt, zal het met LED misschien ook best moeilijk worden.
          Als je nog geen LED hebt, zou ik er ook geen een kopen, iig tot de resultaten van de LED in de buurt gaan komen van HPS.
          Het is leuk dat ze er sla onder kunnen laten groeien, maar Cannabis is een ander verhaal.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Led Vraagje.

            De combinatie die ik nu heb is naar mijn idee perfect, 25 graden stabiel. Nu heb ik mijn afzuiging zo ingesteld, dat die alleen aan gaat als het warmer wordt dan 26 graden. Ik denk dat als ik de twee flowerboosters aanzet dat de temperatuur wel warmer wordt. Maar tegen die tijd gaat de afzuiging 24/7 aan.

            Als ik jou was, zou ik gewoon kijken bij het gedeelte kweekverslagen en kijken welke set-up werkt. Je kan natuurlijk ook een grow shop raadplegen voor advies.

            gr spank

            Comment

            Bezig...
            X